Ako znížiť svoje splátky?

23. 3. 2021, Blog, pomoc v pandémii

Príjem niektorých obyvateľov Slovenska výrazne poklesol. Niektorým sa príjem znížil o 30/40/50 % a bohužiaľ, niektorí prišli o prácu úplne. Ekonomické vyhliadky do budúcna tiež nie sú práve ružové. 

Čo teraz? Splátky a účty treba predsa platiť aj naďalej. Svoje správanie ste so snahou eliminovať svoje výdavky na minimum už prehodnotili a upravili. Neplytváte, obmedzili ste nákupy zbytočností a zamerali sa iba na nutnosti. Kde teda ešte môžete ušetriť?

Pomerne veľká rezerva sa skrýva vo finančných produktoch. Ktoré to sú? V zásade všetky. Môže to byť životné poistenie, hypotekárny alebo spotrebný úver, poistenie nehnuteľnosti či vozidiel a v neposlednom rade i rôzne produkty šetrenia. 

Napriek obmedzeniam vám dokážeme prostredníctvom našej aplikácie iŠanón 2.0 a v následnej súčinnosti s našimi odborníkmi (finančnými agentmi) poskytovať plnohodnotné služby. Dlhoročnými skúsenosťami vyzbrojení kolegovia vám radi pomôžu s analýzou výhodnosti vašich existujúcich zmlúv, a to s cieľom ušetriť. Takto usporené financie viete využiť buď na pokrytie aktuálne nutných výdavkov, alebo na vytvorenie budúcej železnej rezervy. Tá by mala tvoriť min. 6 až 9 mesačných platov. 

Ako na to? 

1. Stiahnite si aplikáciu iŠanón (je zadarmo pre každého).

Praktické video návody nájdete tu: http://isanon.sk/videonavody/

2. Ak ste našim klientom, systém vám automaticky do aplikácie „naleje“ vaše zmluvy a kontaktné údaje na vášho agenta. Stačí mu zavolať alebo poslať e-mail či SMS.

3. Ak nie ste našim klientom, NEVADÍ. Po zaregistrovaní sa do aplikácie vám priradíme odborníka, ktorý vás bude kontaktovať s ponukou pomoci. A zmluvy, tie si viete do aplikácie nahrať aj sami.

Pristúpme teda k „dezinfekcii“ financií. Čo si pod tým reálne môžeme predstaviť? 

Základné princípy dezinfekcie domácich financií:

1. Pokúste sa z hypotéky vyťažiť maximum

Od začiatku možnosti požiadať o odklad splátok v rámci opatrenia „Lex korona“, požiadalo o odklad viac ako 170-tisíc klientov. Mnohí klienti po „prekonaní“ prvej vlny COVID-19 zvážili zrušenie odkladu, pretože predpokladali, že splátky budú naďalej schopní splácať. Pochopili, že úrok im počas celého odkladu stále beží a budú ho musieť doplatiť v splátkach, ktoré im banka nastaví po skončení odkladu. Niektoré banky vzhľadom na pretrvávajúcu zlú situáciu umožnili klientom opakovane predĺžiť odklad splátok.

Napríklad SLSP už klientom ponúka možnosť odkladu na ďalších 6 mesiacov, pričom budú počas tohto odkladu splácať len štvrtinu splátky. Tatra banka je zase klientom pripravená na päť mesiacov znížiť minimálnu splátku na 25 % pôvodnej sumy. Ak ako klienti požiadate o odklad splátky najneskôr do konca marca, tento bude bez negatívneho zápisu v úverovom registri. 

Je tu ale aj ďalšia možnosť, ako si v prípade zlej finančnej situácie pomôcť. Do úvahy v prípade viacerých úverov prichádza konsolidácia do jedného úveru, kde klient môže mať nižšiu úrokovú sadzbu. Táto konsolidácia vám môže priniesť okamžitú pomoc. 

ILUSTRAČNÝ PRÍKLAD KONSOLIDÁCIE

Klient splácal spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavovali 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. To znamená, že mesačne ušetrí na splátkach 163 €.

Čo sa týka podmienok pre získanie úveru, banky pokračujú v ich vylepšovaní v prospech klienta. Okrem znižovania úrokových sadzieb, napr. navyšujú limity maximálnych výšok bezúčelových úverov, zjednodušujú procesy, poskytujú rôzne bonusy. Podmienky sa v týchto dňoch menia skoro na dennej báze, a preto odporúčame poradiť sa so svojim finančným poradcom, ktorý všetky tieto zmeny sleduje.

2. Životné poistenie môže pomôcť

Mnoho otázok sa spája so životným poistením a ochorením COVID-19. Konkrétne či bežné životné poistenie kryje COVID-19? Alebo, ak v prípade nakazenia skončia na umelej pľúcnej ventilácii, preplatí im to poisťovňa? Odpovede nájdete v nasledujúcich riadkoch.

Covid je choroba, nie úraz

Bežné životné poistenie zahŕňa toto požadované krytie, pokiaľ je správne nastavené. Poistenie má ochrániť príjmy klienta, ak sa mu stane nepredvídateľná udalosť, napríklad strata príjmu pri úraze alebo chorobe. Častokrát majú klienti pripoistený úraz a na chorobu sa zabudlo. Je dôležité si uvedomiť, že Covid-19 je choroba, a preto je nutné, aby súčasťou pripoistení, ktoré má klient uzatvorené prostredníctvom životného poistenia, boli práve pripoistenia, ktoré kryjú „chorobu“.

Čo v prípade PN-ky?

K jedným z najdôležitejších patrí pripoistenie náhrady straty príjmu pri práceneschopnosti, teda tzv. PN-ka. Zároveň vzhľadom k tomu, čo spôsobuje a čo ešte môže spôsobiť v budúcnosti pandémia Covid-19, by bolo vhodné mať aj pripoistenie hospitalizácie, závažných chorôb, no určite aj pripoistenie invalidity nad 40 %. Pokiaľ má klient takto postavené svoje životné poistenie, tak v rámci hospitalizácie v nemocnici na pľúcnej ventilácií má krytú hospitalizáciu a súčasne PN-ku. Zároveň, ak by dané ochorenie spôsobilo závažnú chorobu a poprípade následne invaliditu, tak aj z týchto pripoistení by mal klient poistné plnenie. 

Ak to teda zhrnieme, ak je základom bežného poistenia aj krytie PN-ky a invalidity a poistné sumy sú nastavané na základe príjmu klienta, pre klienta to znamená, že takto postavené poistenie, jemu a jeho rodine zabezpečí udržanie si životného štandardu.

Ak potrebujete pomôcť, zdarma vám skontrolujeme a nastavíme životné poistenie tak, aby vás chránilo aj v prípade choroby. Neváhajte nás kontaktovať.

3. Prevencia, základ úspechu

Je na mieste prekontrolovať zmluvy súvisiace s poistením domácnosti či nehnuteľnosti. Aj tu môžeme okamžite ušetriť a zároveň predísť ďalším nepríjemnostiam. Niektoré staré zmluvy sú zbytočne drahé a často ani nekryjú mnohé riziká.

PRÍKLAD

Predstavte si, že znova budete doma tráviť viac času, čo sa odzrkadlí aj na vyššej spotrebe vody a elektriny. Spotrebiče môžu byť preťažené. Deti viac vymýšľajú. Je rozumné predísť prípadným finančným škodám už len tým, že si prekontrolujete svoje krytie rizík. Pohľadajte teraz všetky svoje zmluvy a nechajte si ich zdarma prekontrolovať a nastaviť výhodnejšie. Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme.

Nezabúdame ani na vodičov

Reč je o poškodených sklách, strete so zverou, živloch, krádežiach, vandalizme a pod.

Možno si kladiete otázku prečo si uzatvoriť havarijné poistenie (KASKO), keď sme prevažne doma? Napríklad aj preto, že ľudia budú mať menej peňazí. Niektorí jedinci budú tieto schodky v rodinných rozpočtoch riešiť drobnými krádežami. Už sa zasa jazdí oveľa menej, takže riziko havárie nie je také vysoké ako predtým. Netreba však zabúdať na to, že KASKO kryje aj živelné udalosti a poškodenia káblov voľne žijúcimi zvieratami. Mnohé autá sú dlhodobo odstavené na parkoviskách a zvieratá v nich môžu mať „raj“. 

Vieme vám pomôcť aj s odhlásením a prihlásením vozidla do evidencie a ušetriť tak na správnych poplatkoch. 

Správne nastavenou zmluvou vám vieme v niektorých nepríjemných prípadoch ušetriť nemalé peniaze, keď k rizikám pristupujeme preventívne. 

4. Zabudnite na pôžičky

Riešiť aktuálnu situáciu výpadku príjmu nevýhodnými pôžičkami alebo nebodaj spotrebným úverom, by bolo v tejto neistej dobe nanajvýš nezodpovedné. Tieto produkty sú zvyčajne zaťažené vysokým poplatkom alebo cenou, ktorú za túto pôžičku zaplatíte. Je potrebné si dať pozor na výšku úrokovej sadzby prípadne celkové náklady zhodnotené v RPMN (ročná percentuálna miera nákladov). Ak nie ste nútení si pôžičku brať, tak ju naozaj neodporúčame. 

5. Majte svoje zmluvy pod kontrolou

Dobrý začiatok je mať všetky zmluvy uložené na jednom mieste. Universal vám ponúka uloženie všetkých vašich zmlúv do modernej mobilnej aplikácie iŠanón 2.0, ktorá je úplne zadarmo. Ak iŠanón ešte nemáte, neváhajte si ho stiahnuť tu. 

Sme tu pre vás aj v týchto ťažkých časoch. 

#PomahameUz20Rokov

Autori článku: Ivan Huspenina - Odborný garant pre životné poistenie
Vladimír Mandzák - Odborný garant pre bankový sektor a kapitálový trh
Pavol Michalec - Odborný garant pre neživotné poistenie

Ak vás článok zaujal a chcete sa poradiť, neváhajte nás kontaktovať

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POMOC V PANDÉMII

Mám nárok na poistné plnenie v prípade nákazy COVID-19?
Koronavírus už nejaký čas hýbe našou spoločnou realitou a výnimkou nie je ani poistný trh. Mnoho z nás si teda právom kladie podstatnú otázku: „V prípade, ak ochoriem na COVID-19, kedy vzniká nárok na poistné plnenie?“ Náš kolega, Ivan Huspenina, odborný garant pre životné poistenie, si pre vás pripravil pár vysvetlení, ktoré vám môžu v danej situácii pomôcť.  Nárok na poistné plnenie vzniká, ak má klient pripoistenie v nasledujúcich prípadoch: 1. Hospitalizácia - v prípade, ak je klient hospitalizovaný v dôsledku diagnostikovania COVID-19, poistné plnenie v rámci dohodnutej sumy mu bude vyplatené. 2. Závažné ochorenia – je potrebné si uvedomiť , že COVID-19 nie je v súčasnosti diagnózou, ktorá by bola komerčným poistením krytá v rámci pripoistenia závažných chorôb. No zároveň už dnes vieme, že ťažký priebeh tejto choroby môže spôsobiť chorobu, hlavne závažne poškodenia pľúc a pod., ktorá môže byť v súlade s niektorou z diagnóz závažných chorôb poisťovní. Ak by táto diagnóza spĺňala podmienky diagnózy závažných chorôb, došlo by k poistnému plneniu. 3. Invalidita - ak by COVID-19 spôsobil zdravotný stav, kedy by sociálna poisťovňa uznala klienta invalidom a klient by mal takúto invaliditu dojednanú, došlo by k poistnému plneniu. 4. Smrť - pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu ochorenia na COVID-19, je potrebné podotknúť, že pripoistenie iba na úrazovú smrť nestačí. Klient musí mať dojednané akékoľvek krytie smrti. V tom prípade poisťovňa pristúpi k plneniu.  Vynára sa vám tiež otázka, či a kedy máte nárok na vyplatenie PN v prípade nákazy COVID-19? Odpoveď znie... V tomto prípade je potrebné si uvedomiť, že existujú dva druhy diagnóz: 1. U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19. Ak sa potvrdí spomínaná diagnóza, klient má nárok na poistné plnenie. 2. U70.2 – podozrenie z infekcie COVID-19. Keďže je to iba podozrenie z infekcie, poisťovne PN neplnia. Klient musí mať od doktora vystavenú PN. Čo robiť, ak nemáte uzatvorenú zmluvu na životné poistenie, prípadne nemáte spomínané pripoistenia? Klient, ktorý sa práve v tejto dobe rozhodol uzatvoriť novú zmluvu, prípadne pripoistenie, urobil dobré rozhodnutie, no je dôležité podotknúť, že existujú tzv. čakacie doby. Tie sú v súčasnosti pomerne krátke, teda 2 – 3 mesiace. Na trhu momentálne máme poisťovne, ktoré dokážu preniesť čakacie doby za určitých podmienok aj do nového poistenia. A práve preto Vám pri doplnení týchto pripoistení alebo pri uzatváraní nového poistenia odporúčame kontaktovať našich sprostredkovateľov , ktorí vám veľmi radi poradia a vytvoria poistenie na mieru podľa vašich požiadaviek.  Na záver vám v týchto náročných dňoch želáme najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia. #KedPotrebujetePomoctVPandemii, sme tu pre vás.    Autor článku: Ing. Ivan Huspenina, Odborný garant pre životné poistenie ...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Čo s tým, keď máte príjem nižší o 50 %
Príjem niektorých obyvateľov Slovenska momentálne výrazne poklesol. Dôvodom sú preventívne opatrenia súvisiace s COVID – 19. Niektorým sa príjem znížil o 30/40/50 % a bohužiaľ, niektorí prišli o prácu úplne. Ekonomické vyhliadky do budúcna tiež nie sú zrovna ružové.  Čo teraz? Splátky a účty treba predsa platiť aj naďalej. Svoje správanie ste so snahou eliminovať svoje výdavky na minimum už prehodnotili a upravili. Neplytváte, obmedzili ste nákupy zbytočností a zamerali sa iba na nutnosti. Kde teda ešte môžete ušetriť? Pomerne veľká rezerva sa skrýva vo finančných produktoch. Ktoré to sú? V zásade všetky. Môže to byť životné poistenie, hypotekárny alebo spotrebný úver, poistenie nehnuteľnosti či vozidiel a v neposlednom rade i rôzne produkty šetrenia.  Napriek obmedzeniam vám dokážeme prostredníctvom našej aplikácie iŠanón 2.0 a v následnej súčinnosti s našimi odborníkmi (finančnými agentmi) poskytovať plnohodnotné služby. Dlhoročnými skúsenosťami vyzbrojení kolegovia, vám radi pomôžu s analýzou výhodnosti vašich existujúcich zmlúv, a to s cieľom ušetriť. Takto usporené financie viete využiť buď na pokrytie aktuálne nutných výdavkov, alebo na vytvorenie budúcej železnej rezervy. Tá by mala tvoriť min. 6 až 9 mesačných platov.  Ako na to?  1. Stiahnite si aplikáciu iŠanón (je zadarmo pre každého). Praktické video návody nájdete tu: http://isanon.sk/videonavody/.  2. Ak ste našim klientom, systém vám automaticky do aplikácie „naleje“ vaše zmluvy a kontaktné údaje na vášho agenta. Stačí mu zavolať alebo poslať e-mail či SMS. 3. Ak nie ste našim klientom, NEVADÍ. Po zaregistrovaní sa do aplikácie vám priradíme odborníka, ktorý vás bude kontaktovať s ponukou pomoci. A zmluvy, tie si viete do aplikácie nahrať aj sami. „Dezinfekcia“ financií. Čo si pod tým reálne môžeme predstaviť? Poďme si to rozmeniť na drobné. Základné princípy dezinfekcie domácich financií: 1. Pokúste sa z hypotéky vyťažiť maximum Od začiatku možnosti požiadať o odklad splátok v rámci opatrenia „Lex korona“, požiadalo o odklad viac ako 170-tisíc klientov. Mnohí klienti po „prekonaní“ prvej vlny COVID-19 zvážili zrušenie odkladu, pretože predpokladali, že splátky budú naďalej schopní splácať. Pochopili, že úrok im počas celého odkladu stále beží a budú ho musieť doplatiť v splátkach, ktoré im banka nastaví po skončení odkladu. O predčasné ukončenie odkladu sa dá v bankách požiadať telefonicky alebo e-mailom. Po najnovších skúsenostiach z trhu je veľmi dôležité, aby klienti vedeli, že ak majú odklad splátok a chceli by refinancovať svoj úver, čo v dnešných časoch zvažuje mnoho klientov, vzhľadom na historicky najatraktívnejšie podmienky na trhu, musia rátať s tým, že úver budú môcť refinancovať až po niekoľkých zaplatených splátkach po skončení odkladu. Toto má každá banka nastavené inak. V niektorých bankách musí mať klient zaplatené minimálne 3 splátky a inde je to až 16 splátok. V prípade, ak má klient záujem o refinancovanie, mal by požiadať svojho finančného poradcu, ktorý by mu mal v tomto prípade poradiť a vytvoriť mu prepočet. Aby sme to uviedli na správnu mieru, každá banka má stanovený minimálny počet splátok, ktoré klient musí zaplatiť, aby mohol refinancovať úver (teraz nehovoríme o odklade, ale o bežných podmienkach refinančného úveru). V niektorých prípadoch ale banky neakceptujú to, že klient splácal úver aj pred ním, a tak po skončení odkladu, ako keby začal splácať úver odznova. Do úvahy v prípade viacerých úverov, prichádza konsolidácia do jedného úveru, kde klient môže mať nižšiu úrokovú sadzbu. Táto konsolidácia vám môže priniesť okamžitú pomoc.  ILUSTRAČNÝ PRÍKLAD KONSOLIDÁCIE Klient splácal spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavovali 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. To znamená, že mesačne ušetrí na splátkach 163 €. Čo sa týka podmienok pre získanie úveru, banky ich po skončení prvej vlny postupne uvoľňovali a napriek avizovanému sprísňovaniu, vzhľadom na druhú vlnu pandémie, pokračujú v ich vylepšovaní v prospech klienta. Okrem znižovania úrokových sadzieb, napr. navyšujú limity maximálnych výšok bezúčelových úverov, zjednodušujú procesy, poskytujú rôzne bonusy. Podmienky sa v týchto dňoch menia skoro na dennej báze, a preto odporúčame poradiť sa so svojim finančným poradcom, ktorý všetky tieto zmeny sleduje. 2. Životné poistenie môže pomôcť Ak ste prišli o časť príjmu v dôsledku PN či hospitalizácie, práve dobré životné poistenie vám môže pomôcť.  Dobré nastavené životné poistenie dokáže kryť klienta okrem iného aj na hospitalizáciu a hlavne na práceneschopnosť. Pokiaľ má klient diagnostikovanú chorobu COVID-19, je hospitalizovaný v nemocnici a má pripoistenie hospitalizácie, tak mu poisťovňa vypláca denne poistnú sumu, ktorú ma dojednanú. Ak má na deň 15 €, poisťovňa mu vyplatí za celú dobu hospitalizácie 15 € x počet dní hospitalizácie.  Pokiaľ by mal dojednané pripoistenie PN, pri ktorej nie je nutná hospitalizácia, tak poisťovňa takému klientovi preplatí dennú sumu, ktorú ma dojednanú počas PN-ky . Ak má na deň 15 €, poisťovňa vyplatí 15 € x počet dní, kedy je klient na PN-ke. V tomto prípade je potrebné sa pozrieť, akú PN má klient dojednanú. Často je v poisťovniach toto pripoistenie PN vyplácané od určitého dňa, nie spätne. Ak má klient finančnú rezervu na mesiac, tak aj toto prípadné vyplácanie je postačujúce. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre, nie je nutné ju za každú cenu rušiť a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia.  Ak potrebujete pomôcť, zdarma vám skontrolujeme a nastavíme životné poistenie tak, aby vás chránilo aj v prípade choroby. Neváhajte nás kontaktovať. 3. Prevencia, základ úspechu Je na mieste prekontrolovať zmluvy súvisiace s poistením domácnosti či nehnuteľnosti. Aj tu môžeme okamžite ušetriť a zároveň predísť ďalším nepríjemnostiam. Niektoré staré zmluvy sú zbytočne drahé a často ani nekryjú mnohé riziká. PRÍKLAD Predstavte si, že znova budete doma tráviť viac času, čo sa odzrkadlí aj na vyššej spotrebe vody a elektriny. Spotrebiče môžu byť preťažené. Deti viac vymýšľajú. Je rozumné predísť prípadným finančným škodám už len tým, že si prekontrolujete svoje krytie rizík. Pohľadajte teraz všetky svoje zmluvy a nechajte si ich zdarma prekontrolovať a nastaviť výhodnejšie. Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme. Nezabúdame ani na vodičov. Reč je o poškodených sklách, strete so zverou, živloch, krádežiach, vandalizme a pod. Možno si kladiete otázku prečo si uzatvoriť havarijné poistenie (KASKO), keď sme prevažne doma? Napríklad aj preto, že ľudia budú mať menej peňazí. Niektorí jedinci budú tieto schodky v rodinných rozpočtoch riešiť drobnými krádežami. Už sa zasa jazdí oveľa menej, takže riziko havárie nie je také vysoké ako predtým. Netreba však zabúdať na to, že KASKO kryje aj živelné udalosti a poškodenia káblov voľne žijúcimi zvieratami. Mnohé autá sú dlhodobo odstavené na parkoviskách a zvieratá v nich môžu mať „raj“.  Vieme vám pomôcť aj s odhlásením a prihlásením vozidla do evidencie a ušetriť tak na správnych poplatkoch.  Správne nastavenou zmluvou vám vieme v niektorých nepríjemných prípadoch ušetriť nemalé peniaze, keď k rizikám pristupujeme preventívne.  4. Zabudnite na pôžičky Riešiť aktuálnu situáciu výpadku príjmu nevýhodnými pôžičkami alebo nebodaj spotrebným úverom, by bolo v tejto neistej dobe nanajvýš nezodpovedné. Tieto produkty sú zvyčajne zaťažené vysokým poplatkom alebo cenou, ktorú za túto pôžičku zaplatíte. Je potrebné si dať pozor na výšku úrokovej sadzby prípadne celkové náklady zhodnotené v RPMN (ročná percentuálna miera nákladov). Ak nie ste nútení si pôžičku brať, tak ju naozaj neodporúčame.  5. Investície podržte Pre investorov je dnes situácia na finančných trhoch značne neprehľadná. Na jar, keď trhy poklesli, bolo viac než isté, že prídu fiškálne stimuly, čo sa aj stalo a trhy sa až priveľmi rýchlo zotavili. Aj naše odporúčania vtedy zneli, nepredávať cenné papiere, ale radšej vyčkať. Dnes je situácia menej prehľadná. V spojených štátoch prakticky prebieha boj o prezidentský úrad a tentokrát môžu skutočne nastať neočakávané situácie a reakcie, čo neprináša istotu. Naviac, úradujúci prezident nechce o ďalších fiškálnych stimuloch do volieb rokovať. To, že trhy budú takéto stimuly potrebovať, je skoro isté. Pandémia neustupuje a aj keď mnoho ľudí dúfalo, že príchod leta šírenie vírusu zastaví, je dnes jasné, že tu s nami bude najmenej ešte rok. Dôverovať Británii, že sa dohodne s Európskou úniou pred jej vystúpením zrejme nie je možné, a to tiež neprinesie istotu na akciové trhy. Ale ani na dlhopisových trhoch to ružové nie je ani trochu. Luca Paolini, hlavný stratég spoločnosti Pictet Asset Management nedávno uviedol - "Mysleli sme si, že výnosy dlhopisov budú dlhšie nízke, teraz vieme, že budú navždy nízke." FED rovnako ako ECB naznačujú, že prekročenie nízkej inflácie bude možné, takže nech máte úspory v akejkoľvek forme, je čas upraviť svoje portfólio. Preto ak sporíte do akcií – nič sa nedeje, pretože svojimi pravidelnými nákupmi môžete na poklesoch trhov len zarobiť. Ak sú vaše finančné aktíva postavené na akciách a dlhopisoch, je čas stretnúť sa s investičným poradcom a prípadne ich upraviť tak, aby prežili neistotu, ktorá teraz vládne v dobrej kondícii. Ak je ale váš investičný horizont dlhší ako 10 rokov, možno nemusíte riešiť vôbec nič, pretože trhy sa vždy uzdravia. Ak sú vaše finančné aktíva postavené na vkladoch, prípadne vysoko kvalitných dlhových cenných papieroch – je namieste vyhľadať investičného poradcu, pretože vám ich hodnotu „zožerie“ inflácia. 6. Majte svoje zmluvy pod kontrolou Dobrý začiatok je mať všetky zmluvy uložené na jednom mieste. Universal vám ponúka uloženie všetkých vašich zmlúv do modernej mobilnej aplikácie iŠanón 2.0 , ktorá je úplne zadarmo. Ak iŠanón ešte nemáte, neváhajte si ho stiahnuť tu.  Sme tu pre vás aj v týchto ťažkých časoch. #KedPotrebujetePomoct. Spolu to zvládneme. Autori článku: Ivan Huspenina - Odborný garant pre životné poistenie Vladimír Mandzák - Odborný garant pre bankový sektor a kapitálový trh Pavol Michalec - Odborný garant pre neživotné poistenie Ondrej Faith - Investičný analytik...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Čo s tým, keď máte príjem nižší o 50%
Príjem veľkej časti obyvateľstva Slovenska momentálne výrazne poklesol. Dôvodom sú preventívne reštrikčné opatrenia súvisiace s COVID – 19, nie len v našej krajine, ale čo je horšie v celoeurópskom priestore. To paralyzovalo medzinárodný obchod, od ktorého sme ako krajina tak veľmi závislý. Niektorým z nás sa príjem znížil o 30/40/50 %, a bohužiaľ niektorí prišli o prácu úplne. Ekonomické vyhliadky do budúcna tiež nie sú zrovna ružové.  Čo teraz? Splátky a účty treba predsa platiť aj naďalej. Svoje správanie ste so snahou eliminovať svoje výdavky na minimum už prehodnotili a upravili. Zbytočne neplytváte, obmedzili ste nákupy zbytočností a zamerali sa iba na nutnosti. A i keď ťažko, ale predsa ste sa vžili aj s myšlienkou, že plánovanú dovolenku v Grécku asi tiež pre tento rok s rodinou vynecháte. Kde teda ešte môžete ušetriť? Pomerne veľká rezerva sa skrýva vo finančných produktoch. Ktoré to sú? V zásade všetky. Môže to byť životné poistenie, hypotekárny alebo spotrebný úver, poistenie nehnuteľnosti či vozidiel a v neposlednej rade i rôzne produkty šetrenia.  Napriek platným obmedzeniam z kategórie „osobný kontakt“, vám dokážeme prostredníctvom našej aplikácie iŠanón 2.0 a v následnej súčinnosti s našimi odborníkmi (finanční agenti) poskytovať plnohodnotné služby. Dlhoročnými skúsenosťami vyzbrojení kolegovia, Vám radi pomôžu s analýzou výhodnosti vašich existujúcich zmlúv, a to s cieľom ušetriť. Takto usporené financie viete využiť buď na pokrytie aktuálne nutných výdavkov, alebo na vytvorenie budúcej železnej rezervy. Tá by mala tvoriť min. 6 až 9 mesačných platov.  Ako na to?  1. Stiahnite si aplikáciu iŠanon (je zadarmo pre každého). Praktické video návody nájdete tu: http://isanon.sk/videonavody/ 2. Ak ste našim klientom, systém vám automaticky do aplikácie „naleje“ vaše zmluvy a kontaktné údaje na vášho agenta. Stačí mu zavolať alebo poslať mail či SMS. 3. Ak nie ste našim klientom, NEVADÍ. Po zaregistrovaní sa do aplikácie vám priradíme odborníka, ktorý vás bude kontaktovať s ponukou pomoci. A zmluvy, tie si viete do aplikácie nahrať aj sami. „Dezinfekcia“ financií. Čo si pod tým reálne môžeme predstaviť? Poďme si to rozmeniť na drobné. Základné princípy dezinfekcie domácich financií: 1. Odklad splátok hypotéky Ak máte reálny problém so zaplatením splátky za hypotéku alebo úver, komunikujte s bankou. Ak je to nevyhnutné, skúste sa dohodnúť na odklade splátok. Vláda a Slovenská banková asociácia sa dohodli na zásadnom posunutí splátok úverov. Odklad splátok úverov má byť pre občanov a malé firmy na deväť mesiacov. Občania môžu požiadať banky o odklad na túto dobu. Žiadosti sa budú vybavovať elektronicky. Keďže sa jedná o oficiálny posun, ľudia sa nestanú neplatičmi (nebudú mať záznam v registri dlžníkov). O takzvané splátkové moratórium budú môcť požiadať aj samostatne zárobkovo činné osoby, malé a stredné firmy. Splátky, ktoré mali prebehnúť počas deväťmesačného moratória, si budú môcť spotrebitelia presunúť na záver splátkového kalendára. Do úvahy prichádza aj konsolidácia viacerých úverov do jedného, kde môžete mať nižšiu úrokovú sadzbu. Táto konsolidácia vám môže priniesť okamžitú pomoc.  ILUSTRAČNÝ PRÍKLAD KONSOLIDÁCIE Klient splácal spotrebný úver s mesačnou splátkou 155 € a zároveň hypotekárny úver vo výške 267 €. Splátky spolu predstavovali 431 €. Po konsolidácii, s novým hypotekárnym úverom klient zaplatí 268 €. To znamená, že mesačne ušetrí na splátkach 163 €. Keď potrebujete pomôcť s konsolidáciou vašich úverov, neváhajte nás kontaktovať. 2. Životné poistenie môže pomôcť Ak ste prišli o časť príjmu v dôsledku PN či hospitalizácie, práve dobré životné poistenie vám môže pomôcť.  Dobré nastavené životné poistenie dokáže kryť klienta okrem iného aj na hospitalizáciu a hlavne na práceneschopnosť. Pokiaľ má klient diagnostikovanú chorobu COVID-19, je hospitalizovaný v nemocnici a má pripoistenie hospitalizácie, tak mu poisťovňa vypláca denne poistnú sumu, ktorú ma dojednanú. Ak má na deň 15 €, poisťovňa mu vyplatí za celú dobu hospitalizácie 15 € x počet dní hospitalizácie.  Pokiaľ by mal dojednané pripoistenie PN, pri ktorej nie je nutná hospitalizácia, tak poisťovňa takému klientovi preplatí dennú sumu, ktorú ma dojednanú počas PN-ky . Ak má na deň 15 €, poisťovňa vyplatí 15 € x počet dní, kedy je klient na PN-ke. V tomto prípade je potrebné sa pozrieť, akú PN má klient dojednanú. Často je v poisťovniach toto pripoistenie PN vyplácané od určitého dňa, nie spätne. Ak má klient finančnú rezervu na mesiac, tak aj toto prípadné vyplácanie je postačujúce. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre, nie je nutné ju za každú cenu rušiť a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia.  Ak potrebujete pomôcť, zdarma vám skontrolujeme a nastavíme životné poistenie tak, aby vás chránilo aj v prípade choroby. Neváhajte nás kontaktovať. 3. Prevencia, základ úspechu Je na mieste prekontrolovať zmluvy súvisiace s poistením domácnosti či nehnuteľnosti. Aj tu môžeme okamžite ušetriť a zároveň predísť ďalším nepríjemnostiam. Niektoré staré zmluvy sú zbytočne drahé a často ani nekryjú mnohé riziká. PRÍKLAD Trávime doma viac času, čo sa odzrkadľuje aj na vyššej spotrebe vody a elektriny. Spotrebiče môžu byť preťažené. Deti viac vymýšľajú. Je rozumné predísť prípadným finančným škodám už len tým, že si prekontrolujete svoje krytie rizík. Pohľadajte teraz všetky svoje zmluvy a nechajte si ich zdarma prekontrolovať a nastaviť výhodnejšie. Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme. Nezabúdame ani na vodičov. Reč je o sklách, stret so zverou, živel, krádež a pod. Možno si kladiete otázku prečo si uzatvoriť KASKO, keď sme prevažne všetci v karanténe? Napríklad aj preto, že ľudia budú mať menej peňazí. Niektorí jedinci budú tieto schodky v rodinných rozpočtoch riešiť drobnými krádežami. Teraz sa jazdí oveľa menej, takže riziko havárie nie je také vysoké ako predtým. Netreba však zabúdať na to, že KASKO kryje aj živelné udalosti a poškodenia káblov voľne žijúcimi zvieratami. Mnohé autá sú dlhodobo odstavené na parkoviskách a zvieratá v nich môžu mať „raj“. Vieme vám pomôcť aj s odhlásením a prihlásením vozidla do evidencie a ušetriť tak na správnych poplatkoch. Správne nastavenou zmluvou vám vieme v niektorých nepríjemných prípadoch ušetriť nemalé peniaze, keď k rizikám pristupujeme preventívne.  4. Zabudnite na pôžičky Riešiť aktuálnu situáciu výpadku príjmu nevýhodnými pôžičkami alebo nebodaj spotrebným úverom, by bolo v tejto neistej dobe nanajvýš nezodpovedné. Tieto produkty sú zvyčajne zaťažené vysokým poplatkom, alebo cenou, ktorú za túto pôžičku zaplatíte. Je potrebné si dať pozor na výšku úrokovej sadzby prípadne celkové náklady zhodnotené v RPMN (ročná percentuálna miera nákladov). Ak nie ste nútený si pôžičku brať, tak ju naozaj neodporúčame.  5. Požiadajte o daňové prázdniny, získate čas Ak vám situácia neumožňuje zaplatiť daň z príjmov, odporúčame vám požiadať o odpustenie zmeškanej lehoty podania alebo zaplatenia dane, prípadne oboch lehôt, najneskôr však do 30 dní, keď vám pominú dôvody. Podľa Finančnej správy tak nemusíte robiť vopred. Správca dane bude na tieto žiadosti prihliadať a vychádzať v ústrety všetkým žiadostiam súvisiacim s aktuálnou situáciou. Odpovede na otázky v daňovej oblasti, ako aj prehľad toho, čo všetko viete odložiť, nájdete bližšie na https://www.financnasprava.sk/sk/infoservis/koronavirus-opatrenia. 6. Investície podržte Ak ste investovali peniaze do investičných produktov či podielových fondov, ktorým momentálne klesá hodnota, nepanikárte. Oplatí sa vyčkať, kým sa situácia na trhu neuzdraví. Poklesy sú bežnou praxou, rozhodne nevyberajte akcie a nepredávajte ich, pretože by ste na tom rapídne stratili. Trh jednoducho potrebuje čas na zotavenie.  7. Majte svoje zmluvy pod kontrolou Dobrý začiatok je mať všetky zmluvy uložené na jednom mieste. Universal vám ponúka uloženie všetkých vašich zmlúv do modernej mobilnej aplikácie iŠanón 2.0, ktorá je úplne zadarmo. Ak iŠanón ešte nemáte neváhajte si ho stiahnuť tu.   Sme tu pre vás aj v týchto ťažkých časoch. #Kedpotrebujetepomoct." class="wysiwyg-hashtag">#Kedpotrebujetepomoct. Spolu to zvládneme. O týždeň sa pozrieme na tému HYPO-priestor a jeho staronové riešenia....

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL