Zahŕňa bežné životné poistenie aj ochorenie na COVID-19?

24. 2. 2021, Blog, poistenie osôb

Celosvetová pandémia nás sužuje už skoro rok. A s ňou sa mnohým z nás vynára aj množstvo častokrát nezodpovedaných otázok. My vám síce nevieme zodpovedať všetky otázky, ale vieme vám toho viac povedať o poistení v spojení s Covid-19. Denne sa obracajú na našich finančných sprostredkovateľov klienti, ale aj rodina, priatelia a známi s otázkami, či bežné životné poistenie zahŕňa aj ochorenie na Covid-19? Prípadne čo robiť ak kvôli nakazeniu koronavírusom skončia v nemocnici na umelej pľúcnej ventilácii. Preplatí im to poisťovňa? Odpovede nájdete v nasledujúcich riadkoch. 

Covid je choroba, nie úraz

Bežné životné poistenie zahŕňa toto požadované krytie, pokiaľ je správne nastavené. Poistenie má ochrániť príjmy klienta, ak sa mu stane nepredvídateľná udalosť, napríklad strata príjmu pri úraze alebo chorobe. Častokrát majú klienti pripoistený úraz a na chorobu sa zabudlo. Je dôležité si uvedomiť, že Covid-19 je choroba, a preto je nutné, aby súčasťou pripoistení, ktoré má klient uzatvorené prostredníctvom životného poistenia, boli práve pripoistenia, ktoré kryjú „chorobu“.

Čo v prípade PN-ky?

K jedným z najdôležitejších patrí pripoistenie náhrady straty príjmu pri práceneschopnosti, teda tzv. PN-ka. Zároveň vzhľadom k tomu, čo spôsobuje a čo ešte môže spôsobiť v budúcnosti pandémia Covid-19, by bolo vhodné mať aj pripoistenie hospitalizácie, závažných chorôb, no určite aj pripoistenie invalidity nad 40 %. Pokiaľ má klient takto postavené svoje životné poistenie, tak v rámci hospitalizácie v nemocnici na pľúcnej ventilácií má krytú hospitalizáciu a súčasne PN-ku. Zároveň, ak by dané ochorenie spôsobilo závažnú chorobu a poprípade následne invaliditu, tak aj z týchto pripoistení by mal klient poistné plnenie. 

Ak to teda zhrniem, ak je základom bežného poistenia, aj krytie PN-ky a invalidity a poistné sumy sú nastavané na základe príjmu klienta, pre klienta to znamená, že takto postavené poistenie, jemu a jeho rodine zabezpečí udržanie si životného štandardu.

V prípade, ak potrebujete poradiť v rámci svojho životného poistenia, naši finanční sprostredkovatelia vám poskytnú pomocnú ruku na pobočkách po celom Slovensku. Pomáhať je pre nás priorita číslo jeden.

#Pomahame20Rokov

Autor článku: Ivan Huspenina, Odborný garant pre životné poistenie

Ak vás článok zaujal a chcete sa poradiť, neváhajte nás kontaktovať

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POISTENIE OSÔB

5 jednoduchých rád ako mať prehľad vo všetkých zmluvách a mať ich stále pri sebe
1. Majte všetko na jednom mieste Všetky vaše dôležité dokumenty si môžete jednoducho povkladať do aplikácie iŠanón www.isanon.sk a kdekoľvek na svete ich máte rýchlo po ruke, či už sa jedná o finančné, poistné úverové zmluvy ale aj fotokópie pasu, rodného listu, sobášneho listu, revízne správy, ktoré potrebujete pri hlásení udalosti a pod. 2. Udržujte informácie k dispozícií 24/7 Aplikácia iŠanón www.isanon.sk vám vyhľadá všetky vaše potrebné informácie nonstop 24 hodín behom pár sekúnd, či už sa nachádzate doma, v práci, v obchodnom centre, na dovolenke pri mori alebo v horách.   3. Majte kontakt na sprostredkovateľa neustále na dosah V prípade akejkoľvek vzniknutej situácie máte vždy po ruke nielen všetky vaše dokumenty ale aj spojenie na osobného pomocníka, vášho privátneho sprostredkovateľa, priamo cez aplikáciu iŠanón. www.isanon.sk.  4. Zjednodušte si prípadné hlásenia poistných udalostí V prípade hlásenia nehody už nemusíte hľadať na internete kontakt na ktorúkoľvek spoločnosť. V iŠanóne www.isanon.sk máte všetky dôležité kontakty a informácie k dispozícii na jednom mieste. 5. Majte po ruke všetky novinky a dôležité upozornenia Na všetky dôležité a významné udalosti aplikácia iŠanón www.isanon.sk pamätá za vás. Vďaka iŠanónu vám neuniknú žiadne užitočné novinky z finančného sektora. Všetky informácie máte touto cestou priamo z prvej ruky. ...

 čítaj viac
POISTENIE OSÔB

5 rád ako sa dať poistiť pred lyžovačkou či silvestrovskou chatou
Kto sa chystá na lyžovačku? Alebo na silvestrovskú chatu? Tak si okrem krásneho prostredia vyberte aj správne poistenie. Aby ste mali krásnu a bezproblémovú dovolenku    1. Poistenie pre prípad zásahu horskej záchrannej služby V prípade, že zimnú dovolenku budete tráviť na Slovensku, stačí vám riadne zdravotné poistenie. Treba však myslieť na to, že pokiaľ sa vám stane úraz na zjazdovke, bežná sanitka sa až k vám nedostane. Musia vás k nej zviezť alebo zniesť chlapi z Horskej záchrannej služby, v menších strediskách zaškolení vlekári. Práve preto cena skipasu na oficiálnych zjazdovkách a vyznačených tratiach zahŕňa poistenie pre prípad zásahu horskej záchrannej služby na zjazdovke.  2. Poistenie pre prípad prepravy vrtuľníkom No v prípade, že ste skialpinista, ktorý síce jazdí na zjazdovke, no nemá zakúpený lístok na vlek, toto poistenie nemáte. To isté platí aj ak jazdíte na snežných skútroch, sánkach či bežkách vo voľnej prírode. Vtedy je potrebné mať poistenie do hôr, v ktorom máte pokrytý zásah horskej služby i prepravu vrtuľníkom.  3. Cestovné poistenie do zahraničia Ak sa chystáte na zimnú dovolenku do zahraničia, je potrebné mať uzatvorené cestovné poistenie. A ak ju idete tráviť aktívne, tak vrátane pripoistenia zimných športov. Skipas vám tak isto ako na Slovensku kryje zásah na zjazdovke, no všetky ostatné náklady v súvislosti s ošetrením, prepravou do zdravotníckeho zariadenia, či pobytu v ňom by ste si inak museli platiť sami. 4. V členských štátoch EÚ vám budú preplatené iba náklady na základnú zdravotnú starostlivosť Myslite, na to, že aj keď máte európsky preukaz poistenca, a tým pádom aj nárok na zdravotnú starostlivosť v členských štátoch EÚ, budú vám preplatené iba náklady na základnú zdravotnú starostlivosť a aj to len v rozsahu, ktorý majú aj občania danej krajiny zdarma. Všetko, čo si musia hradiť oni, si musíte zaplatiť aj vy. Tak isto aj prevoz späť do vlasti. 5. Pripoistenie na všetky prípadné škody Nezabudnite ani na pripoistenie zodpovednosti za všetky prípadné škody, ktoré by ste mohli svojou neopatrnosťou spôsobiť vy alebo vaši blízki niekomu cudziemu či už pri zimných športoch, alebo pobytu na hoteli či chate. Pri pobyte na Slovensku stačí kvalitné pripoistenie zodpovednosti k poisteniu domácnosti, pri zahraničnej dovolenke treba takéto pripoistenie k cestovnému poisteniu. Pozerať sa pri tomto druhu poistenia na cenu nie je až také dôležité. Cena aj toho najsilnejšieho poistenia je vždy len zlomkom z ceny dovolenky. Autor: Pavol Michalec...

 čítaj viac
POISTENIE OSÔB

Čas na zmenu zdravotnej poisťovne sa kráti
O zmenu zdravotnej poisťovne je možné požiadať každý rok. V minulom roku sa tak rozhodlo skoro 175 000 poistencov. Zdravotné poisťovne sa snažia prilákať klientov viacerými benefitmi, pomocou ktorých je možné ušetriť stovky EUR. Pri výbere vhodnej zdravotnej poisťovne je dobré zamyslieť sa nad svojim zdravotným stavom a životným štýlom. Vybrať si tak môžete takú poisťovňu, ktorej benefity Vám najviac vyhovujú. Na Slovensku pôsobia dve súkromné zdravotné poisťovne – Dôvera a Union – a štátna, zdravotná poisťovňa Všeobecná zdravotná poisťovňa. V oboch súkromných poisťovniach získava klient sériu benefitov. Prinášame vám prehľad niektorých z nich. Ako zmeniť zdravotnú poisťovňu? V prípade záujmu zmeniť vašu zdravotnú poisťovňu môžete tak urobiť do 30. 9. 2021. Po podaní prihlášky do zdravotnej poisťovne sa poistencom vami vybranej poisťovne stanete od 1. 1. 2022. Nezabúdajte, že vašou jedinou povinnosťou je nahlásiť zmenu zdravotnej poisťovne vášmu zamestnávateľovi do 8. 1. 2022.  Ak zvažujete alebo ste sa rozhodli zmeniť svoju zdravotnú poisťovňu neváhajte nás kontaktovať cez dole uvedený formulár alebo navštívte jednu z našich pobočiek, kde vám ochotne poskytneme všetky potrebné informácie a jednoducho vás prevedieme celým procesom. Je na vás, či sa rozhodnete zlepšiť a skvalitniť vašu zdravotnú starostlivosť.  Autor článku: Ivan Huspenina, Odborný garant pre životné poistenie ...

 čítaj viac
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL