Majú Slováci záujem o havarijné poistenie?

11. 11. 2020, Blog, pomoc v pandémii

Hoci je PZP povinné, havarijné poistenie a pripoistenia nie sú. Objavili sa názory, že Slováci tým, že menej jazdia kvôli karanténe, nebudú mať záujem o havarijné poistenie, či pripoistenie. Badáte aj vy takýto trend?

Čo sa týka nových vozidiel, môžeme konštatovať, že klienti sú dostatočne uvedomelí a ich záujem o havarijné poistenie pretrváva. Faktom je však nie až tak pozitívna skutočnosť, a to, že sa predáva výrazne menej nových vozidiel, ako tomu bolo pred nástupom COVID krízy (v roku 2019). Suma sumárom objem platieb poistného, či počtu kusov havarijného poistenia je určite nižší. Výnimkou je segment elektromobilov, ktorý nielen na Slovensku, ale v celoeurópskom priestore žije svoj vlastný príbeh a ich predaj trhá jeden rekord za druhým.  

Pri vozidlách starších ako 3 - 4 roky sme zaznamenali trend obmeny klasického „plnohodnotného“ havarijného poistenia za PZP s pár vybranými pripoisteniami. Sú to pripoistenie poškodenia skiel, živelnej udalosti, stretu so zverou a krádeže vozidla. Hlavným motívom klientov je z nášho pohľadu snaha ušetriť, pretože takto nakombinované poistenie vie byť cenou i na polovičnej hodnote oproti klasickému „KASKU“. Samozrejme nižšia cena sa prenáša i do obsahu poistenia vozidla, ktoré je pri takejto úspornej kombinácii chránené slabšie. 

Je z vášho pohľadu dôležité, aby majiteľ vozidla mal vozidlo aj havarijne poistené, resp. pripoistenia, a nespoliehal sa na to, že: „Sa nič nestane?“

V období vládnych opatrení, kedy je mimo iné čiastočne obmedzená sloboda pohybu, je možno namieste položiť si otázku, či a prečo si uzatvoriť havarijné poistenie (KASKO), keď aj tak sme všetci viac doma ako na cestách. No a práve to môže byť problém. 

Ľudia sú doma a spravidla sa im v dôsledku ochladenia ekonomiky znížil alebo úplne zastavil príjem. Jednoducho majú menej peňazí, ako boli doposiaľ zvyknutí. Niektorí jedinci budú chcieť riešiť, a už bohužiaľ riešia, tieto schodky v rodinných rozpočtoch, napríklad drobnými krádežami, na čo sú odparkované vozidlá viac ako vhodné. Je tiež pravda, že sa aktuálne jazdí oveľa menej, takže riziko havárie nie je také vysoké ako predtým. Netreba však zabúdať, že KASKO kryje aj živelné udalosti, poškodenia káblov voľne žijúcimi zvieratami a podobné neveselé udalosti. Mnohé autá sú dlhodobo odstavené na parkoviskách a zvieratá v nich môžu mať „raj“. 

Odpovedá: Pavol Michalec, Odborný garant pre neživotné poistenie  

Ak vás článok zaujal a chcete sa poradiť, neváhajte nás kontaktovať

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POMOC V PANDÉMII

Ako znížiť svoje splátky?
Príjem niektorých obyvateľov Slovenska výrazne poklesol. Niektorým sa príjem znížil o 30/40/50 % a bohužiaľ, niektorí prišli o prácu úplne. Ekonomické vyhliadky do budúcna tiež nie sú práve ružové.  Čo teraz? Splátky a účty treba predsa platiť aj naďalej. Svoje správanie ste so snahou eliminovať svoje výdavky na minimum už prehodnotili a upravili. Neplytváte, obmedzili ste nákupy zbytočností a zamerali sa iba na nutnosti. Kde teda ešte môžete ušetriť? Pomerne veľká rezerva sa skrýva vo finančných produktoch. Ktoré to sú? V zásade všetky. Môže to byť životné poistenie, hypotekárny alebo spotrebný úver, poistenie nehnuteľnosti či vozidiel a v neposlednom rade i rôzne produkty šetrenia.  Napriek obmedzeniam vám dokážeme prostredníctvom našej aplikácie iŠanón 2.0 a v následnej súčinnosti s našimi odborníkmi (finančnými agentmi) poskytovať plnohodnotné služby. Dlhoročnými skúsenosťami vyzbrojení kolegovia vám radi pomôžu s analýzou výhodnosti vašich existujúcich zmlúv, a to s cieľom ušetriť. Takto usporené financie viete využiť buď na pokrytie aktuálne nutných výdavkov, alebo na vytvorenie budúcej železnej rezervy. Tá by mala tvoriť min. 6 až 9 mesačných platov.  Ako na to?  1. Stiahnite si aplikáciu iŠanón (je zadarmo pre každého). Praktické video návody nájdete tu: http://isanon.sk/videonavody/.  2. Ak ste našim klientom, systém vám automaticky do aplikácie „naleje“ vaše zmluvy a kontaktné údaje na vášho agenta. Stačí mu zavolať alebo poslať e-mail či SMS. 3. Ak nie ste našim klientom, NEVADÍ. Po zaregistrovaní sa do aplikácie vám priradíme odborníka, ktorý vás bude kontaktovať s ponukou pomoci. A zmluvy, tie si viete do aplikácie nahrať aj sami. Pristúpme teda k „dezinfekcii“ financií. Čo si pod tým reálne môžeme predstaviť?  Základné princípy dezinfekcie domácich financií: 1. Pokúste sa z hypotéky vyťažiť maximum Od začiatku možnosti požiadať o odklad splátok v rámci opatrenia „Lex korona“, požiadalo o odklad viac ako 170-tisíc klientov. Mnohí klienti po „prekonaní“ prvej vlny COVID-19 zvážili zrušenie odkladu, pretože predpokladali, že splátky budú naďalej schopní splácať. Pochopili, že úrok im počas celého odkladu stále beží a budú ho musieť doplatiť v splátkach, ktoré im banka nastaví po skončení odkladu. Niektoré banky vzhľadom na pretrvávajúcu zlú situáciu umožnili klientom opakovane predĺžiť odklad splátok. Napríklad SLSP už klientom ponúka možnosť odkladu na ďalších 6 mesiacov, pričom budú počas tohto odkladu splácať len štvrtinu splátky. Tatra banka je zase klientom pripravená na päť mesiacov znížiť minimálnu splátku na 25 % pôvodnej sumy. Ak ako klienti požiadate o odklad splátky najneskôr do konca marca, tento bude bez negatívneho zápisu v úverovom registri.  Je tu ale aj ďalšia možnosť, ako si v prípade zlej finančnej situácie pomôcť. Do úvahy v prípade viacerých úverov prichádza konsolidácia do jedného úveru, kde klient môže mať nižšiu úrokovú sadzbu. Táto konsolidácia vám môže priniesť okamžitú pomoc.  ILUSTRAČNÝ PRÍKLAD KONSOLIDÁCIE Klient splácal spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavovali 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. To znamená, že mesačne ušetrí na splátkach 163 €. Čo sa týka podmienok pre získanie úveru, banky pokračujú v ich vylepšovaní v prospech klienta. Okrem znižovania úrokových sadzieb, napr. navyšujú limity maximálnych výšok bezúčelových úverov, zjednodušujú procesy, poskytujú rôzne bonusy. Podmienky sa v týchto dňoch menia skoro na dennej báze, a preto odporúčame poradiť sa so svojim finančným poradcom, ktorý všetky tieto zmeny sleduje. 2. Životné poistenie môže pomôcť Mnoho otázok sa spája so životným poistením a ochorením COVID-19. Konkrétne či bežné životné poistenie kryje COVID-19? Alebo, ak v prípade nakazenia skončia na umelej pľúcnej ventilácii, preplatí im to poisťovňa? Odpovede nájdete v nasledujúcich riadkoch. Covid je choroba, nie úraz Bežné životné poistenie zahŕňa toto požadované krytie, pokiaľ je správne nastavené. Poistenie má ochrániť príjmy klienta, ak sa mu stane nepredvídateľná udalosť, napríklad strata príjmu pri úraze alebo chorobe. Častokrát majú klienti pripoistený úraz a na chorobu sa zabudlo. Je dôležité si uvedomiť, že Covid-19 je choroba, a preto je nutné, aby súčasťou pripoistení, ktoré má klient uzatvorené prostredníctvom životného poistenia, boli práve pripoistenia, ktoré kryjú „chorobu“. Čo v prípade PN-ky? K jedným z najdôležitejších patrí pripoistenie náhrady straty príjmu pri práceneschopnosti, teda tzv. PN-ka. Zároveň vzhľadom k tomu, čo spôsobuje a čo ešte môže spôsobiť v budúcnosti pandémia Covid-19, by bolo vhodné mať aj pripoistenie hospitalizácie, závažných chorôb, no určite aj pripoistenie invalidity nad 40 %. Pokiaľ má klient takto postavené svoje životné poistenie, tak v rámci hospitalizácie v nemocnici na pľúcnej ventilácií má krytú hospitalizáciu a súčasne PN-ku. Zároveň, ak by dané ochorenie spôsobilo závažnú chorobu a poprípade následne invaliditu, tak aj z týchto pripoistení by mal klient poistné plnenie.  Ak to teda zhrnieme, ak je základom bežného poistenia aj krytie PN-ky a invalidity a poistné sumy sú nastavané na základe príjmu klienta, pre klienta to znamená, že takto postavené poistenie, jemu a jeho rodine zabezpečí udržanie si životného štandardu. Ak potrebujete pomôcť, zdarma vám skontrolujeme a nastavíme životné poistenie tak, aby vás chránilo aj v prípade choroby. Neváhajte nás kontaktovať. 3. Prevencia, základ úspechu Je na mieste prekontrolovať zmluvy súvisiace s poistením domácnosti či nehnuteľnosti. Aj tu môžeme okamžite ušetriť a zároveň predísť ďalším nepríjemnostiam. Niektoré staré zmluvy sú zbytočne drahé a často ani nekryjú mnohé riziká. PRÍKLAD Predstavte si, že znova budete doma tráviť viac času, čo sa odzrkadlí aj na vyššej spotrebe vody a elektriny. Spotrebiče môžu byť preťažené. Deti viac vymýšľajú. Je rozumné predísť prípadným finančným škodám už len tým, že si prekontrolujete svoje krytie rizík. Pohľadajte teraz všetky svoje zmluvy a nechajte si ich zdarma prekontrolovať a nastaviť výhodnejšie. Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme. Nezabúdame ani na vodičov Reč je o poškodených sklách, strete so zverou, živloch, krádežiach, vandalizme a pod. Možno si kladiete otázku prečo si uzatvoriť havarijné poistenie (KASKO), keď sme prevažne doma? Napríklad aj preto, že ľudia budú mať menej peňazí. Niektorí jedinci budú tieto schodky v rodinných rozpočtoch riešiť drobnými krádežami. Už sa zasa jazdí oveľa menej, takže riziko havárie nie je také vysoké ako predtým. Netreba však zabúdať na to, že KASKO kryje aj živelné udalosti a poškodenia káblov voľne žijúcimi zvieratami. Mnohé autá sú dlhodobo odstavené na parkoviskách a zvieratá v nich môžu mať „raj“.  Vieme vám pomôcť aj s odhlásením a prihlásením vozidla do evidencie a ušetriť tak na správnych poplatkoch.  Správne nastavenou zmluvou vám vieme v niektorých nepríjemných prípadoch ušetriť nemalé peniaze, keď k rizikám pristupujeme preventívne.  4. Zabudnite na pôžičky Riešiť aktuálnu situáciu výpadku príjmu nevýhodnými pôžičkami alebo nebodaj spotrebným úverom, by bolo v tejto neistej dobe nanajvýš nezodpovedné. Tieto produkty sú zvyčajne zaťažené vysokým poplatkom alebo cenou, ktorú za túto pôžičku zaplatíte. Je potrebné si dať pozor na výšku úrokovej sadzby prípadne celkové náklady zhodnotené v RPMN (ročná percentuálna miera nákladov). Ak nie ste nútení si pôžičku brať, tak ju naozaj neodporúčame.  5. Majte svoje zmluvy pod kontrolou Dobrý začiatok je mať všetky zmluvy uložené na jednom mieste. Universal vám ponúka uloženie všetkých vašich zmlúv do modernej mobilnej aplikácie iŠanón 2.0, ktorá je úplne zadarmo. Ak iŠanón ešte nemáte, neváhajte si ho stiahnuť tu.  Sme tu pre vás aj v týchto ťažkých časoch.  #PomahameUz20Rokov Autori článku: Ivan Huspenina - Odborný garant pre životné poistenie Vladimír Mandzák - Odborný garant pre bankový sektor a kapitálový trh Pavol Michalec - Odborný garant pre neživotné poistenie...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Kryje moje životné poistenie COVID-19?
Koronavírus už nejaký čas hýbe našou spoločnou realitou a výnimkou nie je ani poistný trh. Mnoho z našich klientov si celkom oprávnene kladie otázku: „Mám vo svojom životnom poistení pokrytú diagnózu Covid-19?“ V čase, keď bola zmluva zakladaná, predsa žiadna pandémia vyhlásená nebola. Keďže sa držíme hesla - Obrana je základ úspechu, pripravili sme pre Vás zopár potrebných vysvetlení, ktoré sa vám môžu v aktuálnej situácii zísť. Nie nadarmo sa séria našich blogov volá - Keď potrebujete pomôcť v pandémii. Informácie do nášho v poradí už štvrtého blogu, pre vás pripravil Ivan Huspenina, odborný garant pre životné poistenie.  Dané body sú platné k dnešnému dňu, 24.4.2020.  1. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, rozdiel medzi diagnózou U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19 (už diagnostikovaná infekcia-choroba) a U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 (takzvaná karanténa). Tu môže byť u poisťovní rozdiel v plnení. Dôležitým faktom je zároveň vyhlásenie infekcie COVID-19 pandémiou. 2. Čo sa týka momentálneho stavu poisťovne, okrem poisťovne Novis (aj táto poisťovňa už zvažuje proklientské kroky), ponúkajú poistné produkty, kde nie je vo výlukách pandémia. Je pravdou, že poisťovňa Wűstenrot má vo výlukách pandémiu, no táto poisťovňa dala verejný prísľub, v ktorom neuplatní výluku na pandémiu v poistení smrti a u ďalších pripoistení individuálne rozhodne komisia poisťovne o plnení. Takže vyhlásenie stavu pandémie, nemá vplyv na poistné plnenie. 3. Môže sa stať, že niekto v našom okolí má starší typ poistnej zmluvy. Životnú poistku uzavrel veľmi dávno, kde je pandémia uvedená vo výlukách. V tomto prípade odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa, ktorý vám veľmi rád poradí a ochotne pomôže. 4. Ak má klient diagnostikovanú diagnózu COVID-19 (U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19), tak mu plynie plnenie z pripoistenia hospitalizácie a to isté platí aj pre pripoistenie pre prípad pracovnej neschopnosti . Samozrejme pre uvedené pripoistenia platia len také ochranné a čakacie lehoty, výluky a obmedzenia definované príslušnými poistnými podmienkami, ktoré sú platné aj pri iných bežných ochoreniach. Zároveň upozorňujeme klientov, že je dôležité dodržať liečebný postup, nariadenú karanténu a ďalšie nariadenia vlády. 5. Ak má klient povinnú karanténu (U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 ), poisťovne vzhľadom k tomu, že nejde o chorobu, momentálne toto podozrenie neplnia. Aj tu je bádať proklientské kroky poisťovní, kde nad rámec všeobecných poistných podmienok dokážu plniť v pripoistení pre prípad pracovnej neschopnosti, za presne zadefinovaných podmienok, kedy časť doby karantény, ak dôjde k vzniku choroby, dokážu zarátať do plnenia PN-ky (jedná sa o poisťovne NN, UNIQA, MetLife). 6. Pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu choroby, (samozrejme jedná sa o akúkoľvek smrť), v tom prípade, ak má klient dojednané akékoľvek krytie smrti, poisťovňa by pristúpila k plneniu.  7. Dobrou správou na záver je, že poisťovne momentálne zvažujú ďalšie proklientské kroky a prinášajú vyhlásenia smerom k plneniu Covid 19 z komerčného poistenia a možností plnenia nad rámec poistných podmienok. Čo teda aktuálne robiť? Odporúčame dodržiavať už spomínané liečebné postupy, karanténu a nariadenia vlády týkajúce sa COVID-19. Rozhodne neodporúčame rušiť Vaše existujúce poistenie. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia. Pri doplnení týchto pripoistení, alebo pri uzatváraní nového poistenia, Vám odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa. Vďaka moderným online nástrojom, ako je iŠanón 2.0 alebo bez kontaktné uzatváranie PZ, Vám na základe Vašich potrieb dokáže reálne pomôcť. Na záver Vám v týchto náročných dňoch želáme najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia. #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Mám nárok na poistné plnenie v prípade nákazy COVID-19?
Koronavírus už nejaký čas hýbe našou spoločnou realitou a výnimkou nie je ani poistný trh. Mnoho z nás si teda právom kladie podstatnú otázku: „V prípade, ak ochoriem na COVID-19, kedy vzniká nárok na poistné plnenie?“ Náš kolega, Ivan Huspenina, odborný garant pre životné poistenie, si pre vás pripravil pár vysvetlení, ktoré vám môžu v danej situácii pomôcť.  Nárok na poistné plnenie vzniká, ak má klient pripoistenie v nasledujúcich prípadoch: 1. Hospitalizácia - v prípade, ak je klient hospitalizovaný v dôsledku diagnostikovania COVID-19, poistné plnenie v rámci dohodnutej sumy mu bude vyplatené. 2. Závažné ochorenia – je potrebné si uvedomiť , že COVID-19 nie je v súčasnosti diagnózou, ktorá by bola komerčným poistením krytá v rámci pripoistenia závažných chorôb. No zároveň už dnes vieme, že ťažký priebeh tejto choroby môže spôsobiť chorobu, hlavne závažne poškodenia pľúc a pod., ktorá môže byť v súlade s niektorou z diagnóz závažných chorôb poisťovní. Ak by táto diagnóza spĺňala podmienky diagnózy závažných chorôb, došlo by k poistnému plneniu. 3. Invalidita - ak by COVID-19 spôsobil zdravotný stav, kedy by sociálna poisťovňa uznala klienta invalidom a klient by mal takúto invaliditu dojednanú, došlo by k poistnému plneniu. 4. Smrť - pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu ochorenia na COVID-19, je potrebné podotknúť, že pripoistenie iba na úrazovú smrť nestačí. Klient musí mať dojednané akékoľvek krytie smrti. V tom prípade poisťovňa pristúpi k plneniu.  Vynára sa vám tiež otázka, či a kedy máte nárok na vyplatenie PN v prípade nákazy COVID-19? Odpoveď znie... V tomto prípade je potrebné si uvedomiť, že existujú dva druhy diagnóz: 1. U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19. Ak sa potvrdí spomínaná diagnóza, klient má nárok na poistné plnenie. 2. U70.2 – podozrenie z infekcie COVID-19. Keďže je to iba podozrenie z infekcie, poisťovne PN neplnia. Klient musí mať od doktora vystavenú PN. Čo robiť, ak nemáte uzatvorenú zmluvu na životné poistenie, prípadne nemáte spomínané pripoistenia? Klient, ktorý sa práve v tejto dobe rozhodol uzatvoriť novú zmluvu, prípadne pripoistenie, urobil dobré rozhodnutie, no je dôležité podotknúť, že existujú tzv. čakacie doby. Tie sú v súčasnosti pomerne krátke, teda 2 – 3 mesiace. Na trhu momentálne máme poisťovne, ktoré dokážu preniesť čakacie doby za určitých podmienok aj do nového poistenia. A práve preto Vám pri doplnení týchto pripoistení alebo pri uzatváraní nového poistenia odporúčame kontaktovať našich sprostredkovateľov , ktorí vám veľmi radi poradia a vytvoria poistenie na mieru podľa vašich požiadaviek.  Na záver vám v týchto náročných dňoch želáme najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia. #KedPotrebujetePomoctVPandemii, sme tu pre vás.    Autor článku: Ing. Ivan Huspenina, Odborný garant pre životné poistenie ...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL