Keď potrebujete pomôcť v pandémii

2. 4. 2020, Blog, pomoc v pandémii

Stratil som 50 % príjmu, prídem o prácu, zrušili mi objednávky, musel som zatvoriť prevádzku...

Prečo práve ja? Ako ďalej? Čo budem robiť? Z čoho zaplatím hypotéku? Z čoho nakúpim stravu? To sú asi najčastejšie otázky, ktoré si dnes v dôsledku vládnych opatrení na potlačenie šírenia nebezpečného vírusu COVID-19, kladie čoraz viac a viac Slovákov. 

Smutné? Bohužiaľ áno. To je dnešná realita.

Každý z nás, vrátane mňa sa s tým bude musieť popasovať. Ostáva nám jediné. Bojovať. Hľadať možnosti, ako byť pre seba a spoločnosť prínosom

V čase hroziacej ekonomickej krízy, ktorej napomáha externý globálny činiteľ – koronavírus, vládni činitelia, ústredné regulačné orgány, či svetové mocnosti do ekonomického „hodinového strojčeka“ kvapkajú olej. Opravujú poškodené súčiastky, naťahujú pružiny a to všetko s cieľom, aby sa stroj neprestal krútiť. Ideálne, aby nepoľavoval zo svojho tempa. Centrálne banky tlačia nové bankovky a do ekonomík pumpujú novú krv, s cieľom udržať chod bežného života. 

Banky sú aj vďaka takýmto stimulom schopné a ochotné ponúkať svojim klientom možnosť „beztrestného“ odkladu splátok. Rozdávajú peniaze s rekordne nízkymi úrokmi (v zásade zadarmo). Iné finančné inštitúcie, alebo aj samotný štátny aparát, prichádzajú so sériou ďalších poľahčujúcich okolností, s cieľom tlmiť dopady stagnujúcej ekonomiky. Príkladom môže byť odložená daňová povinnosť či plánovaná podpora zamestnávateľov pri udržaní aktívnych pracovníkov. V zásade, všetky tieto opatrenia majú jedno hlavné POZITÍVUM a to, že si všetci takto kupujeme čas. Drahocenný čas, ktorého nikdy nie je dosť.  

Ale ako sa vraví, šťastie praje pripraveným. A preto aby sme boli pripravení na rôzne ekonomické úskalia, pripravujeme pre vás seriál KEĎ POTREBUJETE POMOCŤ v PANDÉMII. 

Pôjde o seriál blogov, s užitočnými a praktickými informáciami, ktoré vám môžu pomôcť vo vašej ekonomickej situácii.

Keďže platí „viac hláv, viac rozumu“, chceli by sme vás touto cestou vyzvať k spolupráci. Ak je nejaká téma, ktorá vás v súvislosti s prichádzajúcim ekonomickým útlmom zaujíma, či doslova trápi a neviete si na ňu sami zodpovedať, napíšte nám. Ako komentár do blogu, na email, to je jedno. Radi sa jej chopíme, s odborníkmi zanalyzujeme a pripravíme do ďalšieho dielu. Vopred ďakujeme a tešíme sa na spoluprácu.

Spolupráca. Toto slovo ma fascinuje. Je zložené z dvoch extrémne dôležitých slov, a to SPOLU a PRÁCA. Pliagu COVID-19 a ekonomickú krízu zvládneme jedine spolu. Disciplínou, solidaritou, vzájomným pochopením, rešpektom a prácou. Preto akýkoľvek nápad a možno práve váš postreh, reakcia, komentár môže pomôcť mnohým ďalším. Som zástancom myšlienky, že ZDIEĽANIE, môže byť základom spoločného úspechu všetkých. Tak poďme do toho všetci. Zodpovedne Spolu. 

V ďalších dieloch pre vás rozpracujeme nasledovné témy: 

1. Čo s tým, keď máte príjem nižší o 50 %? 

- Kde a ako ušetriť

2. HYPO-priestor a jeho staronové riešenia. 

- Odložené splátky, refinanc, optimalizácia 

3. Šťastie praje pripraveným alebo má šetrenie vôbec význam? 

- Železná rezerva, sporenie včera, dnes a zajtra... 

4. Kryje moje životné poistenie COVID-19?
- Obrana je základ úspechu.

5. Prečo zostať poistený NONSTOP?

- Má to zmysel?

6. Príležitosti na trhu

- Kto? Kedy? Prečo? Začo? Kam? 

7. Home-Office & Online komunikácia 

Ďakujem, že ste to dočítali až sem a prajem Vám predovšetkým veľa zdravia. Nie len toho fyzického, ale aj duševného. Doba je náročná a zachovať si sviežu, zdravú a pokojnú myseľ, môže byť kľúčom k úspechu. Nie nadarmo sa vraví: všetko je v hlave. A keďže tiež platí, v zdravom tele, zdravý duch, končím a idem si zabehať.
S rúškom pochopiteľne. Lebo začať treba od seba.  

S pozdravom

Miroslav Majcin, riaditeľ externého predaja a marketingu

AK VÁS TENTO ČLÁNOK ZAUJAL A CHCETE SA PORADIŤ, NEVÁHAJTE NÁS KONTAKTOVAŤ.

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POMOC V PANDÉMII

Šťastie praje pripraveným alebo má šetrenie vôbec význam?
Môžeme konštatovať, že Slováci sú pri investíciách všeobecne disciplinovaní a mnohí sa poučili z minulosti. Väčšina z nás si držala aj dostatočnú rezervu na horšie časy. Túto rezervu teraz v dôsledku aktuálneho spoločenského diania míňame, a zároveň sa musíme čo najskôr navrátiť k vytváraniu ďalšej rezervy. V tretej časti našej blogovej série Keď potrebujete pomôcť v pandémii, si rozoberieme dôležitosť a aktuálne možnosti investičného sporenia. Naši odborní sprostredkovatelia Vám dokážu efektívne poradiť, ako riešiť vaše individuálne investičné ciele a rovnako Vám pomôžu aj s ich realizáciou. Pretože, #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás.   Železná rezerva znamená sporenie včera, dnes aj zajtra V týchto neistých časoch každému dobre padne, ak má k dispozícii, ľudovo povedané, železnú rezervu. V ideálnom prípade na 6 až 9 mesiacov dopredu. A keď už určitú rezervu máte, mali by ste ju pravidelným investičným sporením navyšovať. O mnoho dôležitejšie, je investičné sporenie pre toho, kto žiadnu rezervu nemá. Úplne najdôležitejšie je začať sporiť pre toho, kto má dlhy. Len s dostatočnou finančnou rezervou totiž dokáže jednotlivec, či rodina, prežiť horšie časy, aké zažívame práve teraz. Z času na čas, sa skrátka v histórii opakujú. Aktuálne poklesy na trhoch znamenajú príležitosť V prípade, ak disponujete investíciami, netreba podľahnúť panike súvisiacej s poklesmi trhov a bezhlavo predávať akciové fondy či vyberať peniaze. Neodporúčame meniť investičnú stratégiu kvôli dočasnému poklesu na trhu. Nastavená stratégia musí vychádzať z dlhodobého investičného horizontu a zvoleného prístupu k investičnému riziku. S poklesmi na trhu sa v dlhodobom horizonte počíta. Je to zároveň príležitosť navýšiť pravidelné investície a za rovnakú hodnotu nakúpiť lacnejšie podiely, prípadne akcie či cenné papiere.  Čo môžete aktuálne robiť v otázkach investícií? Klienti pristupujúci k investovaniu sa dajú rozdeliť na tri typy: 1. Ak ste tí, ktorí ešte nezačali sporiť Naše odporúčanie: Teraz je ideálna doba začať sporiť prostredníctvom podielových fondov. 2. Ak ste tí, ktorí už sporia dlhšie Naše odporúčanie: Ak budete v pravidelnom sporení pokračovať, nič sa nedeje. Ak by ste dokonca navýšili výšku svojej mesačnej investície, určite si vylepšíte finálny výsledok. Skúste v tejto dobe napríklad refinancovať hypotéku za nižší úrok a o ušetrenú časť mesačnej splátky môžete navýšiť sporenie. 3. Ak ste Investori s vyššími jednorázovými sumami  Naše odporúčanie: Ak svoje investície nezačnete predávať, časom sa zotavia. Aktuálne krušnejšie chvíle treba jednoznačne prečkať. Do čoho môžete investovať 1. Podielové fondy Najdôležitejšie pri investovaní je, aby ľudia chápali význam kolektívneho investovania a využívali podielové fondy. Či už kupujú akcie, komodity, alebo dlhopisy, vždy je bezpečnejšie, pohodlnejšie a mnohokrát aj výnosnejšie nakupovať ich prostredníctvom podielových fondov. 2. Zlato Kto chce investovať do zlata, mal by si najskôr ujasniť, čo chce touto formou investície dosiahnuť. Pri tomto uvažovaní vám samozrejme vieme odborne poradiť. V prípade, že sa rozhodnete investovať priamo do zlata, prinášame vám na výber 2 spoločnosti, ktoré nájdete v našej modernej online aplikácii iŠanón 2.0. Ďalšou možnosťou je investovať do zlata prostredníctvom podielových fondov. 3. Špekulácie na trhu Rovnako dôležité je rozlišovať, či chceme investovať systematicky, alebo špekulovať na kapitálovom trhu. Aj špekulovanie je investovanie, ale spôsobom, akým sa investor snaží výrazne poraziť trh. Častým východiskom špekulácií je dianie v niektorej krajine či podniku. Investor kalkuluje s tým, či sa dianie odrazí na niektorých aktívach pozitívne alebo negatívne. Takýto postup nie je zlý, len nie vždy je odhad správny. Pri neuvážených špekuláciách potom takýto omyl dopadne nielen na meno investora, ale aj na jeho peňaženku. 4. Nezabúdajme na rozloženie rizika Ak sme si ujasnili, že chceme investovať systematicky, premyslime si, čo presne chceme dosiahnuť. Resp., rozdeľme si peniaze na časti, ak je to potrebné. Niekto si bude chcieť časť peňazí odložiť ako rezervu, časť odložiť napr. na kúpu auta v horizonte 5 rokov a časť investovať dynamicky s cieľom dosiahnuť vysoký výnos. Niekto iný naopak môže požadovať výnos vyšší ako inflácia, ale zároveň nechce zažiť veľké prepady. Všetky svoje peniaze má uložené, pre prípad, aby z nich mohol splatiť časť hypotéky. Investičných cieľov môže byť naozaj mnoho a určite je lepšie poradiť sa s investičným špecialistom. Akékoľvek investičné rozhodnutie by ste mali konzultovať so svojim investičným poradcom.  Stále platí, #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás. Neváhajte nás kontaktovať. ...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Hypo-priestor a jeho staronové riešenia
Začiatkom apríla sme sa začali prebúdzať do úplne iného rána. Celoeurópsky priestor paralyzovala pandémia súvisiaca s COVID – 19. Ochromilo to nielen medzinárodný obchod, ale aj naše financie. Mnohí ľudia boli nútení prestať chodiť do práce, niektorým sa výrazne znížil príjem, iní zase o prácu prišli úplne. Celá táto situácia narušila rodinné rozpočty a hospodárenie s financiami. Mnoho otáznikov preto logicky visí nad tými, ktorí splácajú hypotéku. My sme sa rozhodli Vám v druhom diely nášho seriálu „Keď potrebujete pomôcť v pandémii“ priniesť odborný pohľad nášho námestníka pre bankový sektor, Vladimíra Mandzáka.  Odpovede na otázky: „Čo robiť ak ste prišli o prácu, prípadne Vám zamestnávateľ znížil plat na 50 % a vy musíte platiť hypotéku?“ vám zodpovieme v článku nižšie.  V polovici apríla má prísť do platnosti nové nariadenie vlády, na základe ktorého budú môcť klienti bánk za určitých podmienok požiadať o odklad splátok. Môžu o to požiadať fyzické osoby, živnostníci, malé a stredné podniky, ktoré majú do 250 zamestnancov. Klienti bánk budú mať v tejto situácii dve možnosti: 1. Klient má právo požiadať o odklad splátok na dobu až 9 mesiacov. Následne sa mu o tieto mesiace hypotéka predĺži. Klient ale naďalej bude platiť rovnakú sumu za hypotéku. 2. Ak je ale klient starší alebo nemá záujem o predĺženie splátkového kalendára, ako je to v 1. možnosti, splátky sa mu prepočítajú a následne navýšia. Doba trvania hypotéky sa im tým pádom nepredlžuje. Splátka sa napríklad pri 100 000 € úvere navýši o približne 10 €, v závislosti od doby splatnosti.  Počas odkladu splátok klient nemusí platiť úrok ani istinu, musí ale splácať napr. poistenie úveru, ktoré má uzatvorené v rámci úverovej zmluvy. Podmienkou odloženia splátok z dôvodu COVID – 19 je, že žiadateľ nesmie byť v omeškaní so splácaním hypotéky viac ako 30 kalendárnych dní ku dňu doručenia žiadosti. Klienti, ktorí požiadajú o odklad splátok na základe nového nariadenia, nebudú mať negatívny záznam v úverovom registri. Najnovšie do možnosti odkladu splátok vstúpili aj leasingy, kde je lehota odkladu trojmesačná s tým, že klienti budú môcť požiadať o predĺženie odkladu o ďalšie tri mesiace. Je dôležité podotknúť, že aktuálne niektoré banky odklad splátok neposkytujú, radí sa medzi nich napríklad Prima banka, VÚB banka a Tatra banka. Ostatné banky poskytujú odklady za podmienok, ktoré si stanovili a upravili počas COVID-19, avšak takýto odklad splátok bude mať negatívny záznam v úverovom registri. V tomto prípade preto odporúčame, počkať na nariadenie vlády SR. ktoré budú musieť akceptovať všetky banky bez rozdielu. Nezabúdajme na konsolidáciu Ďalšou možnosťou je konsolidácia viacerých úverov do jedného. Zlúčením hypotéky s prípadnými ďalšími finančnými záväzkami (spotrebný úver), môžete dosiahnuť nižšiu úrokovú sadzbu a zároveň ušetríte nemalú sumu na splátkach.  V uvedenom príklade klient spláca spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavujú 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. Mesačne je možné ušetriť na splátkach 163 €. V tejto situácií je veľmi dôležité poradiť sa s finančným sprostredkovateľom a prehodnotiť ďalší postup. My Vám s touto situáciou radi pomôžeme. Po kliknutí tu, nájdete zoznam našich pobočiek. Skontaktujte sa s finančným sprostredkovateľom, ktorý Vám odporučí, čo je pre Vás v tejto situácii najvýhodnejšie. Sme tu pre Vás. #kedpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct ...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Kryje moje životné poistenie COVID-19?
Koronavírus už nejaký čas hýbe našou spoločnou realitou a výnimkou nie je ani poistný trh. Mnoho z našich klientov si celkom oprávnene kladie otázku: „Mám vo svojom životnom poistení pokrytú diagnózu Covid-19?“ V čase, keď bola zmluva zakladaná, predsa žiadna pandémia vyhlásená nebola. Keďže sa držíme hesla - Obrana je základ úspechu, pripravili sme pre Vás zopár potrebných vysvetlení, ktoré sa vám môžu v aktuálnej situácii zísť. Nie nadarmo sa séria našich blogov volá - Keď potrebujete pomôcť v pandémii. Informácie do nášho v poradí už štvrtého blogu, pre vás pripravil Ivan Huspenina, odborný garant pre životné poistenie.  Dané body sú platné k dnešnému dňu, 24.4.2020.  1. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, rozdiel medzi diagnózou U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19 (už diagnostikovaná infekcia-choroba) a U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 (takzvaná karanténa). Tu môže byť u poisťovní rozdiel v plnení. Dôležitým faktom je zároveň vyhlásenie infekcie COVID-19 pandémiou. 2. Čo sa týka momentálneho stavu poisťovne, okrem poisťovne Novis (aj táto poisťovňa už zvažuje proklientské kroky), ponúkajú poistné produkty, kde nie je vo výlukách pandémia. Je pravdou, že poisťovňa Wűstenrot má vo výlukách pandémiu, no táto poisťovňa dala verejný prísľub, v ktorom neuplatní výluku na pandémiu v poistení smrti a u ďalších pripoistení individuálne rozhodne komisia poisťovne o plnení. Takže vyhlásenie stavu pandémie, nemá vplyv na poistné plnenie. 3. Môže sa stať, že niekto v našom okolí má starší typ poistnej zmluvy. Životnú poistku uzavrel veľmi dávno, kde je pandémia uvedená vo výlukách. V tomto prípade odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa, ktorý vám veľmi rád poradí a ochotne pomôže. 4. Ak má klient diagnostikovanú diagnózu COVID-19 (U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19), tak mu plynie plnenie z pripoistenia hospitalizácie a to isté platí aj pre pripoistenie pre prípad pracovnej neschopnosti . Samozrejme pre uvedené pripoistenia platia len také ochranné a čakacie lehoty, výluky a obmedzenia definované príslušnými poistnými podmienkami, ktoré sú platné aj pri iných bežných ochoreniach. Zároveň upozorňujeme klientov, že je dôležité dodržať liečebný postup, nariadenú karanténu a ďalšie nariadenia vlády. 5. Ak má klient povinnú karanténu (U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 ), poisťovne vzhľadom k tomu, že nejde o chorobu, momentálne toto podozrenie neplnia. Aj tu je bádať proklientské kroky poisťovní, kde nad rámec všeobecných poistných podmienok dokážu plniť v pripoistení pre prípad pracovnej neschopnosti, za presne zadefinovaných podmienok, kedy časť doby karantény, ak dôjde k vzniku choroby, dokážu zarátať do plnenia PN-ky (jedná sa o poisťovne NN, UNIQA, MetLife). 6. Pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu choroby, (samozrejme jedná sa o akúkoľvek smrť), v tom prípade, ak má klient dojednané akékoľvek krytie smrti, poisťovňa by pristúpila k plneniu.  7. Dobrou správou na záver je, že poisťovne momentálne zvažujú ďalšie proklientské kroky a prinášajú vyhlásenia smerom k plneniu Covid 19 z komerčného poistenia a možností plnenia nad rámec poistných podmienok. Čo teda aktuálne robiť? Odporúčame dodržiavať už spomínané liečebné postupy, karanténu a nariadenia vlády týkajúce sa COVID-19. Rozhodne neodporúčame rušiť Vaše existujúce poistenie. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia. Pri doplnení týchto pripoistení, alebo pri uzatváraní nového poistenia, Vám odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa. Vďaka moderným online nástrojom, ako je iŠanón 2.0 alebo bez kontaktné uzatváranie PZ, Vám na základe Vašich potrieb dokáže reálne pomôcť. Na záver Vám v týchto náročných dňoch želáme najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia. #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL