5 najčastejších rizík, pred ktorými chráni poistenie náhrobných kameňov

30. 10. 2018, Blog, poistenie majetku

Dôstojné uctenie si pamiatky našich zosnulých môžu narušiť rôzne nepríjemné udalosti. Proti rizikám poškodenia náhrobných kameňov je však možné sa poistiť. Podľa štatistík poisťovní takéto poistenie nemusí byť vôbec na škodu. Poďme sa pozrieť na 5 najčastejších rizík, proti ktorým sa môžeme vhodným poistením ochrániť.

1. Riziko vandalizmu  

Najčastejšie poškodzujú pomníky práve vandali. Popri škodách spôsobených vandalmi sa vám môže stať, že škody napáchajú aj správcovia cintorína. Môže ísť o nepozornosť či nedbalosť pri kosení trávy. Ak príde k poškodeniu pomníka týmto spôsobom, odškodnenie sa rieši z poistenia zodpovednosti za škodu, ktorú musí mať daná obec alebo mesto spravujúce cintorín poistenú.

2. Riziko krádeže náhrobného pomníka

Medzi bežnými prípadmi sa objavuje aj krádež mramorovej vázy alebo rozbitý ozdobný svietnik na pomníku či dokonca poškodenie náhrobného kameňa voskom. 

3. Ochrana pred pádom predmetov a nárazom vozidla 

Je možné zabezpečiť sa aj pred škodami ako pád konára či iných predmetov, ktoré môžu poškodiť náhrobný kameň. Nedávno na územie Slovenska dopadol dokonca meteorit. Ak je cintorín umiestnený pri hlavnej ceste, môže auto pri havárii vbehnúť medzi hroby ako sa to stalo v Piešťanoch.

4. Poistenie pred víchricou, krupobitím, úder blesku

Krupobitie možno neznie ako príčina schopná poškodiť priamo pomník, no skutočne silné krupobitie vám dokáže poškodiť ozdobné svietniky či vázy a je dobré mať ochránené aj toto riziko. Pri silnej víchrici vám pomník môže poškodiť vyvrátený strom, škridle či časť strechy zo susedného domu. Blesk môže udrieť do stromu, následne sa vám môže zrútiť jeho konár alebo celý strom priamo na pomník.

5. Poistenie proti iným živelným pohromám (požiarom, záplavou, zosuvom pôdy a pod.)

Tento druh poistenia sa vzťahuje aj na zhorený veniec a následne obhorený náhrobný kameň. Poistenie sa vzťahuje na všetky stavebné súčasti pomníka. Keď ste už investovali do pomníka nemalé peniaze, je rozumné sa nechať poistiť aj proti živelným pohromám. Povodeň sa totiž môže vyskytnúť aj na rovine. Často hrozí zosuv pôdy z kopca v prípade prívalových dažďov.

Toto poistenie sa dojednáva spolu s poistením domácnosti alebo poistením budovy.

V prípade záujmu o poistenie náhrobného kameňa nám napíšte

okres
ĎAKUJEME VAŠA SPRÁVA BOLA ODOSLANÁ...
PRI ODOSIELANÍ SPRÁVY DOŠLO K CHYBE...
POISTENIE MAJETKU

Staré poistenie vás môže dostať do poriadnych problémov
Vlastníte byt, dom, prípadne inú nehnuteľnosť a máte ju poistenú? V prípade neočakávanej udalosti sa tak aspoň môžete „spoľahnúť,“ že vám poisťovňa uhradí vzniknutú škodu. Otázkou však ostáva, v akej výške a ľahko sa vám môže stať, že dostanete len čiastku zo skutočnej hodnoty majetku.  Pýtate sa prečo? Keďže cena nehnuteľností išla výrazne hore, suma poistky dnes už nestačí. V prípade, že ste si uzavreli zmluvu pekných pár rokov dozadu, máte svoj majetok takmer určite „podpoistený.“ Ak teda máte uzavretú poistnú zmluvu na 50 000 eur a hodnota vašej nehnuteľnosti medzitým narástla na 100 000 eur, v prípade poistnej udalosti dostanete len 50 000 eur. Výška poistenia by mala preto zodpovedať hodnote vášho domu alebo bytu a poistnú zmluvu treba aktualizovať po každej zmene hodnoty majetku. Dom, ktorý mal pred desiatimi rokmi cenu 100 000 korún, môže mať dnes hodnotu 100 000 eur. Ak teda dôjde k poistnej udalosti a vy máte starú zmluvu, dostanete najviac 3 320 eur (teda 100 000 korún)... Rekonštruovali ste byt alebo ste ho vybavili drahším zariadením? Aj v tomto prípade by ste mali myslieť na revíziu vašej poistnej zmluvy.  Pozrite si príbeh jedného nášho klienta: Jedným z najčastejších príčin poistnej udalosti je požiar. Takmer denno-denne sa v našej praxi stretávame s podobnými príbehmi ako je tento. Rodine vyhorel rodinný dom. Pri rekonštrukcii bola vybudovaná nadstavba domu a nový komín, v revíznej správe od kominára však boli výhrady. Hasiči skonštatovali, že spomínané nedostatky boli hlavnou príčinou požiaru. Poisťovňa preto pristúpila k zníženiu poistného plnenia o 50 %, čo bola nemalá suma v hodnote niekoľko tisíc eur. Poisťovňa si navyše uplatnila primerané zníženie poistného plnenia aj z dôvodu „podpoistenia“ nehnuteľnosti – dom bol totiž po rekonštrukcii stále poistený na pôvodnú sumu, ale tá už nezodpovedala trhovej cene.  Ak sa chcete vyvarovať takejto udalosti, kontaktujte nás, radi vám pomôžeme a spravíme revíziu zmluvy bezplatne....

 čítaj viac
POISTENIE MAJETKU

Výber PZP sa neoplatí podceňovať
Povinné zmluvné poistenie (PZP) je poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou motorového vozidla. Povinným je preto, aby bola poškodenému uhradená celá skutočná škoda bez ohľadu na solventnosť osoby, ktorá škodu spôsobila. Nárok na plnenie z tohto poistenia má výhradne osoba, ktorej nastala škoda, či už na zdraví alebo na veci, a to následkom chyby počas prevádzky vozidla vinníka. Prečo je výber správneho PZP naozaj dôležitý? Ľudia sú raz takí – keď už za niečo musia platiť, chcú z toho aj niečo mať! A produkty PZP sú tak aj postavené. Samozrejme, nie zo spomínaného dôvodu, ale ako výsledok konkurenčného boja medzi poisťovňami na trhu s povinným zmluvným poistením. Každá z poisťovní ponúka benefity pre svojho klienta – budúceho možného škodcu – vo forme asistenčných služieb zdarma. Tu je pre každého dôležité najmä v akej výške je preplácaný odťah vozidla po nehode alebo poruche, ako je riešená starostlivosť o posádku takéhoto vozidla – nocľah, cesta domov, či do pôvodného cieľa a pod. Existujú aj rôzne pripoistenia za poplatok, klient si nimi dokonca popri poistení zodpovednosti môže na jednej PZP zmluve dojednať aj krytie poškodenia kolies, čelného skla, batožiny, poškodenia vozidla následkom živelnej udalosti alebo stretu so zverou, aj úrazové poistenie posádky vozidla, či náklady na zapožičanie náhradného vozidla po dopravnej nehode, dokonca aj krádež vozidla. Vlastne si takýmto spôsobom môže vystavať lacné čiastočné havarijné poistenie vlastného vozidla. Povinné minimálne krytie je zákonodarcami zvolené tak, aby pri bežných škodách spôsobených motorovým vozidlom, poisťovňa finančne odškodnila poškodeného namiesto vinníka, a teda aby takouto udalosťou nebola ohrozená finančná stabilita vinníka a jeho rodiny. Avšak pokiaľ vodič spôsobí hromadnú dopravnú nehodu, pri ktorej je viac ťažko poškodených vozidiel a aj vecí, ktoré mali účastníci tejto nehody na sebe a pri sebe a zároveň aj veľa ťažko zranených, nemusí minimálny zákonný limit postačovať. Preto je dôležité vedieť, aký limit krytia ktorá poisťovňa ponúka. Niektoré totiž majú v ponuke aj vyššie limity krytia, ktoré by sa mali využívať na krytie PZP pre vozidlá, pri ktorých je zvýšené riziko veľkých škôd: kamióny, diaľkové autobusy, no aj osobné a dodávkové vozidlá jazdiace na dlhých trasách, hlavne v zahraničí. V neposlednom rade je pre klienta dôležitá aj informácia o tom, v akých cenách bude jeho poisťovňa poškodenému plniť škodu na havarovanom vozidle. Či preplatí škodu v časovej cene, teda odráta amortizáciu alebo bude plniť v nových cenách, teda preplatí napríklad celú faktúru za opravu. V takom prípade totiž nebude poškodený naháňať vinníka s tým, aby mu doplatil to, čo mu poisťovňa strhla. Prečo je teda výber správneho PZP naozaj dôležitý? Dôvodom je, aby klienti vždy, či už spôsobia niekomu škodu alebo sa stane niečo im, nemuseli siahať do vlastných finančných rezerv, ale škodu uhradila ich poisťovňa. Aké zmeny v PZP priniesol rok 2016? Najvýraznejšou zmenou v tomto roku je uplatňovanie malusu – teda prirážky klientom, za ktorých poisťovňa uhradila nimi spôsobenú škodu. Od 1.4.2016 tak musí robiť každá poisťovňa na základe novely zákona o PZP z roku 2015. V praxi dovtedy sledovanie škodovosti klienta fungovalo podľa ľubovôle poisťovne – keď nový klient tvrdil, že nespôsobil škody, dostal bonus. Len niektoré poisťovne požadovali potvrdenie o bezškodovom priebehu. Reálne tak systém netrestal vodičov, ktorí škody spôsobili. Ak im aj poisťovňa oznámila navýšenie poistného, jednoducho odišli inam a tam dostali plný bonus. Dnes to už nie je možné. Na čo si dať pozor? Na Slovensku je realitou nakupovanie v blízkom zahraničí. Mnohí naši klienti cestujú za takýmito nákupmi pravidelne či nepravidelne bez toho, aby si uvedomovali, že v zahraničí sú, čo sa týka PZP, vlastne v režime zelenej karty. A tu je u tých najlacnejších poisťovní problém, že ich asistenčné služby v zahraničí nekryjú prakticky nič. Existujú však riešenia. Buď si klient môže asistenčné služby v zahraničí za pár eur pripoistiť alebo si môže uzatvoriť poistenie tam, kde majú tieto asistenčné služby už v základe automaticky a zdarma. Pavol Michalec Odborný garant pre neživotné poistenie Universal maklérsky dom a.s....

 čítaj viac
POISTENIE MAJETKU

Poistenie nehnuteľnosti nie je to isté čo poistenie domácnosti
Ľudia si často nesprávne myslia, že ak majú poistený dom, poistka sa im vzťahuje aj na veci, ktoré sa v ňom nachádzajú. Poistenie nehnuteľnosti však nie je to isté, čo poistenie domácnosti.  Poistenie nehnuteľnosti kryje škody na budove, či už ide o rodinný dom alebo byt.  Poistenie domácnosti oproti tomu kryje škody na zariadení domácnosti, teda na hnuteľných veciach, ktoré sa nachádzajú vo vnútri. Pri poistení zariadenia domácnosti je popri živelných rizikách riziko krádeže, lúpeže a vandalizmu dojednávané automaticky.    Zodpovednosť za škody z bežného občianskeho života sa týka nás všetkých Keď niekto zavadí o regál v obchode a tam sa rozbije časť tovaru, keď dieťa v škole rozbije okno, keď sa na prechádzke deťom vytrhne pes a spôsobí pád cyklistu či dopravnú nehodu, keď to na lyžovačke v zahraničí manželka neubrzdí a spôsobí zranenie inému lyžiarovi...  Príkladov je možné nájsť neúrekom. Takáto zodpovednosť sa dá poistiť v rámci poistenia domácnosti. Väčšinou už je súčasťou balíka rizík, ale nie vždy. Preto si treba dať pozor na to, či ju tam máte poistenú automaticky alebo ju treba pripoistiť. Rozdiely sú aj vo výške poistnej sumy poistenia zodpovednosti za škody z bežného občianskeho života. Treba myslieť na to, že toto poistenie nekryje len škody na veciach, ale aj škody na zdraví. A tie sa často rátajú nie v tisícoch, ale môžu dosiahnuť až desaťtisíce.  V prípade záujmu o poistenie domácnosti nás neváhajte kontaktovať. Radi vám pomôžeme....

 čítaj viac
Potrebujete pomôcť?
+ 421 903 292 292
sieť pobočiek
kontakt

e-mail: ustredie@universal.sk
Potrebujete pomôcť?: + 421 903 292 292
tel: 02/59206211

Zodpovedná osoba pre potreby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL