5 RÁD AKO SI VYBRAŤ TO SPRÁVNE POISTENIE PRE VAŠE AUTO

9. 10. 2018, Blog, poistenie majetku

1. Uvedomte si, že PZP nie je poistením auta

PZP v základe kryje len zodpovednosť za škody spôsobené vašim autom niekomu inému. No ak máte auto staršie ako 5 rokov a nemáte odložených dosť peňazí na jeho opravu pre prípad jeho poškodenia, môže pre Vás byť výhodné pripoistiť si v rámci PZP poškodenie živlom, zrážkou so zverou, či čelného skla, no aj vandalizmus alebo krádež.

2. Pri novších autách je výhodné mať havarijné poistenie

Predsa len je lepšie mať niekoho, kto to v prípade väčšej škody „zatiahne“ za Vás. Havarijné poistenie (KASKO) nie je len o krytí škôd spôsobených haváriou. Vaše financie sú chránené aj v prípade živelnej udalosti, vandalizmu či krádeže. V niektorých poisťovniach dokonca aj pri poškodení hlodavcami alebo inými divo žijúcimi zvieratami.

3. Dajte si pozor na výšku spoluúčasti

Tá má vplyv nielen na cenu, ktorú zaplatíte za havarijné poistenie, ale hlavne na tú, ktorou sa budete podieľať na škode. Pre každého motoristu je najvýhodnejšia nulová spoluúčasť. Tá sa dnes už však na trhu hľadá ťažko. Pri vyšších spoluúčastiach si vyberajte radšej tie s pevnou sumou ako percentuálne. 

A pri PZP? Keby vám spoluúčasť ponúkali, v žiadnom prípade s tým nesúhlaste!

4. Zistite si, či je zabezpečenie vášho auta dostatočné

Ak chcete, aby vám v prípade krádeže auta poisťovňa zaplatila jeho skutočnú hodnotu, musíte v ňom mať namontované predpísané zabezpečovacie zariadenia. Väčšinou stačí imobilizér, no pri drahších autách už treba aj alarm, mechanické zabezpečenie, či GPS.

5. Je dobre vedieť, že ak vám auto ukradnú, za peniaze z havarijného poistenia si nové nekúpite

Preto je výhodnejšie mať aj pripoistenie finančnej straty (GAP). Každé auto totiž vekom stráca hodnotu, čo sa samozrejme prejavuje aj na poistnom plnení. Ak máte auto na leasing, toto poistenie Vás môže ochrániť pred jeho doplácaním v prípade krádeže alebo totálnej škody aj keď auto už mať nebudete. 

AK MÁTE ZÁUJEM O VIAC INFORMÁCIÍ O POISTENÍ AUTA NAPÍŠTE NÁM

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POISTENIE MAJETKU

Poistenie nehnuteľnosti nie je to isté čo poistenie domácnosti
Ľudia si často nesprávne myslia, že ak majú poistený dom, poistka sa im vzťahuje aj na veci, ktoré sa v ňom nachádzajú. Poistenie nehnuteľnosti však nie je to isté, čo poistenie domácnosti.  Poistenie nehnuteľnosti kryje škody na budove, či už ide o rodinný dom alebo byt.  Poistenie domácnosti oproti tomu kryje škody na zariadení domácnosti, teda na hnuteľných veciach, ktoré sa nachádzajú vo vnútri. Pri poistení zariadenia domácnosti je popri živelných rizikách riziko krádeže, lúpeže a vandalizmu dojednávané automaticky.    Zodpovednosť za škody z bežného občianskeho života sa týka nás všetkých Keď niekto zavadí o regál v obchode a tam sa rozbije časť tovaru, keď dieťa v škole rozbije okno, keď sa na prechádzke deťom vytrhne pes a spôsobí pád cyklistu či dopravnú nehodu, keď to na lyžovačke v zahraničí manželka neubrzdí a spôsobí zranenie inému lyžiarovi...  Príkladov je možné nájsť neúrekom. Takáto zodpovednosť sa dá poistiť v rámci poistenia domácnosti. Väčšinou už je súčasťou balíka rizík, ale nie vždy. Preto si treba dať pozor na to, či ju tam máte poistenú automaticky alebo ju treba pripoistiť. Rozdiely sú aj vo výške poistnej sumy poistenia zodpovednosti za škody z bežného občianskeho života. Treba myslieť na to, že toto poistenie nekryje len škody na veciach, ale aj škody na zdraví. A tie sa často rátajú nie v tisícoch, ale môžu dosiahnuť až desaťtisíce.  V prípade záujmu o poistenie domácnosti nás neváhajte kontaktovať. Radi vám pomôžeme....

 čítaj viac
POISTENIE MAJETKU

Výber PZP sa neoplatí podceňovať
Povinné zmluvné poistenie (PZP) je poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou motorového vozidla. Povinným je preto, aby bola poškodenému uhradená celá skutočná škoda bez ohľadu na solventnosť osoby, ktorá škodu spôsobila. Nárok na plnenie z tohto poistenia má výhradne osoba, ktorej nastala škoda, či už na zdraví alebo na veci, a to následkom chyby počas prevádzky vozidla vinníka. Prečo je výber správneho PZP naozaj dôležitý? Ľudia sú raz takí – keď už za niečo musia platiť, chcú z toho aj niečo mať! A produkty PZP sú tak aj postavené. Samozrejme, nie zo spomínaného dôvodu, ale ako výsledok konkurenčného boja medzi poisťovňami na trhu s povinným zmluvným poistením. Každá z poisťovní ponúka benefity pre svojho klienta – budúceho možného škodcu – vo forme asistenčných služieb zdarma. Tu je pre každého dôležité najmä v akej výške je preplácaný odťah vozidla po nehode alebo poruche, ako je riešená starostlivosť o posádku takéhoto vozidla – nocľah, cesta domov, či do pôvodného cieľa a pod. Existujú aj rôzne pripoistenia za poplatok, klient si nimi dokonca popri poistení zodpovednosti môže na jednej PZP zmluve dojednať aj krytie poškodenia kolies, čelného skla, batožiny, poškodenia vozidla následkom živelnej udalosti alebo stretu so zverou, aj úrazové poistenie posádky vozidla, či náklady na zapožičanie náhradného vozidla po dopravnej nehode, dokonca aj krádež vozidla. Vlastne si takýmto spôsobom môže vystavať lacné čiastočné havarijné poistenie vlastného vozidla. Povinné minimálne krytie je zákonodarcami zvolené tak, aby pri bežných škodách spôsobených motorovým vozidlom, poisťovňa finančne odškodnila poškodeného namiesto vinníka, a teda aby takouto udalosťou nebola ohrozená finančná stabilita vinníka a jeho rodiny. Avšak pokiaľ vodič spôsobí hromadnú dopravnú nehodu, pri ktorej je viac ťažko poškodených vozidiel a aj vecí, ktoré mali účastníci tejto nehody na sebe a pri sebe a zároveň aj veľa ťažko zranených, nemusí minimálny zákonný limit postačovať. Preto je dôležité vedieť, aký limit krytia ktorá poisťovňa ponúka. Niektoré totiž majú v ponuke aj vyššie limity krytia, ktoré by sa mali využívať na krytie PZP pre vozidlá, pri ktorých je zvýšené riziko veľkých škôd: kamióny, diaľkové autobusy, no aj osobné a dodávkové vozidlá jazdiace na dlhých trasách, hlavne v zahraničí. V neposlednom rade je pre klienta dôležitá aj informácia o tom, v akých cenách bude jeho poisťovňa poškodenému plniť škodu na havarovanom vozidle. Či preplatí škodu v časovej cene, teda odráta amortizáciu alebo bude plniť v nových cenách, teda preplatí napríklad celú faktúru za opravu. V takom prípade totiž nebude poškodený naháňať vinníka s tým, aby mu doplatil to, čo mu poisťovňa strhla. Prečo je teda výber správneho PZP naozaj dôležitý? Dôvodom je, aby klienti vždy, či už spôsobia niekomu škodu alebo sa stane niečo im, nemuseli siahať do vlastných finančných rezerv, ale škodu uhradila ich poisťovňa. Aké zmeny v PZP priniesol rok 2016? Najvýraznejšou zmenou v tomto roku je uplatňovanie malusu – teda prirážky klientom, za ktorých poisťovňa uhradila nimi spôsobenú škodu. Od 1.4.2016 tak musí robiť každá poisťovňa na základe novely zákona o PZP z roku 2015. V praxi dovtedy sledovanie škodovosti klienta fungovalo podľa ľubovôle poisťovne – keď nový klient tvrdil, že nespôsobil škody, dostal bonus. Len niektoré poisťovne požadovali potvrdenie o bezškodovom priebehu. Reálne tak systém netrestal vodičov, ktorí škody spôsobili. Ak im aj poisťovňa oznámila navýšenie poistného, jednoducho odišli inam a tam dostali plný bonus. Dnes to už nie je možné. Na čo si dať pozor? Na Slovensku je realitou nakupovanie v blízkom zahraničí. Mnohí naši klienti cestujú za takýmito nákupmi pravidelne či nepravidelne bez toho, aby si uvedomovali, že v zahraničí sú, čo sa týka PZP, vlastne v režime zelenej karty. A tu je u tých najlacnejších poisťovní problém, že ich asistenčné služby v zahraničí nekryjú prakticky nič. Existujú však riešenia. Buď si klient môže asistenčné služby v zahraničí za pár eur pripoistiť alebo si môže uzatvoriť poistenie tam, kde majú tieto asistenčné služby už v základe automaticky a zdarma. Pavol Michalec Odborný garant pre neživotné poistenie Universal maklérsky dom a.s....

 čítaj viac
POISTENIE MAJETKU

Staré poistenie vás môže dostať do poriadnych problémov
Vlastníte byt, dom, prípadne inú nehnuteľnosť a máte ju poistenú? V prípade neočakávanej udalosti sa tak aspoň môžete „spoľahnúť,“ že vám poisťovňa uhradí vzniknutú škodu. Otázkou však ostáva, v akej výške a ľahko sa vám môže stať, že dostanete len čiastku zo skutočnej hodnoty majetku.  Pýtate sa prečo? Keďže cena nehnuteľností išla výrazne hore, suma poistky dnes už nestačí. V prípade, že ste si uzavreli zmluvu pekných pár rokov dozadu, máte svoj majetok takmer určite „podpoistený.“ Ak teda máte uzavretú poistnú zmluvu na 50 000 eur a hodnota vašej nehnuteľnosti medzitým narástla na 100 000 eur, v prípade poistnej udalosti dostanete len 50 000 eur. Výška poistenia by mala preto zodpovedať hodnote vášho domu alebo bytu a poistnú zmluvu treba aktualizovať po každej zmene hodnoty majetku. Dom, ktorý mal pred desiatimi rokmi cenu 100 000 korún, môže mať dnes hodnotu 100 000 eur. Ak teda dôjde k poistnej udalosti a vy máte starú zmluvu, dostanete najviac 3 320 eur (teda 100 000 korún)... Rekonštruovali ste byt alebo ste ho vybavili drahším zariadením? Aj v tomto prípade by ste mali myslieť na revíziu vašej poistnej zmluvy.  Pozrite si príbeh jedného nášho klienta: Jedným z najčastejších príčin poistnej udalosti je požiar. Takmer denno-denne sa v našej praxi stretávame s podobnými príbehmi ako je tento. Rodine vyhorel rodinný dom. Pri rekonštrukcii bola vybudovaná nadstavba domu a nový komín, v revíznej správe od kominára však boli výhrady. Hasiči skonštatovali, že spomínané nedostatky boli hlavnou príčinou požiaru. Poisťovňa preto pristúpila k zníženiu poistného plnenia o 50 %, čo bola nemalá suma v hodnote niekoľko tisíc eur. Poisťovňa si navyše uplatnila primerané zníženie poistného plnenia aj z dôvodu „podpoistenia“ nehnuteľnosti – dom bol totiž po rekonštrukcii stále poistený na pôvodnú sumu, ale tá už nezodpovedala trhovej cene.  Ak sa chcete vyvarovať takejto udalosti, kontaktujte nás, radi vám pomôžeme a spravíme revíziu zmluvy bezplatne....

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL