Čo by sme mali teraz všetci dodržiavať

20. 3. 2020, Blog, novinky

NOVINKY

Ako zvládnuť prácu na diaľku a online svet
Vážení čitatelia,  dovoľte nám predstaviť v poradí už štvrtý blog od kolegyne Moniky Slávikovej. Úprimne nás teší, že máte záujem o tieto články a preto sa snažíme prinášať vám stále niečo nové. Akákoľvek forma pomoci je pre nás dôležitá.  #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás. Pracovný život sa nám všetkým výrazne zmenil. Z ničoho nič sme museli nabehnúť na prácu na diaľku a nie všetci, ktorí v tomto režime momentálne fungujú, majú s prácou z domu skúsenosti.  Musíme si uvedomiť, že zmeny sú súčasťou nášho každodenného života. Sú výraznejšie a dejú sa čím ďalej rýchlejšie. Dalo by sa povedať, že neustála zmena je teraz tou najväčšou istotou, s ktorou môžeme počítať. To čo platilo včera, dnes už nie je aktuálne. Jednou z terajších zmien je aj práca na diaľku a potreba väčšieho využívania online nástrojov. Čo s tým? Ako to zvládnem, keď nie som IT expert? Aj Vám napadli takéto myšlienky?  Ak áno, môžete použiť nasledujúce otázky pre svoj sebakoučing k tejto téme.  1. Aký mám postoj k práci na diaľku? a/ Nie je to nič pre mňa, preferujem osobné stretnutia. Počkám si až to skončí, snáď to   nebude dlho trvať. Ja na to nemám predpoklady, nebudem sa do toho púšťať. Alebo? b/ Je to pre mňa niečo nové. Budem musieť opustiť svoju komfortnú zónu. Potrebujem sa  naučiť nové veci. Zaberie mi to teraz viac času a energie. Budem vo väčšej pohode, keďže neviem dokedy to bude trvať a čo táto situácia prinesie. Možno to využijem aj neskôr, online nástroje využívame čoraz viac a nielen v práci.   Využijem efektívne čas, keď som doma. 2. Ktorá z mojich možností je pre mňa lepšia? Keby obdobie koronavírusu trvalo kratšie, s prvou možnosťou ho prekonám.    Trvá to však dlhšie, ako som očakávala. Idem do novej výzvy, nakoľko chcem ďalej plynule  pracovať a realizovať sa. Využijem dostupné zdroje a podpory, ktoré sa mi ponúkajú. Na  internete je veľa možností zdarma, ktoré môžem využívať. Prečo to neskúsiť? Možno to nie je až také náročné, ako sa na prvý pohľad zdá. Naučila som sa doteraz rôzne iné veci, naučím sa aj pracovať na diaľku. 3. Čoho sa vlastne obávam? Čo keď sa dostanem do bodu kedy nebudem vedieť ako ďalej?    Zavolám priateľovi alebo nájdem riešenie cez Google.  Čo keď môj klient nebude mať pochopenie pre tento spôsob spolupráce?  Najprv to vyskúšam.    Čo keď urobím chybu? Keď robím chyby, lepšie si zapamätám nové veci. Chybu opravím.  Čo keď si nebudem istá, čo mám robiť, kam kliknúť. Urobím si predtým ťahák, postup ako na to. A hlavne: Čo keď sa vlastne úplne zbytočne obávam vecí, ktoré sa ani nestanú?! 4. Čo mi v tejto situácii môže pomôcť? Ísť do akcie.  a/ Skonkretizujem si jednotlivé úkony mojej práce, od A po Z. b/ Zmapujem si, čo konkrétne potrebujem vykonávať na diaľku.  c/ Vyselektujem, čo z toho už ovládam a čo si potrebujem doplniť.   d/ Čo potrebujem doplniť, si najprv zistím, kde to nájdem a kto mi s tým môže pomôcť.  e/ Pripomeniem si, ako som sa v minulosti naučila to, čo už z online sveta ovládam. 5. Kedy s tým začnem? Najlepšie ihneď. Veď kedy, keď nie teraz? Keď si veci jasne pomenujeme, potom zistíme, že ich dokážeme zvládnuť. Keď vieme, PREČO to chceme zvládnuť, potom zistíme, čo máme urobiť. Keď ideme krok za krokom, celé sa to pre nás stane ľahšie. Budeme k tomu pristupovať s väčšou chuťou a maximalizujeme svoju produktivitu. Dokonca budeme mať zo seba lepší pocit lebo sa nám začne dariť. Nabudúce nazrieme do sveta: Prokrastinácia, alebo zajtra, zajtra len nie dnes. Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov a transformačná koučka  ...

 čítaj viac
NOVINKY

Ako zladiť home office s time manažmentom
Vážení čitatelia, prinášame Vám v poradí už tretí blog od našej kolegyne Moniky Slávikovej, ktorá sa zároveň venuje aj transformačnému koučingu. Pokračujte v čítaní a vychutnajte si popri tom dobrý koláč, kávu alebo pekný výhľad z terasy. Veríme, že článok bude pre vás zaujímavý a pomôže vám ľahšie si usporiadať čas a prácu v pohodlí vášho domova. Pretože #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás. Práca z domu má viaceré výhody. Treba však mať pri nej veľkú dávku disciplíny a jasne stanovené pravidlá. Nech ste kdekoľvek, buďte tam naplno.  Pred COVID-19 som pracovala striedavo vo firemnej aj domácej kancelárii. Zostať doma a pracovať každý deň iba z domácej kancelárie je pre mňa zmenou. Myslím si, že nie až tak výraznou ako pre ľudí, ktorí home office predtým nevyužívali. Zmena režimu však nastala pre mnohých, je tu, a je potrebné sa mu prispôsobiť.  Ako to spracovať? Ja som prijala skutočnosť takú, aká je. Vracať sa do minulosti, aké to bolo a projektovať budúcnosť, aké to bude, mi nedovoľuje žiť súčasnosť. Snažím sa byť čo najviac tu a teraz.  Čo som si potrebovala ujasniť ako prvé? 1. Ako pracovať s časom, ktorý mám k dispozícii? Mám voľno alebo pracujem? Prvé dni odkedy sme mali odporúčané zostať doma, som mala tri dni voľna. Zabezpečila som si, čo som potrebovala: nákupy, upratovanie, dezinfekciu, veci z firemnej kancelárie, ktoré som potrebovala k práci. Potom nasledoval deň na zamyslenie: „Ako budem ďalej pracovať?“ Porozmýšľala som a následne si napísala konkrétny plán, ktorý naznačoval, ako budú vyzerať moje pracovné dni. Mám ich od pondelka do piatka, v priemere pracujem osem hodín denne, víkend mám voľno. Pracovné hodiny mám inak, ako predtým, obedňajšia prestávka je oveľa dlhšia, keďže je potrebné si aj navariť. V neposlednom rade som si stanovila aj čas, kedy budem končiť a venovať sa príjemnejším činnostiam. Je to veľmi dôležité, vedieť po práci vypnúť.  Plán bol na svete, zapísaný, čierne na bielom. Uľavilo sa mi. A čo si ujasniť ďalej? 2. Čo k práci z domu potrebujem? Priestor Miesto, kde budem pracovať. Pri práci využívam notebook, ktorý je položený na stole, mám sa rada a šetrím si chrbát, pripojenie na internet, pár papierových šanónov, poznámkové bloky, záznamy. Rešpektujem ostatných členov rodiny. Preto, ako pre nich, tak aj pre mňa, je dobré vedieť, ktorý priestor mám na prácu ja, aby si každý vedel vymedziť ten svoj. Takto nedochádza k hľadaniu vecí, ich prekladaniu, strácaniu a následne k nervozite a nespokojnosti. Poriadok robí priateľov, aj v rodine. Čas Časové rozpätie, kedy budem pracovať. Ktoré to budú dni v týždni, napr. pondelok až piatok, a taktiež aj v ktorých hodinách, od – do. Pri práci, keď tvorím, komunikujem s inými, potrebujem byť nerušená. Mám rada všetkých, s ktorými bývam v spoločnej domácnosti. Pre pokoj a pohodu všetkých zúčastnených, je dobré, keď každý vie, kedy pracujem a kedy trávime čas spolu. Prerušiť rozhovor s partnerom alebo dieťaťom, keď volá klient alebo šéf, to rodinnej pohode neprospieva a ani sústredenosti na situáciu, ktorú pracovne riešim. A navyše je to aj neúctivé voči všetkým zúčastneným.  Buď pracujem, oddychujem alebo som s rodinou. Miešať jedno cez druhé, pre mňa znamená, nerobiť nič poriadne.  Rob, čo robíš, naplno a sústredene. Diár Kalendár s poznámkami. Je jedno či je to ten papierový alebo elektronický. V ňom mám zapísané čo chcem robiť, v tomto týždni, v danom dni. Mám už premyslený časový harmonogram, v ktorých hodinách pracujem, kedy relaxujem, kedy som s rodinou.  Každé ráno, si zapíšem, čo chcem robiť, aká je moja najdôležitejšia úloha dňa, ktorú potrebujem zvládnuť. Kedy budem tvoriť, písať, spracovávať. Kedy budem vybavovať korešpondenciu - maily, telefonáty, správy. A tiež kedy mám online stretnutie, či online kávu ????. V diári mám zapísané online stretnutia, ktoré som si dohodla v minulých dňoch. Keby som ich nemala zapísané, bolo by to ako v prísloví: „Zíde z oči, zíde z mysle.“ Na konci dňa si urobím vyhodnotenie: „Ako som sa mala a čo sa mi podarilo?“ Keď som niečo nestihla, zapíšem si to podľa dôležitosti na ďalšie dni. Po vyhodnotení mám radosť, vidím za sebou kus vykonanej práce.  Diár je efektívny pomocník. Drží ma bokom, od „zlodejov času“ a pripomína čo sa mi podarilo. KAM SMERUJE MOJA POZORNOSŤ, TAM TO RASTIE. Preto smerujem svoju pozornosť na konkrétnu činnosť, ktorú vykonávam, podľa svojho plánu. Potom ma nevalcuje všetko to, čo sa deje okolo mňa. Takto sa mi darí udržiavať v dobrej nálade, spokojnosti a radosti. Týchto pár tipov vám možno dopomôže k lepšej produktivite z pohodlia domova. Ak sa vám tento článok páčil, nepovedzte len: „To je zaujímavé.“ Proste to urobte. Ako to máte Vy? Máte voľno alebo pracujete? Čo Vám pomáha udržiavať pozornosť na tom, čoho chcete, aby vo vašom živote bolo viac?  Nabudúce Vám ozrejmím tému: Práca na diaľku a online svet.  Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov a transformačná koučka  ...

 čítaj viac
NOVINKY

Dôležitosť sociálneho odlúčenia
...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL