Ako jednoducho ušetriť na PZP?

30. 10. 2020, Blog, pomoc v pandémii

Niektorí urobia na svojom aute denne stovky kilometrov, iní šoférujú len príležitostne, na všetkých však doteraz platilo rovnaké merítko, v podobe jednotnej sumy za povinné zmluvné poistenie. Pandémia, ktorú prinieslo vírusové ochorenie COVID- 19 sa však podpísala pod nárast počtu málo využívaných motorových vozidiel. 

Mnohé firmy prešli na homeoffice, čo malo zo následok, že viaceré autá zostali na parkoviskách. S cieľom vyhnúť sa cestovaniu mestskou hromadnou dopravou a z preventívnych dôvodov si mnohí kúpili bicykle či elektrické kolobežky. Viac o tom, na čo všetko je pri ich používaní treba dať pozor, si prečítajte v našom blogu po kliknutí tu.

Blíži sa zima, cesta do práce na bicykli alebo kolobežke často nebude možná, preto pre mnohých bude teraz zaujímavé lacnejšie povinné zmluvné poistenie. 

Za rok podľa štatistík najazdí takmer 300 000 vodičov menej ako 5 000 kilometrov, čo denne predstavuje maximálne 13 kilometrov. 

Vodičom tak až o 30 % lacnejšie povinné zmluvné poistenie ušetrí značnú čas financií, čo určite v tomto neľahkom období poteší.

Pozrime sa na to, čo daná zmena prinesie v praxi. Prvým z príkladov je trojčlenná rodina, žijúca v Humennom, ktorá má auto značky Toyota a je využívané prevažne na nákupy, poprípade na výlety počas víkendov. V takomto prípade je možné za rok ušetriť 35 €. Ušetrí aj tridsaťročný slobodný muž z Bratislavy, ktorý jazdí so svojim autom značky Audi iba po meste a to vo výške až 65 € za rok. 

Jednoduchý je pri tom aj postup kontroly prejazdených kilometrov. Vodič si pri uzatváraní zmluvy odfotografuje aktuálny stav najazdených kilometrov a túto fotografiu pošle poisťovni. Poisťovňa tri dni pred výročím požiada vodiča, aby poslal súčasný počet najazdených kilometrov. V prípade, ak vodič najazdí menej ako 5000 kilometrov, nenastane pre neho žiadna zmena. Naopak, ak sa mu podarí najazdiť viac ako 5 000 kilometrov, musí vodič doplatiť poistné vo výške poskytnutej zľavy.

Veľmi radi Vám pomôžeme so zriadením najlepšieho a pre Vás najvýhodnejšieho PZP. Kontaktujte jednu z našich pobočiek kde sa Vám budú venovať skúsení odborníci. PZP si viete zriadiť aj online cez náš iŠanón.

Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pre neživotné poistenie

Ak vás článok zaujal a chcete sa poradiť, neváhajte nás kontaktovať

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POMOC V PANDÉMII

Kryje moje životné poistenie COVID-19?
Koronavírus už nejaký čas hýbe našou spoločnou realitou a výnimkou nie je ani poistný trh. Mnoho z našich klientov si celkom oprávnene kladie otázku: „Mám vo svojom životnom poistení pokrytú diagnózu Covid-19?“ V čase, keď bola zmluva zakladaná, predsa žiadna pandémia vyhlásená nebola. Keďže sa držíme hesla - Obrana je základ úspechu, pripravili sme pre Vás zopár potrebných vysvetlení, ktoré sa vám môžu v aktuálnej situácii zísť. Nie nadarmo sa séria našich blogov volá - Keď potrebujete pomôcť v pandémii. Informácie do nášho v poradí už štvrtého blogu, pre vás pripravil Ivan Huspenina, odborný garant pre životné poistenie.  Dané body sú platné k dnešnému dňu, 24.4.2020.  1. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, rozdiel medzi diagnózou U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19 (už diagnostikovaná infekcia-choroba) a U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 (takzvaná karanténa). Tu môže byť u poisťovní rozdiel v plnení. Dôležitým faktom je zároveň vyhlásenie infekcie COVID-19 pandémiou. 2. Čo sa týka momentálneho stavu poisťovne, okrem poisťovne Novis (aj táto poisťovňa už zvažuje proklientské kroky), ponúkajú poistné produkty, kde nie je vo výlukách pandémia. Je pravdou, že poisťovňa Wűstenrot má vo výlukách pandémiu, no táto poisťovňa dala verejný prísľub, v ktorom neuplatní výluku na pandémiu v poistení smrti a u ďalších pripoistení individuálne rozhodne komisia poisťovne o plnení. Takže vyhlásenie stavu pandémie, nemá vplyv na poistné plnenie. 3. Môže sa stať, že niekto v našom okolí má starší typ poistnej zmluvy. Životnú poistku uzavrel veľmi dávno, kde je pandémia uvedená vo výlukách. V tomto prípade odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa, ktorý vám veľmi rád poradí a ochotne pomôže. 4. Ak má klient diagnostikovanú diagnózu COVID-19 (U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19), tak mu plynie plnenie z pripoistenia hospitalizácie a to isté platí aj pre pripoistenie pre prípad pracovnej neschopnosti . Samozrejme pre uvedené pripoistenia platia len také ochranné a čakacie lehoty, výluky a obmedzenia definované príslušnými poistnými podmienkami, ktoré sú platné aj pri iných bežných ochoreniach. Zároveň upozorňujeme klientov, že je dôležité dodržať liečebný postup, nariadenú karanténu a ďalšie nariadenia vlády. 5. Ak má klient povinnú karanténu (U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19 ), poisťovne vzhľadom k tomu, že nejde o chorobu, momentálne toto podozrenie neplnia. Aj tu je bádať proklientské kroky poisťovní, kde nad rámec všeobecných poistných podmienok dokážu plniť v pripoistení pre prípad pracovnej neschopnosti, za presne zadefinovaných podmienok, kedy časť doby karantény, ak dôjde k vzniku choroby, dokážu zarátať do plnenia PN-ky (jedná sa o poisťovne NN, UNIQA, MetLife). 6. Pokiaľ by došlo k tomu najhoršiemu, k smrti klienta z dôvodu choroby, (samozrejme jedná sa o akúkoľvek smrť), v tom prípade, ak má klient dojednané akékoľvek krytie smrti, poisťovňa by pristúpila k plneniu.  7. Dobrou správou na záver je, že poisťovne momentálne zvažujú ďalšie proklientské kroky a prinášajú vyhlásenia smerom k plneniu Covid 19 z komerčného poistenia a možností plnenia nad rámec poistných podmienok. Čo teda aktuálne robiť? Odporúčame dodržiavať už spomínané liečebné postupy, karanténu a nariadenia vlády týkajúce sa COVID-19. Rozhodne neodporúčame rušiť Vaše existujúce poistenie. Aj keby nebolo niektoré z pripoistení (hospitalizácia, PN-ka) v danej poistnej zmluve, môže byť táto zmluva nastavená dobre a je postačujúce doplniť tieto pripoistenia. Pri doplnení týchto pripoistení, alebo pri uzatváraní nového poistenia, Vám odporúčame kontaktovať nášho sprostredkovateľa. Vďaka moderným online nástrojom, ako je iŠanón 2.0 alebo bez kontaktné uzatváranie PZ, Vám na základe Vašich potrieb dokáže reálne pomôcť. Na záver Vám v týchto náročných dňoch želáme najmä veľa zdravia a pozitívneho myslenia. #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Šťastie praje pripraveným alebo má šetrenie vôbec význam?
Môžeme konštatovať, že Slováci sú pri investíciách všeobecne disciplinovaní a mnohí sa poučili z minulosti. Väčšina z nás si držala aj dostatočnú rezervu na horšie časy. Túto rezervu teraz v dôsledku aktuálneho spoločenského diania míňame, a zároveň sa musíme čo najskôr navrátiť k vytváraniu ďalšej rezervy. V tretej časti našej blogovej série Keď potrebujete pomôcť v pandémii, si rozoberieme dôležitosť a aktuálne možnosti investičného sporenia. Naši odborní sprostredkovatelia Vám dokážu efektívne poradiť, ako riešiť vaše individuálne investičné ciele a rovnako Vám pomôžu aj s ich realizáciou. Pretože, #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás.   Železná rezerva znamená sporenie včera, dnes aj zajtra V týchto neistých časoch každému dobre padne, ak má k dispozícii, ľudovo povedané, železnú rezervu. V ideálnom prípade na 6 až 9 mesiacov dopredu. A keď už určitú rezervu máte, mali by ste ju pravidelným investičným sporením navyšovať. O mnoho dôležitejšie, je investičné sporenie pre toho, kto žiadnu rezervu nemá. Úplne najdôležitejšie je začať sporiť pre toho, kto má dlhy. Len s dostatočnou finančnou rezervou totiž dokáže jednotlivec, či rodina, prežiť horšie časy, aké zažívame práve teraz. Z času na čas, sa skrátka v histórii opakujú. Aktuálne poklesy na trhoch znamenajú príležitosť V prípade, ak disponujete investíciami, netreba podľahnúť panike súvisiacej s poklesmi trhov a bezhlavo predávať akciové fondy či vyberať peniaze. Neodporúčame meniť investičnú stratégiu kvôli dočasnému poklesu na trhu. Nastavená stratégia musí vychádzať z dlhodobého investičného horizontu a zvoleného prístupu k investičnému riziku. S poklesmi na trhu sa v dlhodobom horizonte počíta. Je to zároveň príležitosť navýšiť pravidelné investície a za rovnakú hodnotu nakúpiť lacnejšie podiely, prípadne akcie či cenné papiere.  Čo môžete aktuálne robiť v otázkach investícií? Klienti pristupujúci k investovaniu sa dajú rozdeliť na tri typy: 1. Ak ste tí, ktorí ešte nezačali sporiť Naše odporúčanie: Teraz je ideálna doba začať sporiť prostredníctvom podielových fondov. 2. Ak ste tí, ktorí už sporia dlhšie Naše odporúčanie: Ak budete v pravidelnom sporení pokračovať, nič sa nedeje. Ak by ste dokonca navýšili výšku svojej mesačnej investície, určite si vylepšíte finálny výsledok. Skúste v tejto dobe napríklad refinancovať hypotéku za nižší úrok a o ušetrenú časť mesačnej splátky môžete navýšiť sporenie. 3. Ak ste Investori s vyššími jednorázovými sumami  Naše odporúčanie: Ak svoje investície nezačnete predávať, časom sa zotavia. Aktuálne krušnejšie chvíle treba jednoznačne prečkať. Do čoho môžete investovať 1. Podielové fondy Najdôležitejšie pri investovaní je, aby ľudia chápali význam kolektívneho investovania a využívali podielové fondy. Či už kupujú akcie, komodity, alebo dlhopisy, vždy je bezpečnejšie, pohodlnejšie a mnohokrát aj výnosnejšie nakupovať ich prostredníctvom podielových fondov. 2. Zlato Kto chce investovať do zlata, mal by si najskôr ujasniť, čo chce touto formou investície dosiahnuť. Pri tomto uvažovaní vám samozrejme vieme odborne poradiť. V prípade, že sa rozhodnete investovať priamo do zlata, prinášame vám na výber 2 spoločnosti, ktoré nájdete v našej modernej online aplikácii iŠanón 2.0. Ďalšou možnosťou je investovať do zlata prostredníctvom podielových fondov. 3. Špekulácie na trhu Rovnako dôležité je rozlišovať, či chceme investovať systematicky, alebo špekulovať na kapitálovom trhu. Aj špekulovanie je investovanie, ale spôsobom, akým sa investor snaží výrazne poraziť trh. Častým východiskom špekulácií je dianie v niektorej krajine či podniku. Investor kalkuluje s tým, či sa dianie odrazí na niektorých aktívach pozitívne alebo negatívne. Takýto postup nie je zlý, len nie vždy je odhad správny. Pri neuvážených špekuláciách potom takýto omyl dopadne nielen na meno investora, ale aj na jeho peňaženku. 4. Nezabúdajme na rozloženie rizika Ak sme si ujasnili, že chceme investovať systematicky, premyslime si, čo presne chceme dosiahnuť. Resp., rozdeľme si peniaze na časti, ak je to potrebné. Niekto si bude chcieť časť peňazí odložiť ako rezervu, časť odložiť napr. na kúpu auta v horizonte 5 rokov a časť investovať dynamicky s cieľom dosiahnuť vysoký výnos. Niekto iný naopak môže požadovať výnos vyšší ako inflácia, ale zároveň nechce zažiť veľké prepady. Všetky svoje peniaze má uložené, pre prípad, aby z nich mohol splatiť časť hypotéky. Investičných cieľov môže byť naozaj mnoho a určite je lepšie poradiť sa s investičným špecialistom. Akékoľvek investičné rozhodnutie by ste mali konzultovať so svojim investičným poradcom.  Stále platí, #kedpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kedpotrebujetepomoct, sme tu pre Vás. Neváhajte nás kontaktovať. ...

 čítaj viac
POMOC V PANDÉMII

Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?
Zmenila korona správanie Slovákov? Snažia sa myslieť aj na životné poistenie? V istom zmysle áno. Paradoxne COVID kríza pomohla ľuďom k akémusi sebauvedomeniu a v dôsledku nového ohrozenia, ktorému odrazu čelili, sa začali zaujímať o kvalitu krytia svojho životného poistenia. Napríklad, či ich existujúce poistenie dokáže pokryť následky v prípadne nakazenia sa vírusom COVID-19, a to predovšetkým z pohľadu výpadku príjmu, čerpania PN-ky, z pohľadu hospitalizácie či ochorenia na závažnú (kritickú) chorobu, prípadne následnej plnej či čiastočnej invalidity.  Priamy dôsledok prvej vlny bol a aktuálne stále je zvýšený záujem o službu revízie existujúcich zmlúv, ktorú, samozrejme, ponúkame našim klientom bezplatne. Výsledkom takejto služby môžu byť dva javy, a to jednak zvýšenie kvality poskytnutého krytia a zároveň možnosť úspory finančných prostriedkov pri zachovaní kvality alebo ideálne pri zvýšení ochrany klienta.  Ak áno, v akom veku, ktoré vekové kategórie sa najviac poisťujú? (kedy začínajú myslieť na poistenie seba). Badať tu v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi zmenu? Je tu jedna zmena, a to predovšetkým v rodinách. Rodičia si začali viac uvedomovať, že by nemalo byť na prvom mieste krytie (poistenie) vlastného dieťaťa, ale že predovšetkým oni musia byť dostatočne kvalitne poistení, pretože práve oni sú tí, ktorí sú živiteľmi rodiny.   V prípade výpadku ich príjmu sú v zásade nenahraditeľnými.  Druhé pozitívum, ktoré vnímame, je fakt, že klienti viac pociťujú potrebu v prípade sporenia a vytvorenia si finančnej rezervy na horšie časy, aké momentálne, bohužiaľ, zažívajú viacerí z nás.  Neexistuje presne definovaný vek, kedy sa ľudia poisťujú najviac. Je to naozaj veľmi individuálne, a to v závislosti od životnej situácie, osobného nastavenia a finančných možností každého z nás.  A ak nie, ak je o to nezáujem, kde vidíte dôvod? Je to finančná otázka alebo iná? Za nás záujem klientov pretrváva. Tí, ktorí sa sústredia na kvalitu svojho životného poistenia ďaleko viac ako kedykoľvek predtým, a to je dobre. Každopádne platí, že v prípade, ak sa klient dostane do finančných problémov, prvé na čo siaha, je, bohužiaľ ,poistenie. Poťažmo to životné.  Odpovedá: Ivan Huspenina, Odborný garant pre životné poistenie...

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL