Patrí vaša dovolenka medzi destinácie pokryté zdravotným poistením?

8. 8. 2018, Blog, poistenie osôb

Počas aktuálneho dovolenkového obdobia treba mať na pamäti, že Európsky zdravotný preukaz, ktorý Vám zdravotná poisťovňa vystaví zadarmo, kryje len základnú starostlivosť. A to iba vo vybraných zdravotných zariadeniach v Európe. Preto je pred cestou dôležité si overiť, či sa daná destinácia nachádza v zozname miest pokrytých zdravotným zariadením.

V tomto období je rozhodne lepšie mať aj cestovné poistenie. Pre konkrétnu radu, ktoré poistenie je pre vás vhodné, potrebujeme viac informácií o tom akú dovolenku plánujete. Do akej krajiny idete, či tam plánujete výstupy do hôr, alebo naopak, potápať sa v hlbinách, či leňošiť k moru alebo na divokejší rafting a pod. Každá z týchto informácii je dôležitá pre správny výber poistenia a rozhoduje aj pri poistnom plnení.

Ak máte záujem pomôcť, kontaktujte nás na našej pobočke, telefonicky alebo na stránke www.universal.sk

Okrem bezplatných konzultácií poskytujeme pomoc pri likvidácií poistných udalostí

POISTENIE OSÔB

Čo vám v zahraničí pokryje zdravotné poistenie a na čo už potrebujete cestovné poistenie?
Ľudia si často myslia, že Európsky preukaz zdravotného poistenia (EHIC) im pri výjazde do zahraničia nahradí cestovné poistenie. Pravdou je, že s ním máte nárok na potrebnú zdravotnú starostlivosť v štátoch EÚ a pridružených krajinách. Neplatí to však automaticky vo všetkých prípadoch. Preto sme pre vás v nasledujúcich Universálnych radách načrtli situácie, v ktorých vám postačí kartička EHIC a na čo už potrebujete cestovné poistenie. 1. Čo sa pokladá za nevyhnutnú zdravotnú starostlivosť Definícia samotnej nevyhnutnej zdravotnej starostlivosti je sporná. Tá je totiž úplne na posúdení daného lekára, ktorý vás bude vyšetrovať. Ústredným kritériom je, aby vám zákrok alebo predpísané lieky umožnili ostať v danej krajine po dobu, akú ste mali v pláne. Pokiaľ ale zrovna narazíte na lekára, ktorý s vami nebude chcieť strácať čas, môžete si na akútny zápal zubov odniesť balíček analgetík s tým, že vám pomôžu bolesť až do odchodu prečkať. Vytúžený výlet k moru sa tak môže veľmi rýchlo premeniť na nočnú moru. V prípade chronických ochorení sa situácia ešte viac skomplikuje. 2. Pozor na doplatky a spoluúčasť Rátajme s tým, že vo väčšine prípadov narazíte na solídne zdravotnícke zariadenie. Spoluúčasť a doplatky za starostlivosť či lieky sa môže v niektorých štátoch vyšplhať až na tisíce, v prípade väčšieho množstva liekov alebo komplikovanejších zákrokov aj na desaťtisíce. Zvlášť doplatky za hospitalizáciu môžu byť vysoké. 3. Zákroky hradené u nás nemusia byť hradené aj v zahraničí Napr. zubná starostlivosť nie je vo Švajčiarsku a Dánsku hradená vôbec, v Taliansku alebo Poľsku môžete za lieky doplatiť až 100% ich ceny a v niektorých štátoch vám EHIC nehradí napr. horskú službu. Takže ak vás na dovolenke v Dánsku chytí zápal zubov alebo sa stratíte v Alpách, bez poistenia sa nedoplatíte. 4. EHIC vám oproti cestovnému poisteniu pokrýva len nevyhnutné zdravotné náklady Zodpovednosť za škodu, asistenciu alebo kompenzáciu za meškajúci let od neho čakať nemôžete. Kartička EHIC vás teda môže čiastočne zachrániť v prípade, keď vyjdete za hranice a na cestovné poistenie si spomeniete až po tom, ako sa vám niečo stalo. Musíte však počítať s tým, že doplatky za lieky alebo ošetrenie vás nakoniec zrejme vyjdú oveľa drahšie, než na koľko by vás vyšlo cestovné poistenie. S tým navyše získate ešte nonstop asistenčnú službu, poistenie proti krádeži batožiny, poistenie zodpovednosti za škodu a mnoho ďalších výhod. Cestovné poistenie si môžete pohodlne zriadiť cez našu mobilnú aplikáciu iŠanón 2.0. Ak ešte nemáte svoj iŠanón 2.0, stiahnite si ho tu.     (Zdroj: AXA Assistance)...

 čítaj viac
POISTENIE OSÔB

Spôsobilo vaše dieťa škole ujmu na majetku? Platiť budete vy
Ak máte školopovinné dieťa, vždy hrozí, že v rámci nejakého „huncútstva“ spôsobí škodu na majetku, či už ide o rozbité okno, zlomenú stolička alebo poškodené dvere. Čo v takomto prípade? Majú školy nejaké poistenie, ktoré sa vzťahujú na škody spôsobné deťmi?  Pokiaľ je dieťaťom spôsobená škoda na majetku školy a škola má takéto riziko poistené (napr. rozbitie skla, či úmyselné poškodenie hnuteľných vecí alebo budovy) vo svojej poistnej zmluve, ktorá kryje majetok školy, môže si takúto škodu uplatniť u svojej poisťovne.  Čo sa však deje ďalej, ak je v takomto prípade vinník známy - vaše dieťa? Poisťovňa bude následne požadovať náhradu škody od neho. Dieťa je však neplnoleté, náhradu škody teda logicky bude požadovať od vás ako zákonného zástupcu.  Každý poškodený, teda aj škola, má totiž pri takejto škode právo vymáhať náhradu škody od škodcu bez ohľadu na to, či ide o dieťa alebo dospelého.  Aj proti takejto situácii sa však dá poistiť. Aké poistenie vás teda v takomto prípade chráni? Pre rodičov školopovinných detí je vhodné mať uzatvorené poistenie domácnosti vrátane poistenia zodpovednosti za škody spôsobené osobami žijúcimi v spoločnej domácnosti. Práve toto poistenie kryje škody, ktoré spôsobí vaše dieťa v škole a je ním možné vykryť aj už spomínaný postih z poisťovne, pokiaľ táto nahradí škodu z poistky poškodeného.  Poistenie zodpovednosti za škodu Poistenie zodpovednosti za škodu v rámci poistenia domácnosti vás ochráni nielen pri škode spôsobenej dieťaťom v škole. Azda najtypickejší príklad je vytopenie susedov. V takomto prípade si toto poistenie nebudete vedieť vynachváliť. Škody pri vytopení môžu byť nemalé a toto poistenie sa teda vzťahuje aj na škody spôsobené poisteným, alebo osobami žijúcimi s poisteným v spoločnej domácnosti, ktoré svojim konaním spôsobia ujmu na zdraví alebo majetku tretej osobe. Majte na pamäti, že poistenie nehnuteľnosti a poistenie domácnosti nie je tá istá vec a dôležitý je aj fakt, či je vaša zmluva aktuálna a zodpovedá súčasnej hodnote vášho majetku. Zle nastavená alebo neaktuálna poistná suma je jednou z najčastejších a najväčších chýb zmlúv.  V prípade, že si nie ste istí aktuálnosťou a správnosťou svojej zmluvy, kontaktujte nás a bezplatne vám spravíme revíziu zmluvy. A ak neviete, aké poistenie zodpovednosti za škodu je pre vás to pravé, pomôžeme vám aj s tým. Vyberte si pobočku, ktorá je k vám najbližšie www.universal.sk/pobocky ...

 čítaj viac
POISTENIE OSÔB

Dovolenka objednaná a kúpená, cestovanie v nedohľadne. Čo s tým teraz?
Viacerí z nás sa tešili na letnú dovolenku. Slané more, piesočnatá pláž, oddych s knihou. To je to o čom väčšina snívala. Situácia súvisiaca s pandémiou ale mnohých z nás prinútila stornovať zaplatenú letnú dovolenku. Tí odvážnejší sa rozhodli počkať ako sa situácia vyvinie. Ďalšia skupina ľudí sa ocitla v situácii, kedy nemohli odísť na svoju zaplatenú dovolenku, pretože nemohli vycestovať. Čo ale v takomto prípade robiť? Mám alebo nemám nárok na vrátenie peňazí?  Ak ste si naplánovali svoju dovolenku prostredníctvom cestovnej kancelárie, môžete pred začatím zájazdu požiadať o odstúpenie od zmluvy bez zaplatenia storno poplatkov: „Ak v cieľovom mieste alebo jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti, ktoré výrazne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta.“ – citované zo zákona č. 170/2018 Z.z. o zájazdoch (§ 21, ods. 2). V dôvodovej správe k tomuto zákonu sa píše aj o tom, že mimoriadne a neodvrátiteľné okolnosti môžu zahŕňať aj významné riziko pre ľudské zdravie, čiže môže to byť aj pandémia COVID-19. Keďže Ministerstvo zahraničných vecí vydalo odporúčanie necestovať do oblastí, kde existujú významné riziká pre ľudské zdravie a dokonca sú naše hranice v súčasnosti zatvorené, ako spotrebiteľ máte právo na vrátenie všetkých platieb, ktoré ste cestovnej kancelárii zaplatili. To znamená, že máte nárok na bezplatné storno celého zájazdu.  Ale POZOR! Týka sa to len tých zájazdov, ktoré sa majú uskutočniť v termíne, počas ktorého tento stav stále pretrváva.  Pre lepšiu predstavu Vám prinášame konkrétny príklad. Naša kolegyňa mala zakúpený zájazd cez cestovnú kanceláriu. Mala začiatkom apríla odlietať do Barcelony na predĺžený víkend. Bohužiaľ pandémia jej plány prekazila a ona odcestovať nemohla. Ak by mala poistenie storna zájazdu, boli by jej vrátené peniaze za zájazd? Aj bez tohto poistenia má v takomto prípade na vrátenie peňazí nárok, nakoľko sa na tento zájazd vzťahuje platnosť vyššie citovanej časti Zákona o zájazdoch. Bežná prax však ukazuje, že s CK sa v takejto situácii komunikuje veľmi zle, nakoľko peniaze od klientov už oddisponovali do cieľových destinácií a dostať ich odtiaľ naspäť predstavuje pre nich problém. Ak by však kolegyňa mala poistenie storna zájazdu, poisťovňa by jej toto storno preplatila v plnej výške. Vráťme sa ale späť k téme letných dovoleniek. V súčasnosti neexistuje právny nárok na vrátenie zálohových platieb za dovolenky, ktoré majú byť napríklad počas letných prázdnin. Taký je právny stav. Ako je to však v skutočnosti? Na to treba poznať obvyklé finančné toky cestovných kancelárií. Zálohové platby alebo ich významnú časť CK posúvajú ako zálohy ďalej – leteckým spoločnostiam a zahraničným poskytovateľom ubytovacích a prepravných služieb. Preto sa deje, že v tejto situácii, keď mnoho turistov chce svoje zálohy oprávnene naspäť, CK ich nemajú z čoho vrátiť. Pokiaľ na nich budú klienti naliehať, prípadne sa s nimi aj súdiť, môže to dokonca spôsobiť aj ich krach. Preto cestovné kancelárie v súčasnosti hľadajú na základe informácií od poskytovateľov služieb náhradné riešenia, ako napr. presunutie termínu dovolenky na iný termín, dokonca aj do inej destinácie za tú istú cenu, vystavenie vouchra s ohraničeným termínom a pod. No presun dovolenky na nasledujúci rok alebo vystavenie vouchra by pre klienta znamenal, že vlastne bezúročne úveruje cestovné kancelárie. A pritom vôbec nie je isté, či daná CK v roku 2021 ešte bude existovať. Cestovné kancelárie na svojich stránkach zverejňujú odpovede na podobné otázky svojich klientov s tým, že pre prípadné riešenie ich konkrétnej situácie odporúčajú kontaktovať ich infolinku. Pokiaľ však klient chce napriek všetkému zrušiť svoju už zaplatenú budúcu dovolenku, musí počítať so storno poplatkom. Niektoré cestovné kancelárie dávajú teraz v takom prípade „zľavu na storno“, tzn. že si neuplatňujú storno v plnej výške, na akú majú v zmysle dohodnutých obchodných podmienok nárok. Uveďme si ďalší príklad. Ak si klient zaplatil letnú dovolenku v Egypte a dojednal si aj poistenie storna zájazdu, má nárok na preplatenie plnej sumy storna požadovaného zo strany CK. Toto storno môže dosiahnuť aj celú výšku sumy zaplatenej za dovolenku. Musí však v zmysle poistných podmienok poisťovne predložiť adekvátny dôvod zrušenia dovolenky.  Pokiaľ bude v cieľovej krajine aj v čase plánovaného nástupu na dovolenku trvať súčasný zdravotne nepriaznivý stav, storno bude preplatené.  Pokiaľ však by sa dovtedy súčasné zdravotne nevyhovujúce podmienky zmenili natoľko, že sa krajina otvorí, turistický ruch sa v nej obnoví a aj naše Ministerstvo zahraničných vecí zruší odporúčanie do daného regiónu necestovať, dôvody preplatenia storna odpadajú a poisťovňa by storno zájazdu nepreplatila. Každopádne odporúčam vždy pri zakupovaní dovolenky či zájazdu vopred mať v produkte zahrnuté aj poistenie storna zájazdu, aby v takýchto prípadoch mohol klient preniesť túto finančnú záťaž na svoju poisťovňu.  Treba ale pamätať, že to nie je možné u tých cestovateľov, ktorí nevyužívajú služby CK, ale dovolenky si zabezpečujú sami na rôznych ubytovacích a letenkových portáloch. Pri vzniku problémov musia komunikovať priamo s týmito subjektmi a v prípade ich úpadku sa k svojim peniazom vôbec nemusia dostať. V prípade, ak máte záujem o poistenie storna zájazdu, neváhajte kontaktovať nášho sprostredkovateľa alebo navštívte jednu z našich pobočiek. Radi Vám poskytneme v iac informácii a pomôžeme tak ochrániť Vaše peniaze.  Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pre neživotné poistenie...

 čítaj viac
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL