Hypo-priestor a jeho staronové riešenia

8. 4. 2020, Blog, pomoc v pandémii

Začiatkom apríla sme sa začali prebúdzať do úplne iného rána. Celoeurópsky priestor paralyzovala pandémia súvisiaca s COVID – 19. Ochromilo to nielen medzinárodný obchod, ale aj naše financie. Mnohí ľudia boli nútení prestať chodiť do práce, niektorým sa výrazne znížil príjem, iní zase o prácu prišli úplne. Celá táto situácia narušila rodinné rozpočty a hospodárenie s financiami.

Mnoho otáznikov preto logicky visí nad tými, ktorí splácajú hypotéku. My sme sa rozhodli Vám v druhom diely nášho seriálu „Keď potrebujete pomôcť v pandémii“ priniesť odborný pohľad nášho námestníka pre bankový sektor, Vladimíra Mandzáka

Odpovede na otázky: „Čo robiť ak ste prišli o prácu, prípadne Vám zamestnávateľ znížil plat na 50 % a vy musíte platiť hypotéku?“ vám zodpovieme v článku nižšie. 

V polovici apríla má prísť do platnosti nové nariadenie vlády, na základe ktorého budú môcť klienti bánk za určitých podmienok požiadať o odklad splátok. Môžu o to požiadať fyzické osoby, živnostníci, malé a stredné podniky, ktoré majú do 250 zamestnancov.

Klienti bánk budú mať v tejto situácii dve možnosti:

1. Klient má právo požiadať o odklad splátok na dobu až 9 mesiacov. Následne sa mu o tieto mesiace hypotéka predĺži. Klient ale naďalej bude platiť rovnakú sumu za hypotéku.

2. Ak je ale klient starší alebo nemá záujem o predĺženie splátkového kalendára, ako je to v 1. možnosti, splátky sa mu prepočítajú a následne navýšia. Doba trvania hypotéky sa im tým pádom nepredlžuje. Splátka sa napríklad pri 100 000 € úvere navýši o približne 10 €, v závislosti od doby splatnosti. 

Počas odkladu splátok klient nemusí platiť úrok ani istinu, musí ale splácať napr. poistenie úveru, ktoré má uzatvorené v rámci úverovej zmluvy. Podmienkou odloženia splátok z dôvodu COVID – 19 je, že žiadateľ nesmie byť v omeškaní so splácaním hypotéky viac ako 30 kalendárnych dní ku dňu doručenia žiadosti. Klienti, ktorí požiadajú o odklad splátok na základe nového nariadenia, nebudú mať negatívny záznam v úverovom registri.

Najnovšie do možnosti odkladu splátok vstúpili aj leasingy, kde je lehota odkladu trojmesačná s tým, že klienti budú môcť požiadať o predĺženie odkladu o ďalšie tri mesiace.

Je dôležité podotknúť, že aktuálne niektoré banky odklad splátok neposkytujú, radí sa medzi nich napríklad Prima banka, VÚB banka a Tatra banka. Ostatné banky poskytujú odklady za podmienok, ktoré si stanovili a upravili počas COVID-19, avšak takýto odklad splátok bude mať negatívny záznam v úverovom registri. V tomto prípade preto odporúčame, počkať na nariadenie vlády SR. ktoré budú musieť akceptovať všetky banky bez rozdielu.

Nezabúdajme na konsolidáciu

Ďalšou možnosťou je konsolidácia viacerých úverov do jedného. Zlúčením hypotéky s prípadnými ďalšími finančnými záväzkami (spotrebný úver), môžete dosiahnuť nižšiu úrokovú sadzbu a zároveň ušetríte nemalú sumu na splátkach. 

V uvedenom príklade klient spláca spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavujú 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. Mesačne je možné ušetriť na splátkach 163 €.

V tejto situácií je veľmi dôležité poradiť sa s finančným sprostredkovateľom a prehodnotiť ďalší postup. My Vám s touto situáciou radi pomôžeme. Po kliknutí tu, nájdete zoznam našich pobočiek. Skontaktujte sa s finančným sprostredkovateľom, ktorý Vám odporučí, čo je pre Vás v tejto situácii najvýhodnejšie.

Sme tu pre Vás. #kedpotrebujetepomoct 

Ak vás článok zaujal a chcete sa poradiť, neváhajte nás kontaktovať.

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POMOC V PANDÉMII

Šťastie praje pripraveným alebo má šetrenie vôbec význam?
Môžeme konštatovať, že Slováci sú pri investíciách všeobecne disciplinovaní a mnohí sa poučili z minulosti. Väčšina z nás si držala aj dostatočnú rezervu na horšie časy. Túto rezervu teraz v dôsledku aktuálneho spoločenského diania míňame, a zároveň sa musíme čo najskôr navrátiť k vytváraniu ďalšej rezervy. V tretej časti našej blogovej série Keď potrebujete pomôcť v pandémii, si rozoberieme dôležitosť a aktuálne možnosti investičného sporenia. Naši odborní sprostredkovatelia Vám dokážu efektívne poradiť, ako riešiť vaše individuálne investičné ciele a rovnako Vám pomôžu aj s ich realizáciou. Pretože, #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás.   Železná rezerva znamená sporenie včera, dnes aj zajtra V týchto neistých časoch každému dobre padne, ak má k dispozícii, ľudovo povedané, železnú rezervu. V ideálnom prípade na 6 až 9 mesiacov dopredu. A keď už určitú rezervu máte, mali by ste ju pravidelným investičným sporením navyšovať. O mnoho dôležitejšie, je investičné sporenie pre toho, kto žiadnu rezervu nemá. Úplne najdôležitejšie je začať sporiť pre toho, kto má dlhy. Len s dostatočnou finančnou rezervou totiž dokáže jednotlivec, či rodina, prežiť horšie časy, aké zažívame práve teraz. Z času na čas, sa skrátka v histórii opakujú. Aktuálne poklesy na trhoch znamenajú príležitosť V prípade, ak disponujete investíciami, netreba podľahnúť panike súvisiacej s poklesmi trhov a bezhlavo predávať akciové fondy či vyberať peniaze. Neodporúčame meniť investičnú stratégiu kvôli dočasnému poklesu na trhu. Nastavená stratégia musí vychádzať z dlhodobého investičného horizontu a zvoleného prístupu k investičnému riziku. S poklesmi na trhu sa v dlhodobom horizonte počíta. Je to zároveň príležitosť navýšiť pravidelné investície a za rovnakú hodnotu nakúpiť lacnejšie podiely, prípadne akcie či cenné papiere.  Čo môžete aktuálne robiť v otázkach investícií? Klienti pristupujúci k investovaniu sa dajú rozdeliť na tri typy: 1. Ak ste tí, ktorí ešte nezačali sporiť Naše odporúčanie: Teraz je ideálna doba začať sporiť prostredníctvom podielových fondov. 2. Ak ste tí, ktorí už sporia dlhšie Naše odporúčanie: Ak budete v pravidelnom sporení pokračovať, nič sa nedeje. Ak by ste dokonca navýšili výšku svojej mesačnej investície, určite si vylepšíte finálny výsledok. Skúste v tejto dobe napríklad refinancovať hypotéku za nižší úrok a o ušetrenú časť mesačnej splátky môžete navýšiť sporenie. 3. Ak ste Investori s vyššími jednorázovými sumami  Naše odporúčanie: Ak svoje investície nezačnete predávať, časom sa zotavia. Aktuálne krušnejšie chvíle treba jednoznačne prečkať. Do čoho môžete investovať 1. Podielové fondy Najdôležitejšie pri investovaní je, aby ľudia chápali význam kolektívneho investovania a využívali podielové fondy. Či už kupujú akcie, komodity, alebo dlhopisy, vždy je bezpečnejšie, pohodlnejšie a mnohokrát aj výnosnejšie nakupovať ich prostredníctvom podielových fondov. 2. Zlato Kto chce investovať do zlata, mal by si najskôr ujasniť, čo chce touto formou investície dosiahnuť. Pri tomto uvažovaní vám samozrejme vieme odborne poradiť. V prípade, že sa rozhodnete investovať priamo do zlata, prinášame vám na výber 2 spoločnosti, ktoré nájdete v našej modernej online aplikácii iŠanón 2.0. Ďalšou možnosťou je investovať do zlata prostredníctvom podielových fondov. 3. Špekulácie na trhu Rovnako dôležité je rozlišovať, či chceme investovať systematicky, alebo špekulovať na kapitálovom trhu. Aj špekulovanie je investovanie, ale spôsobom, akým sa investor snaží výrazne poraziť trh. Častým východiskom špekulácií je dianie v niektorej krajine či podniku. Investor kalkuluje s tým, či sa dianie odrazí na niektorých aktívach pozitívne alebo negatívne. Takýto postup nie je zlý, len nie vždy je odhad správny. Pri neuvážených špekuláciách potom takýto omyl dopadne nielen na meno investora, ale aj na jeho peňaženku. 4. Nezabúdajme na rozloženie rizika Ak sme si ujasnili, že chceme investovať systematicky, premyslime si, čo presne chceme dosiahnuť. Resp., rozdeľme si peniaze na časti, ak je to potrebné. Niekto si bude chcieť časť peňazí odložiť ako rezervu, časť odložiť napr. na kúpu auta v horizonte 5 rokov a časť investovať dynamicky s cieľom dosiahnuť vysoký výnos. Niekto iný naopak môže požadovať výnos vyšší ako inflácia, ale zároveň nechce zažiť veľké prepady. Všetky svoje peniaze má uložené, pre prípad, aby z nich mohol splatiť časť hypotéky. Investičných cieľov môže byť naozaj mnoho a určite je lepšie poradiť sa s investičným špecialistom. Akékoľvek investičné rozhodnutie by ste mali konzultovať so svojim investičným poradcom.  Stále platí, #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás. Neváhajte nás kontaktovať. ...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Čo s tým, keď máte príjem nižší o 50 %
Príjem niektorých obyvateľov Slovenska momentálne výrazne poklesol. Dôvodom sú preventívne opatrenia súvisiace s COVID – 19. Niektorým sa príjem znížil o 30/40/50 % a bohužiaľ, niektorí prišli o prácu úplne. Ekonomické vyhliadky do budúcna tiež nie sú zrovna ružové.  Čo teraz? Splátky a účty treba predsa platiť aj naďalej. Svoje správanie ste so snahou eliminovať svoje výdavky na minimum už prehodnotili a upravili. Neplytváte, obmedzili ste nákupy zbytočností a zamerali sa iba na nutnosti. Kde teda ešte môžete ušetriť? Pomerne veľká rezerva sa skrýva vo finančných produktoch. Ktoré to sú? V zásade všetky. Môže to byť životné poistenie, hypotekárny alebo spotrebný úver, poistenie nehnuteľnosti či vozidiel a v neposlednom rade i rôzne produkty šetrenia.  Napriek obmedzeniam vám dokážeme prostredníctvom našej aplikácie iŠanón 2.0 a v následnej súčinnosti s našimi odborníkmi (finančnými agentmi) poskytovať plnohodnotné služby. Dlhoročnými skúsenosťami vyzbrojení kolegovia, vám radi pomôžu s analýzou výhodnosti vašich existujúcich zmlúv, a to s cieľom ušetriť. Takto usporené financie viete využiť buď na pokrytie aktuálne nutných výdavkov, alebo na vytvorenie budúcej železnej rezervy. Tá by mala tvoriť min. 6 až 9 mesačných platov.  Ako na to?  1. Stiahnite si aplikáciu iŠanón (je zadarmo pre každého). Praktické video návody nájdete tu: http://isanon.sk/videonavody/.  2. Ak ste našim klientom, systém vám automaticky do aplikácie „naleje“ vaše zmluvy a kontaktné údaje na vášho agenta. Stačí mu zavolať alebo poslať e-mail či SMS. 3. Ak nie ste našim klientom, NEVADÍ. Po zaregistrovaní sa do aplikácie vám priradíme odborníka, ktorý vás bude kontaktovať s ponukou pomoci. A zmluvy, tie si viete do aplikácie nahrať aj sami. „Dezinfekcia“ financií. Čo si pod tým reálne môžeme predstaviť? Poďme si to rozmeniť na drobné. Základné princípy dezinfekcie domácich financií: 1. Pokúste sa z hypotéky vyťažiť maximum Od začiatku možnosti požiadať o odklad splátok v rámci opatrenia „Lex korona“, požiadalo o odklad viac ako 170-tisíc klientov. Mnohí klienti po „prekonaní“ prvej vlny COVID-19 zvážili zrušenie odkladu, pretože predpokladali, že splátky budú naďalej schopní splácať. Pochopili, že úrok im počas celého odkladu stále beží a budú ho musieť doplatiť v splátkach, ktoré im banka nastaví po skončení odkladu. O predčasné ukončenie odkladu sa dá v bankách požiadať telefonicky alebo e-mailom. Po najnovších skúsenostiach z trhu je veľmi dôležité, aby klienti vedeli, že ak majú odklad splátok a chceli by refinancovať svoj úver, čo v dnešných časoch zvažuje mnoho klientov, vzhľadom na historicky najatraktívnejšie podmienky na trhu, musia rátať s tým, že úver budú môcť refinancovať až po niekoľkých zaplatených splátkach po skončení odkladu. Toto má každá banka nastavené inak. V niektorých bankách musí mať klient zaplatené minimálne 3 splátky a inde je to až 16 splátok. V prípade, ak má klient záujem o refinancovanie, mal by požiadať svojho finančného poradcu, ktorý by mu mal v tomto prípade poradiť a vytvoriť mu prepočet. Aby sme to uviedli na správnu mieru, každá banka má stanovený minimálny počet splátok, ktoré klient musí zaplatiť, aby mohol refinancovať úver (teraz nehovoríme o odklade, ale o bežných podmienkach refinančného úveru). V niektorých prípadoch ale banky neakceptujú to, že klient splácal úver aj pred ním, a tak po skončení odkladu, ako keby začal splácať úver odznova. Do úvahy v prípade viacerých úverov, prichádza konsolidácia do jedného úveru, kde klient môže mať nižšiu úrokovú sadzbu. Táto konsolidácia vám môže priniesť okamžitú pomoc.  ILUSTRAČNÝ PRÍKLAD KONSOLIDÁCIE Klient splácal spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavovali 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. To znamená, že mesačne ušetrí na splátkach 163 €. Čo sa týka podmienok pre získanie úveru, banky ich po skončení prvej vlny postupne uvoľňovali a napriek avizovanému sprísňovaniu, vzhľadom na druhú vlnu pandémie, pokračujú v ich vylepšovaní v prospech klienta. Okrem znižovania úrokových sadzieb, napr. navyšujú limity maximálnych výšok bezúčelových úverov, zjednodušujú procesy, poskytujú rôzne bonusy. Podmienky sa v týchto dňoch menia skoro na dennej báze, a preto odporúčame poradiť sa so svojim finančným poradcom, ktorý všetky tieto zmeny sleduje. 2. Životné poistenie môže pomôcť Ak ste prišli o časť príjmu v dôsledku PN či hospitalizácie, práve dobré životné poistenie vám môže pomôcť.  Dobré nastavené životné poistenie dokáže kryť klienta okrem iného aj na hospitalizáciu a hlavne na práceneschopnosť. Pokiaľ má klient diagnostikovanú chorobu COVID-19, je hospitalizovaný v nemocnici a má pripoistenie hospitalizácie, tak mu poisťovňa vypláca denne poistnú sumu, ktorú ma dojednanú. Ak má na deň 15 €, poisťovňa mu vyplatí za celú dobu hospitalizácie 15 € x počet dní hospitalizácie.  Pokiaľ by mal dojednané pripoistenie PN, pri ktorej nie je nutná hospitalizácia, tak poisťovňa takému klientovi preplatí dennú sumu, ktorú ma dojednanú počas PN-ky . Ak má na deň 15 €, poisťovňa vyplatí 15 € x počet dní, kedy je klient na PN-ke. V tomto prípade je potrebné sa pozrieť, akú PN má klient dojednanú. Často je v poisťovniach toto pripoistenie PN vyplácané od určitého dňa, nie spätne. Ak má klient finančnú rezervu na mesiac, tak aj toto prípadné vyplácanie je postačujúce. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre, nie je nutné ju za každú cenu rušiť a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia.  Ak potrebujete pomôcť, zdarma vám skontrolujeme a nastavíme životné poistenie tak, aby vás chránilo aj v prípade choroby. Neváhajte nás kontaktovať. 3. Prevencia, základ úspechu Je na mieste prekontrolovať zmluvy súvisiace s poistením domácnosti či nehnuteľnosti. Aj tu môžeme okamžite ušetriť a zároveň predísť ďalším nepríjemnostiam. Niektoré staré zmluvy sú zbytočne drahé a často ani nekryjú mnohé riziká. PRÍKLAD Predstavte si, že znova budete doma tráviť viac času, čo sa odzrkadlí aj na vyššej spotrebe vody a elektriny. Spotrebiče môžu byť preťažené. Deti viac vymýšľajú. Je rozumné predísť prípadným finančným škodám už len tým, že si prekontrolujete svoje krytie rizík. Pohľadajte teraz všetky svoje zmluvy a nechajte si ich zdarma prekontrolovať a nastaviť výhodnejšie. Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme. Nezabúdame ani na vodičov. Reč je o poškodených sklách, strete so zverou, živloch, krádežiach, vandalizme a pod. Možno si kladiete otázku prečo si uzatvoriť havarijné poistenie (KASKO), keď sme prevažne doma? Napríklad aj preto, že ľudia budú mať menej peňazí. Niektorí jedinci budú tieto schodky v rodinných rozpočtoch riešiť drobnými krádežami. Už sa zasa jazdí oveľa menej, takže riziko havárie nie je také vysoké ako predtým. Netreba však zabúdať na to, že KASKO kryje aj živelné udalosti a poškodenia káblov voľne žijúcimi zvieratami. Mnohé autá sú dlhodobo odstavené na parkoviskách a zvieratá v nich môžu mať „raj“.  Vieme vám pomôcť aj s odhlásením a prihlásením vozidla do evidencie a ušetriť tak na správnych poplatkoch.  Správne nastavenou zmluvou vám vieme v niektorých nepríjemných prípadoch ušetriť nemalé peniaze, keď k rizikám pristupujeme preventívne.  4. Zabudnite na pôžičky Riešiť aktuálnu situáciu výpadku príjmu nevýhodnými pôžičkami alebo nebodaj spotrebným úverom, by bolo v tejto neistej dobe nanajvýš nezodpovedné. Tieto produkty sú zvyčajne zaťažené vysokým poplatkom alebo cenou, ktorú za túto pôžičku zaplatíte. Je potrebné si dať pozor na výšku úrokovej sadzby prípadne celkové náklady zhodnotené v RPMN (ročná percentuálna miera nákladov). Ak nie ste nútení si pôžičku brať, tak ju naozaj neodporúčame.  5. Investície podržte Pre investorov je dnes situácia na finančných trhoch značne neprehľadná. Na jar, keď trhy poklesli, bolo viac než isté, že prídu fiškálne stimuly, čo sa aj stalo a trhy sa až priveľmi rýchlo zotavili. Aj naše odporúčania vtedy zneli, nepredávať cenné papiere, ale radšej vyčkať. Dnes je situácia menej prehľadná. V spojených štátoch prakticky prebieha boj o prezidentský úrad a tentokrát môžu skutočne nastať neočakávané situácie a reakcie, čo neprináša istotu. Naviac, úradujúci prezident nechce o ďalších fiškálnych stimuloch do volieb rokovať. To, že trhy budú takéto stimuly potrebovať, je skoro isté. Pandémia neustupuje a aj keď mnoho ľudí dúfalo, že príchod leta šírenie vírusu zastaví, je dnes jasné, že tu s nami bude najmenej ešte rok. Dôverovať Británii, že sa dohodne s Európskou úniou pred jej vystúpením zrejme nie je možné, a to tiež neprinesie istotu na akciové trhy. Ale ani na dlhopisových trhoch to ružové nie je ani trochu. Luca Paolini, hlavný stratég spoločnosti Pictet Asset Management nedávno uviedol - "Mysleli sme si, že výnosy dlhopisov budú dlhšie nízke, teraz vieme, že budú navždy nízke." FED rovnako ako ECB naznačujú, že prekročenie nízkej inflácie bude možné, takže nech máte úspory v akejkoľvek forme, je čas upraviť svoje portfólio. Preto ak sporíte do akcií – nič sa nedeje, pretože svojimi pravidelnými nákupmi môžete na poklesoch trhov len zarobiť. Ak sú vaše finančné aktíva postavené na akciách a dlhopisoch, je čas stretnúť sa s investičným poradcom a prípadne ich upraviť tak, aby prežili neistotu, ktorá teraz vládne v dobrej kondícii. Ak je ale váš investičný horizont dlhší ako 10 rokov, možno nemusíte riešiť vôbec nič, pretože trhy sa vždy uzdravia. Ak sú vaše finančné aktíva postavené na vkladoch, prípadne vysoko kvalitných dlhových cenných papieroch – je namieste vyhľadať investičného poradcu, pretože vám ich hodnotu „zožerie“ inflácia. 6. Majte svoje zmluvy pod kontrolou Dobrý začiatok je mať všetky zmluvy uložené na jednom mieste. Universal vám ponúka uloženie všetkých vašich zmlúv do modernej mobilnej aplikácie iŠanón 2.0 , ktorá je úplne zadarmo. Ak iŠanón ešte nemáte, neváhajte si ho stiahnuť tu.  Sme tu pre vás aj v týchto ťažkých časoch. #KedPotrebujetePomoct. Spolu to zvládneme. Autori článku: Ivan Huspenina - Odborný garant pre životné poistenie Vladimír Mandzák - Odborný garant pre bankový sektor a kapitálový trh Pavol Michalec - Odborný garant pre neživotné poistenie Ondrej Faith - Investičný analytik...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Kryje moje životné poistenie COVID-19?
Koronavírus už nejaký čas hýbe našou spoločnou realitou a výnimkou nie je ani poistný trh. Mnoho z našich klientov si celkom oprávnene kladie otázku: „Mám vo svojom životnom poistení pokrytú diagnózu Covid-19?“ V čase, keď bola zmluva zakladaná, predsa žiadna pandémia vyhlásená nebola. Keďže sa držíme hesla - Obrana je základ úspechu, pripravili sme pre Vás zopár potrebných vysvetlení, ktoré sa vám môžu v aktuálnej situácii zísť. Nie nadarmo sa séria našich blogov volá - Keď potrebujete pomôcť v pandémii. Informácie do nášho v poradí už štvrtého blogu, pre vás pripravil Ivan Huspenina, odborný garant pre životné poistenie.  Dané body sú platné k dnešnému dňu, 24.4.2020.  1. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, rozdiel medzi diagnózou U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19 (už diagnostikovaná infekcia-choroba) a U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 (takzvaná karanténa). Tu môže byť u poisťovní rozdiel v plnení. Dôležitým faktom je zároveň vyhlásenie infekcie COVID-19 pandémiou. 2. Čo sa týka momentálneho stavu poisťovne, okrem poisťovne Novis (aj táto poisťovňa už zvažuje proklientské kroky), ponúkajú poistné produkty, kde nie je vo výlukách pandémia. Je pravdou, že poisťovňa Wűstenrot má vo výlukách pandémiu, no táto poisťovňa dala verejný prísľub, v ktorom neuplatní výluku na pandémiu v poistení smrti a u ďalších pripoistení individuálne rozhodne komisia poisťovne o plnení. Takže vyhlásenie stavu pandémie, nemá vplyv na poistné plnenie. 3. Môže sa stať, že niekto v našom okolí má starší typ poistnej zmluvy. Životnú poistku uzavrel veľmi dávno, kde je pandémia uvedená vo výlukách. V tomto prípade odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa, ktorý vám veľmi rád poradí a ochotne pomôže. 4. Ak má klient diagnostikovanú diagnózu COVID-19 (U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19), tak mu plynie plnenie z pripoistenia hospitalizácie a to isté platí aj pre pripoistenie pre prípad pracovnej neschopnosti . Samozrejme pre uvedené pripoistenia platia len také ochranné a čakacie lehoty, výluky a obmedzenia definované príslušnými poistnými podmienkami, ktoré sú platné aj pri iných bežných ochoreniach. Zároveň upozorňujeme klientov, že je dôležité dodržať liečebný postup, nariadenú karanténu a ďalšie nariadenia vlády. 5. Ak má klient povinnú karanténu (U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 ), poisťovne vzhľadom k tomu, že nejde o chorobu, momentálne toto podozrenie neplnia. Aj tu je bádať proklientské kroky poisťovní, kde nad rámec všeobecných poistných podmienok dokážu plniť v pripoistení pre prípad pracovnej neschopnosti, za presne zadefinovaných podmienok, kedy časť doby karantény, ak dôjde k vzniku choroby, dokážu zarátať do plnenia PN-ky (jedná sa o poisťovne NN, UNIQA, MetLife). 6. Pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu choroby, (samozrejme jedná sa o akúkoľvek smrť), v tom prípade, ak má klient dojednané akékoľvek krytie smrti, poisťovňa by pristúpila k plneniu.  7. Dobrou správou na záver je, že poisťovne momentálne zvažujú ďalšie proklientské kroky a prinášajú vyhlásenia smerom k plneniu Covid 19 z komerčného poistenia a možností plnenia nad rámec poistných podmienok. Čo teda aktuálne robiť? Odporúčame dodržiavať už spomínané liečebné postupy, karanténu a nariadenia vlády týkajúce sa COVID-19. Rozhodne neodporúčame rušiť Vaše existujúce poistenie. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia. Pri doplnení týchto pripoistení, alebo pri uzatváraní nového poistenia, Vám odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa. Vďaka moderným online nástrojom, ako je iŠanón 2.0 alebo bez kontaktné uzatváranie PZ, Vám na základe Vašich potrieb dokáže reálne pomôcť. Na záver Vám v týchto náročných dňoch želáme najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia. #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL