Je vo vašom poistení aj krytie koronavírusu?

24. 3. 2020, Blog, poistenie osôb

COVID-19 hýbe celou našou spoločnosťou a neobchádza ani poistný trh. Určite nik z nás nečakal, že také niečo ako koronavírus môže vôbec vzniknúť a nečakali to ani poisťovne. Teraz si mnoho z našich klientov oprávnene kladie otázku:
„Mám vo svojej zmluve poistné krytie, keď je to úplne nová situácia? Mám pokrytú túto diagnózu, ktorá vlastne ani neexistovala keď som podpisoval svoju zmluvu? A to ešte v čase, keď je vyhlásená pandémia? “      

A preto prinášame zopár objasnení. V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že dané objasnenia sú platné k dnešnému dňu. 

1. ) Poisťovne momentálne zvažujú proklientské kroky a prinášajú vyhlásenia smerom k plneniu COVID-19 z komerčného poistenia a možností plnenia nad rámec poistných podmienok.

2.) Áno, môže sa stať, že niekto v našom okolí má starý „historický typ“ poistnej zmluvy, poistku uzavretú veľmi dávno, kde je pandémia vo výlukách. V tomto prípade odporúčame kontaktovať svojho sprostredkovateľa .

3. ) Čo sa týka momentálneho stavu poisťovne, okrem dvoch (Wűstenrot poisťovňa a Novis poisťovňa), ponúkajú poistné produkty, kde nie je vo výlukách pandémia. Takže vyhlásenie stavu pandémie, nemá vplyv na poistné plnenie. Tieto dve poisťovne, ktoré majú túto výluku zadefinovanú vo svojich podmienkach, podľa posledných vyhlásení, robia proklientské kroky a pravdepodobne budú udalosti riešiť individuálne.

4.) Čo sa týka pripoistenia hospitalizácie a to isté platí aj pre pripoistenie pre prípad pracovnej neschopnosti, ide momentálne o stav, v ktorom, ak má klient diagnostikovanú diagnózu COVID-19, tak mu plynie plnenie z týchto pripoistení. Samozrejme pre uvedené pripoistenia platia len také ochranné a čakacie lehoty, výluky a obmedzenia definované príslušnými poistnými podmienkami, ktoré sú platné aj pri iných bežných ochoreniach. Zároveň upozorňujeme klientov, že je dôležité dodržať liečebný postup, nariadenú karanténu a ďalšie nariadenia vlády.

5.) Pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu choroby, samozrejme jedná sa o akúkoľvek smrť, v tom prípade, ak má klient dojednanú akúkoľvek smrť, poisťovňa by pristúpila k plneniu

Čo teda robiť práve teraz? Ako sa zachovať?

Určite dodržiavať už spomínané liečebné postupy , karanténu a nariadenia vlády týkajúce sa COVID-19.

Práve v tejto dobe neodporúčame rušiť Vaše existujúce poistenie. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia. Pri doplnení týchto pripoistení, alebo pri uzatváraní nového poistenia, Vám odporúčame kontaktovať odborne zdatného sprostredkovateľa, ktorý aj vďaka moderným online nástrojom, Vám na základe Vašich potrieb dokáže reálne pomôcť.

Prajeme vám v týchto náročných dňoch najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia.

Autor článku: Ivan Huspenina, Odborný garant pre životné poistenie 

AK VÁS TENTO ČLÁNOK ZAUJAL A CHCETE SA PORADIŤ, NEVÁHAJTE NÁS KONTAKTOVAŤ.

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POISTENIE OSÔB

Ideálna aplikácia na letnú dovolenku
Letné počasie sa nám už ukázalo v celej svojej rozpálenej kráse a s ním sa nerozlučne spája vytúžené dovolenkové obdobie. Ako však dovolenku stráviť v pokoji a bez zbytočných komplikácií? Nezabudnite si na pláž zbaliť plavky, opaľovacie krémy a ak mierite do hôr, tak turistické topánky. Na čo by ste určite nemali zabudnúť, je mobilná aplikácia iŠanón 2.0 . Cestovné poistenie potrebné na každej dovolenke si totiž môžete uzavrieť aj prostredníctvom iŠanónu 2.0. PRE KAŽDÝ PRÍPAD majte aplikáciu, ktorá vám zjednoduší život stále so sebou. Ak ešte nemáte svoj iŠanón 2.0 v mobile, stiahnite si ho tu.  My sa v nasledujúcom článku zatiaľ zameriame na pár tipov, ako sa pri tom všetkom dovolenkovom zhone ochrániť po finančnej stránke. Či už mierite na dovolenku kde sa nepohnete z lehátka, alebo ste adrenalínový nadšenec a hľadáte kam sa vyštverať, či z čoho naopak zoskočiť, vždy je tu riziko, že sa vám môže niečo počas dovolenky stať. Ako si teda vybrať vhodné poistenie?  1. Nešetrite na poistnom Odporúčame sa nerozhodovať len na základe ceny. Snaha ušetriť na poistnom sa vám nemusí vyplatiť. Dôležitá je totiž výška krytia v prípade poistnej udalosti a je rozdiel, či je limit poistného krytia 20 000, 200 000 EUR alebo neobmedzený. Pri závažnejších nehodách by sa mohlo totiž stať, že poistné krytie nepostačí na úhradu nákladov na vaše ošetrenie a liečbu. V takom prípade musíte rozdiel doplatiť z vlastného vrecka. Čo pri zahraničných dovolenkách nie sú malé peniaze.  2. Ak potrebujete navštíviť lekára, volajte infolinku V prípade, že potrebujete vyhľadať lekára, mali by ste ihneď zavolať na infolinku svojej poisťovne. Operátor vám poradí nielen to, ako postupovať, ale aj to, kde nájdete najbližšie zdravotnícke zariadenie a ak sa neviete dohovoriť, je vám k dispozícii aj tlmočník. Pri „bežnej“ návšteve lekára v zahraničí je možné, že nižšie čiastky (zhruba do 50 eur) bude od vás lekár požadovať v hotovosti. V tomto prípade si treba ponechať účtenku a po návrate domov vám ju poisťovňa preplatí. Ak by išlo o vyššie sumy, lekárovi zaplatí priamo poisťovňa. Ak nie ste jazykovo zdatný a neviete, čo vám dáva lekár podpisovať, nemali by ste nič podpísať, prípadne najprv napísať „NEROZUMIEM TEXTU“ a podpísať sa až potom. Opäť odporúčame radšej zavolať na infolinku a komunikovať cez tlmočníka.   3. Celoročné verzus krátkodobé cestovné poistenie Cestovné poistenie je možné dojednať ako krátkodobé, čiže na určitý počet dní, alebo aj ako celoročné, na obdobie celého kalendárneho roka (napr. od 5. 5. 2019– do 4. 5. 2020). Takéto celoročné poistenie je cenovo veľmi výhodné a to najmä pre ľudí a rodiny, ktoré vycestujú do zahraničia počas roka viackrát. To sa týka aj poistenia pre celé rodiny, kde môžete získať zľavy za počet osôb. 4. Ak plánujete brigádu, pripoistite sa Ak dovolenku zvyknete využiť na brigádu ako napr. zber sezónneho ovocia, je nevyhnutné, aby ste si túto manuálnu činnosť pripoistili. V opačnom prípade by úraz, ktorý by pri takejto práci nastal, nebol krytý poistnou zmluvou. 5. Extrémne športy či rizikové krajiny si treba pripoistiť Ak ste milovníci adrenalínu alebo cestujete do rizikových krajín a nemáte pripoistenie, poisťovňa vám nemusí vždy preplatiť náklady. Prístup poisťovní k extrémnym športom je rozdielny v tom, že niektoré majú v rámci poistenia rizikových športov úplne všetky, aké existujú, no niektoré ich majú presne kategorizované a dokonca tie najrizikovejšie aj nepoistiteľné. Podmienky poistenia neplatia všade rovnako a bývajú rôzne. Radi vám pomôžeme nájsť to najvýhodnejšie práve pre vás. Ak vás tento článok zaujal a chcete vedieť o iŠanóne 2.0 viac, tak nás PRE KAŽDÝ PRÍPAD sledujte ďalej. ...

 čítaj viac
POISTENIE OSÔB

Patrí vaša dovolenka medzi destinácie pokryté zdravotným poistením?
Počas aktuálneho dovolenkového obdobia treba mať na pamäti, že Európsky zdravotný preukaz, ktorý Vám zdravotná poisťovňa vystaví zadarmo, kryje len základnú starostlivosť. A to iba vo vybraných zdravotných zariadeniach v Európe. Preto je pred cestou dôležité si overiť, či sa daná destinácia nachádza v zozname miest pokrytých zdravotným zariadením. V tomto období je rozhodne lepšie mať aj cestovné poistenie. Pre konkrétnu radu, ktoré poistenie je pre vás vhodné, potrebujeme viac informácií o tom akú dovolenku plánujete. Do akej krajiny idete, či tam plánujete výstupy do hôr, alebo naopak, potápať sa v hlbinách, či leňošiť k moru alebo na divokejší rafting a pod. Každá z týchto informácii je dôležitá pre správny výber poistenia a rozhoduje aj pri poistnom plnení. Ak máte záujem pomôcť, kontaktujte nás na našej pobočke, telefonicky alebo na stránke www.universal.sk Okrem bezplatných konzultácií poskytujeme pomoc pri likvidácií poistných udalostí...

 čítaj viac
POISTENIE OSÔB

NA ČO SA V OBDOBÍ KORONAVÍRUSU VZŤAHUJE CESTOVNÉ POISTENIE
Vážení klienti, milí kolegovia, vzhľadom na vážnosť situácie spôsobenej koronavírusom, vydali naše partnerské poisťovne v cestovnom poistení svoje stanoviská a odporúčania. V tomto texte som pre vás zhrnul najpodstatnejšie body.  Liečebné náklady   Ak sa poistený počas cesty v zahraničí nakazí vírusom a vzniknú mu v zahraničí náklady na liečbu, prípadne ho bude potrebné z tohto dôvodu hospitalizovať, či prepraviť do vlasti, má nárok na preplatenie týchto nákladov. V prípade, že poistený je vycestovaný a miestna epidémia ohrozuje konkrétne jeho telesnú bezpečnosť v zahraničí a tým je jednoznačne dané, že v ceste nemožno pokračovať a zároveň Ministerstvo zahraničných vecí SR vyhlási varovanie pred cestou do zasiahnutej krajiny alebo oblasti, je toto dôvod na prerušenie cesty. Vtedy má poistený nárok na preplatenie nákladov spôsobených spiatočnou cestou, ak má zakúpené cestovné poistenie s krytím storno/prerušenie cesty.  V prípade, ak poistený nebude môcť zo zdravotných dôvodov použiť pôvodne plá­novaný dopravný prostriedok, spätnú prepravu mu poisťovňa môže zabezpečiť primeraným dopravným prostriedkom. Vzhľadom na zrušenie medzinárodnej vlakovej aj autobusovej dopravy na vstupe do SR zostáva už len preprava autami.     Predĺženie poistenia  V prípade, ak sa poistenému plánovaný pobyt v zahraničí predĺži z dôvodu karantény, zrušenia alebo preloženia plánovaného odchodu dopravného prostriedku, poisťovňa môže poskytnúť bezplatné predĺženie krytia liečebných nákladov počas celej doby pobytu až do návratu na Slovensko. Na preukázanie nároku na predĺženie poistenia treba potvrdenie o karanténe zo zasiahnutej oblasti. Poisťovňa zároveň klientom poskytne právnu pomoc súvisiacu s uplatnením týchto nárokov. Pokiaľ sa však poistený nakazí v krajine, do ktorej vycestoval až po tom, ako naše Ministerstvo zahraničných vecí neodporúčalo do tejto krajiny cestovať, nárok na preplatenie nákladov na hospitalizáciu, liečbu či predĺženie poistenia alebo zabezpečenie náhradnej dopravy mať nemusí.   Karanténa   Náklady vzniknuté v súvislosti s karanténou bežne nie sú v cestovnom poistení kryté. Pokiaľ je klient na Slovensku v dobe plánovaného odjazdu v karanténe a tým nemôže nastúpiť na plánovanú cestu, môže to byť dôvod pre uhradenie stornopoplatkov z poistenia storna. V takomto prípade môže poisťovňa postupovať ako keby bol klient hospitalizovaný. Záverečné odporúčanie   Každopádne klientom odporúčame, aby ctili zásady predbežnej opatrnosti a potenciálne rizikovým oblastiam sa vyhýbali, pretože v prípade mimoriadnej situácie môže byť technicky náročné zaistiť potrebnú zdravotnú asistenciu (napríklad pri nutnosti repatriácie klienta na Slovensko vzhľadom na súčasné zvýšené bezpečnostné opatrenia na štátnych hraniciach). Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pre neživotné poistenie...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL