Spôsobilo vaše dieťa škole ujmu na majetku? Platiť budete vy

31. 8. 2017, Blog, poistenie osôb

Ak máte školopovinné dieťa, vždy hrozí, že v rámci nejakého „huncútstva“ spôsobí škodu na majetku, či už ide o rozbité okno, zlomenú stolička alebo poškodené dvere. Čo v takomto prípade? Majú školy nejaké poistenie, ktoré sa vzťahujú na škody spôsobné deťmi? 

Pokiaľ je dieťaťom spôsobená škoda na majetku školy a škola má takéto riziko poistené (napr. rozbitie skla, či úmyselné poškodenie hnuteľných vecí alebo budovy) vo svojej poistnej zmluve, ktorá kryje majetok školy, môže si takúto škodu uplatniť u svojej poisťovne. 

Čo sa však deje ďalej, ak je v takomto prípade vinník známy - vaše dieťa? Poisťovňa bude následne požadovať náhradu škody od neho. Dieťa je však neplnoleté, náhradu škody teda logicky bude požadovať od vás ako zákonného zástupcu. 

Každý poškodený, teda aj škola, má totiž pri takejto škode právo vymáhať náhradu škody od škodcu bez ohľadu na to, či ide o dieťa alebo dospelého. 

Aj proti takejto situácii sa však dá poistiť. Aké poistenie vás teda v takomto prípade chráni? Pre rodičov školopovinných detí je vhodné mať uzatvorené poistenie domácnosti vrátane poistenia zodpovednosti za škody spôsobené osobami žijúcimi v spoločnej domácnosti. Práve toto poistenie kryje škody, ktoré spôsobí vaše dieťa v škole a je ním možné vykryť aj už spomínaný postih z poisťovne, pokiaľ táto nahradí škodu z poistky poškodeného. 

Poistenie zodpovednosti za škodu

Poistenie zodpovednosti za škodu v rámci poistenia domácnosti vás ochráni nielen pri škode spôsobenej dieťaťom v škole. Azda najtypickejší príklad je vytopenie susedov. V takomto prípade si toto poistenie nebudete vedieť vynachváliť. Škody pri vytopení môžu byť nemalé a toto poistenie sa teda vzťahuje aj na škody spôsobené poisteným, alebo osobami žijúcimi s poisteným v spoločnej domácnosti, ktoré svojim konaním spôsobia ujmu na zdraví alebo majetku tretej osobe.

Majte na pamäti, že poistenie nehnuteľnosti a poistenie domácnosti nie je tá istá vec a dôležitý je aj fakt, či je vaša zmluva aktuálna a zodpovedá súčasnej hodnote vášho majetku. Zle nastavená alebo neaktuálna poistná suma je jednou z najčastejších a najväčších chýb zmlúv. 

V prípade, že si nie ste istí aktuálnosťou a správnosťou svojej zmluvy, kontaktujte nás a bezplatne vám spravíme revíziu zmluvy. A ak neviete, aké poistenie zodpovednosti za škodu je pre vás to pravé, pomôžeme vám aj s tým. Vyberte si pobočku, ktorá je k vám najbližšie www.universal.sk/pobocky 

Potrebujete pomôcť s poistením?

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
INVESTOVANIE

Šetriť neznamená zhodnocovať
Sporenie je momentálne často spomínanou témou. Médiá sú plné rôznych reklám na sporiace produkty. V televízii sa neustále rozoberá téma dôchodku. Banky tiež prispôsobili svoje portfólio tejto téme a takmer v každej je možné nájsť sporiaci produkt, ktorý je ponúkaný klientom pri každej návšteve pobočky. Prečo je to tak? Môže sa to zdať otravné, ale naozaj ide iba o umelo vytvorenú potrebu a tlak na ľudí? V skutočnosti je už sporenie nutnosťou, ktorú málokto pociťuje. Mladšia generácia si myslí, že má na sporenie stále dostatok času alebo má pocit, že sa dôchodkového veku, kvôli jeho neustálemu posúvaniu, ani nedožije. Radšej si preto mladí doprajú zážitky s priateľmi, cestovanie a spravia si radosť peknými vecami tu a teraz. Staršia generácia sa síce môže spoliehať na štát, no nie nadarmo je téma sporenia tak často spomínaná. Nikto totiž nemá čarovnú guľu, z ktorej by vyčítal budúcnosť. Ak by sa aj situácia nezmenila, treba si uvedomiť, či to, čo človek dostane od štátu, postačí na každodenné výdavky. Dôchodok predsa nie je vo výške mesačného príjmu a keď si už teraz človek nevie odkrojiť z mesačného koláča, ako potom bude fungovať na dôchodku, keď mu mesačný príjem rapídne klesne? Ak si klient vyššie spomínané fakty uvedomuje a rozhodne sa sporiť, prichádza ďalšia otázka: Kam si peniaze ukladať, keď je na trhu veľké množstvo produktov? Je pravda, že možností je veľa a zorientovať sa medzi nimi je ozaj náročné. V tabuľke nižšie je možné vidieť sporenie pri vklade 30 eur mesačne, po dobu 18 rokov. Ak by si klient tieto peniaze odkladal do ponožky alebo na produkt bez zhodnotenia, po 18 rokoch by nadobudol spolu 6480 eur, čo by v prípade, že by nesporil, nemal. Čiže už len to, že si začal odkladať, je správne rozhodnutie. Netreba však zabúdať na infláciu, ktorú si je možné všimnúť pri porovnaní nákupu tej istej veci dnes a pred niekoľkými rokmi. Ceny stúpajú a to, čo si dnes klient kúpi za našetrenú sumu, si s najväčšou pravdepodobnosťou nebude môcť o 18 rokov dovoliť, jednoducho preto, že to bude drahšie. Ak sa klient pozrie na priemernú ročnú infláciu za posledných 10 rokov, ktorá je cca 2,5% a priemernú ročnú infláciu za posledných 20 rokov, ktorá je vo výške cca 4%, logicky mu vyplynie, že táto čiastka nebude o 18 rokov tak zaujímavá, ako je dnes. Práve z tohto dôvodu je dobré sa poobzerať po produktoch, na ktorých si je možné peniaze nielen zhromažďovať, ale aj zhodnocovať. Najčastejšie používané bankové produkty medzi fyzickými osobami sú na Slovensku bežný a termínovaný účet. Po zhodnotení úrokov v týchto produktoch klient zistí, že priemernú infláciu nie je možné týmto spôsobom poraziť. Práve preto je potrebné hľadať produkt s vyšším zhodnotením. Ideálnou možnosťou sú podielové fondy, v ktorých nájdu riešenie aj konzervatívni klienti. Podielové fondy sú pre niektorých ľudí stále nepopulárne a vyvolávajú strach, no častokrát pramení iba z nevedomosti a neskúsenosti. Je prirodzené mať strach z neznámeho, ale ak sa klient pozrie na množstvo majetku, ktoré spravujú jednotlivé správcovské spoločnosti, je jasné, že tieto produkty sú čím ďalej, tým viac atraktívne a svojim zhodnotením ďaleko zaujímavejšie aj pre bežného človeka. Je potrebné si uvedomiť, že práve podielové fondy môžu priniesť zhodnotenie potrebné na prekonanie inflácie. Pri zhodnocovaní peňazí, sporení a prekonávaní inflácie tu nie sú klienti sami. Veľmi radi s otázkami k tejto téme poradia naši sprostredkovatelia , pomôžu nájsť odpovede a vybrať produkt, vďaka ktorému si klienti môžu zabezpečiť svoju budúcnosť. Mgr. Jana Lancošová Odborný garant pre sporenie a investície Universal maklérsky dom a.s. ...

 čítaj viac
BUĎ UNIVERSAL

Keď potrebujete naozaj pomôcť
„Keď potrebujete pomôcť“ nie je len náš dlhoročný slogan, ale aj meno našej nadácie. Tu sme založili symbolicky na Mikuláša v roku 2013 a odvtedy sme poskytli finančnú pomoc vo výške takmer 100 000 €.  Za nápadom pomáhať ľuďom v núdzi nestál nikto iný, ako naši zamestnanci - sprostredkovatelia, ktorí sa popri svojej práci stretávali s rôznymi životnými príbehmi. Len vďaka nim sme mohli už v prvom roku existencie nadácie finančne pomôcť sumou 500 € vtedy 2,5-ročnému Alexíkovi Hrušovskému, ktorú potreboval na rehabilitáciu pri ťažkej diagnóze mozgovej obrny. Na Alexíka sme však nezabudli. Tento rok sme mu prispeli 1500 € na operáciu skrátených šliach a vďaka patrí regionálnej riaditeľke v Spišskej Novej Vsi Erike Gotschovej a maklérke Kataríne Šofrankovej, ktoré nás s príbehom oboznámili.   Alexíkov príbeh je však len jeden z mnohých. V roku 2014 Universal maklérsky dom a. s. poskytol nadácii sumu 19 629 €, z ktorej odišla finančná pomoc spolu na 33 projektov. Okrem 25 jednotlivcov v ťažkej životnej situácii podporila nadácia aj Slovenský červený kríž v Prešove, Gréckokatolícku charitu v Prešove, Domov sociálnych služieb Dúha v Bardejove, OZ pri základnej škole v Humennom, OZ Ružičky, Nadáciu Orin Panacea, Ošetrovateľské centrum a hospic v Humennom a aj juniorské majsterky Európy v raftingu. Nasledujúci rok 2015 bol posunom vpred. Nadácia aj vďaka tomu, že jej bolo možné odovzdať 2% z daní, takmer zdvojnásobila (36 470 €) sumu vyčlenenú na pomoc. Aj preto sme mohli poskytnúť finančnú pomoc 46 jednotlivcom, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii pre chorobu alebo telesné postihnutie a potrebovali zdravotné pomôcky. Slavomíre Gonovej, ktorá je na vozíku, sme na základe odporúčania našej regionálnej riaditeľky Piešťany Ľubice Slatinskej mohli poskytnúť 700 € na rehabilitáciu.  Aj v roku 2016 sa suma na podporu navýšila (39 050 €) a v rámci nadácie sme navyše začali podporovať projekty organizácií, ktorých činnosť je zameraná na rozvoj vzdelávania a komunitného života.  Šancu na dar od Nadácie Keď potrebujete pomôcť má každý sociálne alebo zdravotne znevýhodnený jedinec, ale aj skupina. Správkyňa nadácie rozhoduje o prideľovaní príspevkov na základe žiadosti, ktorú odporúča registrovaný sprostredkovateľ spoločnosti.  Ak chcete podporiť činnosť nadácie, môžete tak spraviť odovzdaním 2% z daní. V mene všetkých, čo potrebujú našu pomoc, ďakujeme! Viac informácií nájdete tu http://www.kedpotrebujetepomoct.sk/news/podporte-nas-2-z-dane...

 čítaj viac
ÚVERY

Leasing alebo úver? Ktorý spôsob je pre vás výhodnejší pri kúpe auta
Rozmýšľate nad kúpou auta a nemáte nasporených dostatok peňazí? Ako kúpiť auto, aby to najmenej pocítila vaša peňaženka? Možností je viac, stačí si vybrať. Na čo treba myslieť ako prvé Rozhodnúť sa treba najmä podľa toho, či idete kupovať auto pre firmu alebo ako fyzická osoba, nové alebo ojazdené, ako dlho ho chcete splácať, či máte peniaze na akontáciu (preddavok), či chcete byť od začiatku majiteľom auta a či chcete znášať aj nepredpokladané náklady spojené s jeho prevádzkou.  Spotrebný úver, finančný lízing alebo operatívny lízing? Každý z týchto troch druhov financovania má zo zákona svoje výhody. Veľkou výhodou finančného lízingu je rýchlejší proces schvaľovania, menšie nároky na bonitu kupujúceho (od určitých výšok akontácie sa dokonca neskúma vôbec). Nie je navyše tak „papierovo“ náročný ako úver.  Hlavnou výhodou operatívneho lízingu je, že poznáte presné náklady spojené s prenajímaným autom. Pri lízingu ste totiž majiteľom auto až po jeho splatení, no všetky udalosti, napr. ak musí ísť auto do servisu, rieši lízingová spoločnosť (poskytuje náhradné vozidlo).   Ako je to s úverom? Pri dnešných úrokových sadzbách na spotrebných úveroch si môžete zobrať bezúčelový úver kde nikto neskúma, aké auto si idete kúpiť, či ho máte poistené, koľko má najazdené kilometrov a ako je staré. Základnou výhodou je to, že majiteľom auta je od začiatku kupujúci, teda vy. Podnikatelia sú pri lízingu vo výhode Ak si beriete lízing ako podnikateľ alebo na firmu, viete si tým znížiť daňový základ. Dôležité je takisto povedať, že čím väčšia akontácia, tým menej auto preplatíte.  Na čo si pri leasingu dať pozor Vždy si porovnajte aspoň dve konkurenčné ponuky. Porovnávajte nielen úroky, ale aj poplatky a koeficienty navýšenia pri jednotlivých výškach akontácie. Nezabudnite si auto poistiť na novú hodnotu a nie na cenu po zľave, pretože sa vám ľahko môže stať, že v prípade totálnej škody alebo krádeže nielen že prídete o svoje auto, ale ešte budete musieť doplácať leasingovej spoločnosti. Ako s poistením auta pri leasingu Leasingové spoločnosti predávajú vozidlo aj s povinným zmluvným poistením i havarijným poistením. Musíte toto poistenie akceptovať alebo si môžete zvoliť iné? Druhá možnosť je správna. V tomto prípade však odporúčame, aby ste sa poradili s finančným poradcom. Vypracuje vám viac ponúk a vy si vyberiete, ktorá vám najviac vyhovuje. Kedy sa auto stane mojim majetkom   Ako už sme spomínali, pri úvere sa stávate majiteľom auta od začiatku, no pri lízingu až po splnení všetkých záväzkov voči lízingovej spoločnosti, čo zvyčajne býva vyplatením poslednej lízingovej splátky.  Auto na „totálku“ Čo v prípade, že auto bolo po nehode označené ako „totálka“ a splatené je len na polovicu? Musím doplatiť zvyšnú časť lízingu? Dostanem z poistky nejakú časť aj ja? V tomto prípade bohužiaľ musíte doplatiť lízingovej spoločnosti ostávajúcu sumu, preto odporúčame uzavrieť si k havarijnému poisteniu tzv. GAP poistenie (poistenie finančnej straty), ktoré takéto straty pokryje. Všetky prostriedky z poistnej zmluvy idú lízingovej spoločnosti.    Hrozia mi sankcie pri vypovedaní lízingovej zmluvy? V tomto prípade musíte zaplatiť poplatok za predčasné splatenie istiny. Tento poplatok je individuálny v každej lízingovej spoločnosti, zväčša závisí od času, ktorý ostáva do splatenia lízingu.  ...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

INTRANET LOGIN

WEBMAIL