Ako zladiť home office s time manažmentom

15. 4. 2020, Blog, novinky

Vážení čitatelia,

prinášame Vám v poradí už tretí blog od našej kolegyne Moniky Slávikovej, ktorá sa zároveň venuje aj transformačnému koučingu.
Pokračujte v čítaní a vychutnajte si popri tom dobrý koláč, kávu alebo pekný výhľad z terasy. Veríme, že článok bude pre vás zaujímavý a pomôže vám ľahšie si usporiadať čas a prácu v pohodlí vášho domova. Pretože #kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás.

Práca z domu má viaceré výhody. Treba však mať pri nej veľkú dávku disciplíny a jasne stanovené pravidlá. Nech ste kdekoľvek, buďte tam naplno. 

Pred COVID-19 som pracovala striedavo vo firemnej aj domácej kancelárii. Zostať doma a pracovať každý deň iba z domácej kancelárie je pre mňa zmenou. Myslím si, že nie až tak výraznou ako pre ľudí, ktorí home office predtým nevyužívali. Zmena režimu však nastala pre mnohých, je tu, a je potrebné sa mu prispôsobiť. 

Ako to spracovať? Ja som prijala skutočnosť takú, aká je. Vracať sa do minulosti, aké to bolo a projektovať budúcnosť, aké to bude, mi nedovoľuje žiť súčasnosť. Snažím sa byť čo najviac tu a teraz

Čo som si potrebovala ujasniť ako prvé?

1. Ako pracovať s časom, ktorý mám k dispozícii? Mám voľno alebo pracujem?
Prvé dni odkedy sme mali odporúčané zostať doma, som mala tri dni voľna. Zabezpečila som si, čo som potrebovala: nákupy, upratovanie, dezinfekciu, veci z firemnej kancelárie, ktoré som potrebovala k práci.
Potom nasledoval deň na zamyslenie: „Ako budem ďalej pracovať?“ Porozmýšľala som a následne si napísala konkrétny plán, ktorý naznačoval, ako budú vyzerať moje pracovné dni. Mám ich od pondelka do piatka, v priemere pracujem osem hodín denne, víkend mám voľno. Pracovné hodiny mám inak, ako predtým, obedňajšia prestávka je oveľa dlhšia, keďže je potrebné si aj navariť. V neposlednom rade som si stanovila aj čas, kedy budem končiť a venovať sa príjemnejším činnostiam. Je to veľmi dôležité, vedieť po práci vypnúť. 

Plán bol na svete, zapísaný, čierne na bielom. Uľavilo sa mi.

A čo si ujasniť ďalej?

2. Čo k práci z domu potrebujem?

Priestor
Miesto, kde budem pracovať. Pri práci využívam notebook, ktorý je položený na stole, mám sa rada a šetrím si chrbát, pripojenie na internet, pár papierových šanónov, poznámkové bloky, záznamy.

Rešpektujem ostatných členov rodiny. Preto, ako pre nich, tak aj pre mňa, je dobré vedieť, ktorý priestor mám na prácu ja, aby si každý vedel vymedziť ten svoj. Takto nedochádza k hľadaniu vecí, ich prekladaniu, strácaniu a následne k nervozite a nespokojnosti.

Poriadok robí priateľov, aj v rodine.

Čas
Časové rozpätie, kedy budem pracovať. Ktoré to budú dni v týždni, napr. pondelok až piatok, a taktiež aj v ktorých hodinách, od – do. Pri práci, keď tvorím, komunikujem s inými, potrebujem byť nerušená.
Mám rada všetkých, s ktorými bývam v spoločnej domácnosti. Pre pokoj a pohodu všetkých zúčastnených, je dobré, keď každý vie, kedy pracujem a kedy trávime čas spolu. Prerušiť rozhovor s partnerom alebo dieťaťom, keď volá klient alebo šéf, to rodinnej pohode neprospieva a ani sústredenosti na situáciu, ktorú pracovne riešim. A navyše je to aj neúctivé voči všetkým zúčastneným. 

Buď pracujem, oddychujem alebo som s rodinou. Miešať jedno cez druhé, pre mňa znamená, nerobiť nič poriadne. 

Rob, čo robíš, naplno a sústredene.

Diár
Kalendár s poznámkami. Je jedno či je to ten papierový alebo elektronický. V ňom mám zapísané čo chcem robiť, v tomto týždni, v danom dni. Mám už premyslený časový harmonogram, v ktorých hodinách pracujem, kedy relaxujem, kedy som s rodinou. 

Každé ráno, si zapíšem, čo chcem robiť, aká je moja najdôležitejšia úloha dňa, ktorú potrebujem zvládnuť. Kedy budem tvoriť, písať, spracovávať. Kedy budem vybavovať korešpondenciu - maily, telefonáty, správy. A tiež kedy mám online stretnutie, či online kávu ????. V diári mám zapísané online stretnutia, ktoré som si dohodla v minulých dňoch. Keby som ich nemala zapísané, bolo by to ako v prísloví: „Zíde z oči, zíde z mysle.“

Na konci dňa si urobím vyhodnotenie: „Ako som sa mala a čo sa mi podarilo?“ Keď som niečo nestihla, zapíšem si to podľa dôležitosti na ďalšie dni. Po vyhodnotení mám radosť, vidím za sebou kus vykonanej práce. 

Diár je efektívny pomocník. Drží ma bokom, od „zlodejov času“ a pripomína čo sa mi podarilo.

KAM SMERUJE MOJA POZORNOSŤ, TAM TO RASTIE. Preto smerujem svoju pozornosť na konkrétnu činnosť, ktorú vykonávam, podľa svojho plánu. Potom ma nevalcuje všetko to, čo sa deje okolo mňa. Takto sa mi darí udržiavať v dobrej nálade, spokojnosti a radosti.

Týchto pár tipov vám možno dopomôže k lepšej produktivite z pohodlia domova. Ak sa vám tento článok páčil, nepovedzte len: „To je zaujímavé.“ Proste to urobte.

Ako to máte Vy? Máte voľno alebo pracujete? Čo Vám pomáha udržiavať pozornosť na tom, čoho chcete, aby vo vašom živote bolo viac? 

Nabudúce Vám ozrejmím tému: Práca na diaľku a online svet.

 Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov a transformačná koučka  

Ak vás tento článok zaujal, neváhajte nás kontaktovať.

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
NOVINKY

Vyplň dotazník a vyhraj jednu z cien
„Vyplň dotazník a vyhraj jednu z cien“ je súťaž spoločnosti Universal určená pre klientov spoločnosti Universal. Termín konania súťaže „Vyplň dotazník a vyhraj jednu z cien“ (ďalej len „súťaž“) je od 15.04.2017 do 16.10.2017.   Pravidlá súťaže nájdete tu a Poskytnutie informácií podľa ustanovenia § 15 ods. 1 zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov nájdete tu .         ...

 čítaj viac
NOVINKY

Aplikácia, ktorá vám zjednoduší život
Ak sa v živote cítite zahltení priehrštím rôznych zmlúv a máte v nich doslova hokej, máme pre vás riešenie. Stiahnite si užitočnú mobilnú aplikáciu iŠanón 2.0 Nestrácajte svoj drahocenný čas s hľadaním, ukladaním a triedením dokumentov.  · iŠanón 2.0 to urobí za vás · iŠanón 2.0 šetrí váš čas, nervy a peniaze · iŠanón 2.0 je šikovná aplikácia pre váš mobil a počítač. Majte všetko na jednom mieste  #PreKazdyPripad" class="wysiwyg-hashtag">#PreKazdyPripad Do svojho iŠanónu 2.0 si môžete jednoducho vložiť všetky dôležité dokumenty, finančné zmluvy, zľavové karty, doklady, revízne správy a podobne.  Kdekoľvek na svete sa nachádzate, či už pracovne alebo súkromne, máte ich ihneď po ruke.  Prehľadne uložené a k dispozícii 24/7.  #PreKazdyPripad" class="wysiwyg-hashtag">#PreKazdyPripad máte v iŠanone 2.0 pohotovostný kontakt na svojho sprostredkovateľa neustále na dosah. S iŠanonom 2.0 vám neuniknú žiadne novinky z finančného trhu.  Vaša aplikácia plná výhod vám behom pár sekúnd vyhľadá všetky vaše potrebné informácie.  Ak vás tento článok zaujal, a chcete vedieť o iŠanóne 2.0 viac, tak nás #PreKazdyPripad" class="wysiwyg-hashtag">#PreKazdyPripad sledujte ďalej.  Svoj iŠanón 2.0 si stiahnite tu.  ...

 čítaj viac
NOVINKY

Naše rady v Českej republike rozšírila významná posila
Do podnikania v Českej republike spoločnosť UNIVERSAL prináša všetky svoje hodnoty. Predovšetkým dôveryhodnosť a férovosť, nezávislosť, ktorá je zdrojom sily, stability a priateľskú atmosféru, ktorá dbá o rozvoj a prosperitu všetkých svojich spolupracovníkov. Ďalšia hodnota, chuť posúvať sa ďalej, sa prejavuje aj v etablovaní v Českej republike a postupne na ďalších európskych trhoch a tiež v inovatívnom prístupe pri práci s klientami.   Boli to práve tieto hodnoty, ktoré oslovili na spoluprácu veľmi silnú skupinu sprostredkovateľov zo spoločnosťou H-ONE pod vedením skúseného manažéra Vladimíra Kosa. Ako väčšinu podobných spojení aj toto spojenie je založené na vzťahoch. Vzťahoch ktoré charakterizuje otvorenosť, voľnosť, priateľská atmosféra či férovosť. UNIVERSAL garantuje spolupracovníkom z H-ONE rozvoj, zázemie, príležitosti a hlavne istotu pre ľudí. Umožňuje vlastné podnikanie pod značkou H-ONE, ktoré perfektne skĺbia štandardné finančné produkty s benefitným systémom a ďalšími prvkami rodinných výdavkov ako sú napríklad energie a tak umožňuje dokonalejšie a komplexne sa postarať o klientov. Veľmi motivujúcim faktorom je aj možnosť nie len si slobodne rozvíjať vlastnú značku a preberať zaužívané nástroje a postupy, ale aj možnosť významne sa podieľať na etablovaní a formovaní značky UNIVERSAL na českom trhu.   Skúsenosti, know how, tiež unikátny prístup a nadšenie kolegov z H-ONE spolu so stabilitou UNIVERSALU a inovatívnymi technickými novinkami ako napríklad mobilná aplikácia inŠanón www.insanon.cz dávajú záruku na ďalšie skvalitnenie služieb a rozvoj obidvoch spoločností.  ...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL